Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 396 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33851 berichten
Ik zal 'm in iets hogere kwaliteit posten, misschien wordt het dan wat duidelijker.
foto1.jpg
Als je met de camera wat meer naar rechts kijkt zie je dit:
foto2.jpg
Nog een hint. Deze foto is in een ander jaargetijde gemaakt, en in een andere richting:
foto3.jpg
willem.m schreef:
wo 15 mei, 2019 20:10
Dan zijn die bloemen 50 weken lang goed geconserveerd gebleven, want ik fietste er op 22 april. :roll:
Ben je daar wel zeker van? Die kastanjeboom links met witte bloemen, die bloeien uitsluitend in mei.
In april zijn de bomen nog niet vol in het blad. Klopt de datuminstelling van je digitale camera wel?
Martin E. van Doornik schreef:
wo 15 mei, 2019 22:54
willem.m schreef:
wo 15 mei, 2019 20:10
Dan zijn die bloemen 50 weken lang goed geconserveerd gebleven, want ik fietste er op 22 april. :roll:
Ben je daar wel zeker van? Die kastanjeboom links met witte bloemen, die bloeien uitsluitend in mei.
In april zijn de bomen nog niet vol in het blad. Klopt de datuminstelling van je digitale camera wel?
Het kan ook met de Marketgardenherdenking of de bevrijding die in delen van NL eerder was dan in andere delen te maken hebben. En die kastanjes houden zich niet aan het jaargetijde maar aan het weer, als het eerder warm is staan ze eerder in bloei.
_Peter_ schreef:
wo 15 mei, 2019 23:18
Martin E. van Doornik schreef:
wo 15 mei, 2019 22:54
willem.m schreef:
wo 15 mei, 2019 20:10
Dan zijn die bloemen 50 weken lang goed geconserveerd gebleven, want ik fietste er op 22 april. :roll:
Ben je daar wel zeker van? Die kastanjeboom links met witte bloemen, die bloeien uitsluitend in mei.
In april zijn de bomen nog niet vol in het blad. Klopt de datuminstelling van je digitale camera wel?
Het kan ook met de Marketgardenherdenking of de bevrijding die in delen van NL eerder was dan in andere delen te maken hebben. En die kastanjes houden zich niet aan het jaargetijde maar aan het weer, als het eerder warm is staan ze eerder in bloei.
Dus herdenkingen 'A bridge too far', dat zou best kunnen....
Martin E. van Doornik schreef:
do 16 mei, 2019 00:19
_Peter_ schreef:
wo 15 mei, 2019 23:18
Martin E. van Doornik schreef:
wo 15 mei, 2019 22:54

Ben je daar wel zeker van? Die kastanjeboom links met witte bloemen, die bloeien uitsluitend in mei.
In april zijn de bomen nog niet vol in het blad. Klopt de datuminstelling van je digitale camera wel?
Het kan ook met de Marketgardenherdenking of de bevrijding die in delen van NL eerder was dan in andere delen te maken hebben. En die kastanjes houden zich niet aan het jaargetijde maar aan het weer, als het eerder warm is staan ze eerder in bloei.
Dus herdenkingen 'A bridge too far', dat zou best kunnen....
Dan zijn het bloemen die van september tot april zijn blijven liggen.

Groeten BSM
Uitzicht vanaf Pyramide van Austerlitz? Kan alleen de houten planken van de constructie waar je naast staat dan niet plaatsen.
Travelmaster schreef:
do 16 mei, 2019 07:30
Uitzicht vanaf Pyramide van Austerlitz? Kan alleen de houten planken van de constructie waar je naast staat dan niet plaatsen.
Nee, geen Pyramide van Austerlitz maar je bent al dichter in de buurt.
Uitkijktoren De Kaap, in de Kaapse Bossen dan? Die is van hout...

Deze dus: Afbeelding
Uitkijktoren De Kaap bij Doorn?

[edit] te laat ;)
Heb ik 'm?

Heb ik 'm?!

Heb ik 'm écht?!?!?!
Ja, je hebt 'm!
thetaplus_20190509181424805.jpg
Ik heb de foto natuurlijk wat moeilijker gemaakt, een stukje geknipt in het uitzicht, anders werd het te makkelijk.
foto4.jpg
Opmerkelijk overigens dat BSM zijn eigen achtertuin niet herkende! :wink:
Aan Travelmaster voor de volgende!
Ik ben een gelukkig mens :D

Crap. Nu moet ik een foto op gaan zoeken... wordt later vandaag, mogelijk pas vanavond!

Overigens is dit dus ook mijn achtertuin, dus vandaar de herkenning :wink: Je had de Domtoren eruit gehaald he?
Travelmaster schreef:
do 16 mei, 2019 09:07
Overigens is dit dus ook mijn achtertuin, dus vandaar de herkenning :wink: Je had de Domtoren eruit gehaald he?
Lijkt meer de OLV-toren in Amersfoort, al kan ik dan die hoogbouw links moeilijk traceren...
Klopt, van een andere foto heb ik de Dom links laten liggen, de eerste was het uitzicht op Amersfoort, de hoogbouw bevindt zich rond het station en het Eemplein. Een jaar geleden waren de gebouwen van het voormalig ziekenhuis de Lichtenberg bovenop de berg nog prominent zichtbaar maar dat gebouw is inmiddels afgebroken.
Ik heb er toch alvast eentje gevonden. Volgens mij heb ik ook de GPS-locatie eruit weten te smurfen, dus dat maakt het hopelijk wat lastiger.

Bijlagen

Herkenbaar plaatje, ik zeg niks :roll:
Potver, heb ik 'm nu al te makkelijk gemaakt... :oops:

Dank tovenaar, maar als je wil, dan mag je!
Wat voor de locals een herkenbaar punt is kan voor de ander nog erg moeilijk zijn, dus laat ze maar raden!
De tovenaar schreef:
do 16 mei, 2019 09:29
Herkenbaar plaatje, ik zeg niks :roll:
Het lijkt veel op het Valleikanaal met de Grebbelinie ... alleen zie ik het Valleikanaal niet vaak zo woest kolken.

Even nader gekeken op de "beste" plek, en de naam opgezocht:
De kruising met de Roffelaarskade.
Zie hier: Streetview-kiekje

Groeten BSM