Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Leren zadel verven... - Forum Wereldfietser

Leren zadel verven...

Mijn zwarte GB (die staan al erom bekend dat ze behoorlijk afgeven) begint aan de zijkanten bruin te worden i.p.v. het mooie zwart. Ziet er met dit patina leuk gebruikt uit maar detoneert een beetje met de andere zwarte onderdelen van de fiets ;)

Ik denk er dus aan om het zadel weer zwart te gaan verven. Iemand ervaring hiermee? Google geeft al aan dat indringverf nodig is (wordt ook voor paardenzadels gebruikt) maar ik vraag me af of dit ook geschikt is voor het leer van een fietszadel.

Gelukkig kan het zadeldek los worden gehaald (vastgezet met boutjes) dus da's makkelijk verven. Moet dan ook de spanbout iets worden gelost om het dek weer te monteren?
Fedor,

Wellicht zit je allang en breed op een mooi nieuw geverfd zadel ... zo niet:
Die indringverf is beslist een goede keuze: Het enige wat je kan dwarszitten is een restant leervet.
Je wilt wellicht het zadel niet door en door ontvetten, de verbleekte delen min of meer oppervlakkig met remmenreiniger ontvetten is wellicht verstandig, hoe meer de indringverf ook echt het leer kan indringen hoe beter.
De indringverf werkt een beetje als zwarte viltstift, maar dan heel veel beter.

Groeten BSM