Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1019 berichten
Leuke rubriek. Ik heb nog wel een stel 'vreemde' foto's van mijn fietstochten. Zoals deze:
genomen diep in de Amazone van Ecuador. En er volgden nog vele van dit soort Spaans/Chinese borden. Ik ben geen enkele Chinees tegengekomen tijdens deze fietstocht. En ook geen Chinees-sprekende Ecuadorianen. Dus voor wie de borden nu bedoelt waren ?

Bijlagen

Misschien bouwden de Chinezen er wel een dam, en moet Ecuador dit met olie afbetalen. Zie ook https://www.nytimes.com/2018/12/24/worl ... a-dam.html.
Mededeling in vijf (?) talen op de camping van Béziers, Frankrijk:

20160603-0361-LR5.jpg
Haha, die is hilarisch Peter!
De volgende is eigenlijk treurig.
Op heel veel plaatsen waar auto's en fietsers op een onhandige manier met elkaar geconfronteerd worden, worden namelijk alleen de auto's gewaarschuwd voor het gevaar van fietsers:
Afbeelding
Maar fietsers worden nooit gewaarschuwd middels dit bord:
Afbeelding
De reden is dat de dominantie van de auto in de openbare ruimte zó groot is dat dit bord niet eens bestaat. Er heeft kennelijk nog nooit iemand aan gedacht.
Leon schreef:
di 14 mei, 2019 10:24
De volgende is eigenlijk treurig.
....
Extra treurig is dat de verkeersdrempels/plateaus vaak ook nog eens zo zijn uitgevoerd dat je er op de fiets niet eens prettig overheen rolt, ik ken alhier vele 30 km/u drempels (en zelfs 50 km/u drempels) die op de fiets bij 20-25 km/u al vragen om even uit het zadel te gaan, en waar je bij 30 km/u je fietstassen om je oren krijgt (als je ze niet heel strak hebt aangebonden).

Als de asfaltrollers en stratenmakers de opdracht zouden krijgen een mooie sinusoïde drempel te leggen dan was het allemaal een stuk beter. Nog beter zou het zijn als het profiel ook over de breedte variabel was: in het centrale deel - voor de auto's met de steeds betere vering - "feller" en aan de rand, laten we zeggen de laatste 1 tot 1,5 meter van de stoeprand minder gemeen.

Nu lijden de fietsers niet zelden onder de maatregelen die het fietsen juist aantrekkelijk zouden moeten maken.

Groeten BSM

PS   Misschien toch maar geen "Treurige zaken onderweg" starten ... je kan er maar beter om grimlachen.
Bridgestone SM schreef:
di 14 mei, 2019 11:20
Extra treurig is dat de verkeersdrempels/plateaus vaak ook nog eens zo zijn uitgevoerd dat je er op de fiets niet eens prettig overheen rolt,
Je bent hier ontzettend offtopic aan het doen. Qua drempel is de situatie hier namelijk toevallig wél goed want de auto's moeten over de drempel en de fietsers niet.
Voor diegenen die graag vlak rijden:
20190514_191850_HDR.jpg
Of die er niet van houden dat een weg een einde heeft:
a1.JPG
-Jan
JanH schreef:
di 14 mei, 2019 19:24
Of die er niet van houden dat een weg een einde heeft:
a1.JPG

-Jan
:)
Dat is snel!
Uit de oude doos:
De eerlijkheid gebied te zeggen dat ooit ik twee erren eraan heb gephotosopt maar Raar (https://nl.wikipedia.org/wiki/Raar) is het:
Afbeelding

De volgende was echt zo:
Afbeelding
Ik snap het wel, je komt in een andere gemeente maar toch, jongens en meisjes op het stadskantoor: moet het echt?
En deze dan, als je een weg langs de zeedijk moet aanleggen en je hebt geen inspiratie meer...
a3.JPG
-Jan
 
En dan ... zowel uit de oude doos als uiterst treurig (achteraf grappig hoe de wereld verandert)
 
Baambrugge.jpg
GEEN OBSTAKELS OP DE RIJKSSTRAATWEG - BAAMBRUGGE WIL DE 120 KM
 
Baambrugge 1.jpg
 
Baambrugge 2.jpg
 
Het betrof een soort gele hesjes opstand avant la lettre.
Na een eerder plan waarin een verkeersplein met doseersluis het dorp onleefbaar had gemaakt keerde de gemeente tijdig op haar schreden terug.
Teneinde de Rijksstraatweg rustiger en veiliger te maken kwam er een plan met een groot aantal drempels en versmallingen (met ruimschoots plek voor de fiets), en daarbij ook nog eens over het overgrote deel fiets(suggestie)stroken.
En dat hielp, dat was effectief ... maar de lokalen (althans ± de helft daarvan) die waren in hun kruis getast ... ook zij moesten over die drempels.

Deze borden zijn overigens nog vriendelijk. Een wethouder die probeerde te bemiddelen - hij had de miserie slechts overgenomen van zijn voorganger - werd thuis zodanig lastig gevallen dat hij terugtrad.

Groeten BSM

En dan als toegift, een Streetview kiekje, ± 20 jaar later, en bijna ter hoogte van de protest-borden
 
Baambrugge - 2016.jpg
JanH schreef:
di 14 mei, 2019 19:24
Of die er niet van houden dat een weg een einde heeft:
Of die een restaurant zonder uitzicht willen:
(vorig jaar in Savanakhet, Laos)

20180125-0414-LR5-2.jpg
Ik moest echt 2x kijken om te zien dat er een brommer achter die mevrouw rijd, ik dacht eerst dat er een kinderzitje achterop zat :wink: goeiemorgen!
 
En hier dan een iets dat handig is voor een rail-fiets.
 
Stop-bord.jpg
 
Groeten BSM
Shadow schreef:
wo 15 mei, 2019 08:41
Ik moest echt 2x kijken om te zien dat er een brommer achter die mevrouw rijd, ik dacht eerst dat er een kinderzitje achterop zat :wink: goeiemorgen!
Nee, met twee Arkel-tasjes houdt het wel op qua achterbagage in dergelijke landen. Dat er in het Laotiaans "Green View Restaurant" staat, had je natuurlijk wel meteen gezien... :)
Nee m'n Laotiaans is niet zo best de laatste tijd :D
Engelse spelling blijft lastig :wink:
0108.jpg
Dit bord was ook te toepasselijk om zomaar voorbij te fietsen op de Ruta de la Plata, ten zuiden van Salamanca:

20180602-2228-LR5.jpg
De tovenaar schreef:
wo 15 mei, 2019 13:00
Engelse spelling blijft lastig :wink:
0108.jpg
Ik snap dat jij die plaatst, doet mij meteen denken aan toverdrank... ;-)