Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets gezocht - Forum Wereldfietser

Fiets gezocht

Hey!

Begin juni vertrek ik voor mijn eerste fietsvakantie, heb er ongelofelijk veel zin in, maar heb natuurlijk wel een fiets nodig... Ik ben zelf al enige tijd op zoek, maar aangezien ik niet zelf niet zo veel kennis heb van de prijs kwaliteit verhoudingen zou ik graag jullie hulp inroepen.

Ik vertrek
Ik vlieg naar Sevilla en zou zo de route door Andalusia naar Girona fietsen, eens in Girona kan het zijn dat ik gewoon hellemaal terug fiets naar Amsterdam
WAARVOOR WIL JE DE FIETS GAAN GEBRUIKEN?
Rondreis met tent

HOUD JE MEER VAN STEVIG DOORFIETSEN OF VAN RELAXT DE TIJD NEMEN?
Combinatie.

ZOEK JE EEN FIETS MET EEN SPORTIEVE ZIT OF JUIST EEN HOUDING RECHTOP? -
MOET DE FIETS OOK IN HET DONKER GEBRUIKT GAAN WORDEN EN HOE VAAK? hoeft niet
WIL JE OOK OP ONVERHARD GAAN FIETSEN? HOE ZWAAR ONVERHARD IS DAT? misschien licht onverharde wegen?


WAAR GAAN DE VAKANTIES NAAR TOE?
Zou de fiets enkel voor deze reis gebruiken aangezien ik al genoeg andere fietsen heb en geen opslag ruimte meer heb

WAT VOOR VAKANTIES WORDEN DAT? Met tent, eten..

JE LICHAAMSLENGTE
1, 80m

JE GEWICHT
Rond de 65 kilo.

Lichaam proportioneel? Denk iets langere benen dan normaal.

HOEVEEL KG BAGAGE WIL JE MEE KUNNEN NEMEN OP DE FIETS?
+/- 15kg?

WAAR WOON JE? (REGIO, GROTE STAD OF PROVINCIE IS VOLDOENDE)
Amsterdam

WAT IS BUDGET? hangt af van de prijs kwaliteit verhouding, maar rond de 1000euro (minder mag zeker)

WELKE FIETSERVARING HEB JE?
genoeg

WELKE AFSTAND FIETS JE NU MAXIMAAL OP EEN DAG VOOR JE PLEZIER? makkelijk 70km

WELKE FIETSEN HEB JE (GEHAD)?
Racefiets, mountainbike, stadfiets

WAT KUN JE VAN FIETSONDERHOUD? HEB JE ER TIJD VOOR? HEB JE BUDGET OM HET EEN FIETSENMAKER TE LATEN DOEN? WIL JE EEN CURSUS FIETSONDERHOUD? kan wel wat basis dingen, tijd tijdens de reis heb ik, budget is genoemd hierboven, cursussen zitten vol

WIL JE OOK EEN TWEEDEHANDS FIETS OVERWEGEN?
Ja lijkt mij het best aangezien de fiets waarschijnlijk direct verkocht wordt als ik terug thuis ben

HEB JE BEPAALDE FIETSEN OP HET OOG?
Niet echt

WIL JE ONDERWEG ELEKTRONICA KUNNEN OPLADEN? Cafe.
WIL JE DE FIETS OP KORTE TERMIJN, OF HEB JE GEEN PROBLEEM MET EEN TIJDJE ZOEKEN? Zou hem graag voor 16mei hebben.
Tja, .... je wilt de fiets ook na de vakantie weer weg doen ... dus koop "in de provincie" (want het goedkoopst) een fiets die goed onderhouden is (of gewoon nauwelijks gebruikt) met niet teveel toeters en bellen, maar wel rekjes en genoeg versnellingen.

Wellicht - als het verschijnsel fietsvakantie bevalt - weet je de volgende keer beter wat je echt wilt.
Je bent niet zwaar en je wilt niet veel bagage meenemen, dus moet de fiets vooral de kilometers verdragen, en jij moet die fiets al die kilometers "verdragen". Kies dus een fiets die "lekker" voelt.

Groeten BSM
Bridgestone SM schreef:
wo 08 mei, 2019 10:38
Tja, .... je wilt de fiets ook na de vakantie weer weg doen ... dus koop "in de provincie" (want het goedkoopst) een fiets die goed onderhouden is (of gewoon nauwelijks gebruikt) met niet teveel toeters en bellen, maar wel rekjes en genoeg versnellingen.
Voor de herverkoop is een populair en gangbaar merk, model en uitvoering gemakkelijker. Uiteraard weten de verkopers dit ook en zijn die tweedehandsjes ook duurder. Maar pas dus op met op zich heel goede fietsen in minder gangbare kleuren en met afwijkende onderdelen. Die zijn technisch misschien hun geld helemaal waard, maar het kan lastig worden ze opnieuw te verkopen.

Zijn je racefiets of mtb niet geschikt om aan te passen voor 15 kilo bagage? Je bent zelf best licht.

Of je koopt een nieuwe in een fietsenwinkel.
Leon schreef:
wo 08 mei, 2019 10:53
Zijn je racefiets of mtb niet geschikt om aan te passen voor 15 kilo bagage? Je bent zelf best licht.
Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik zeg nu wel 15kg maar geen idee hoeveel het weegt als alles erin zit.. Ik ga waarschijnlijk gewoon met 4/5 fietstassen rijden (op aanraden van vriendin, die al meerdere fietstochten heeft gemaakt) aangezien het gewicht op je fiets dan niet allemaal achteraan komt. Tips hierover zijn uiteraard ook altijd welkom :)

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

Is dit een goede optie?
Sander282 schreef:
wo 08 mei, 2019 11:25
Ik zeg nu wel 15kg maar geen idee hoeveel het weegt als alles erin zit.
Als je "alles" meeneemt is dat waarschijnlijk ruim meer als 15 kg.

Als je wilt kamperen etc en dat langere tijd wilt volhouden dan is 15 kg meer een soort minimum (aangenomen dat je niet overal op bespaart).

Met jouw gewicht en normale tassen rondom kan je makkelijk "alles" meenemen, en beter kan je nog wat thuislaten. Vraag verder die vriendin een verder uit over wat zij in 4-5 tassen stopt.

Groeten BSM

PS   Kijk gewoon eens met Marktplaats Randonneur Heren
Dit zou een optie zijn ,zag ik op marktplaats voorbij komen :

https://link.marktplaats.nl/m1392919021
voordewind schreef:
wo 08 mei, 2019 15:38
Dit zou een optie zijn ,zag ik op marktplaats voorbij komen :

https://link.marktplaats.nl/m1392919021
fietsen die hellemaal opnieuw gespoten zijn, vertrouw ik niet, je weet nooit wat eronder zit.
heb ik eigelijk gewoon liever een beetje roest op de fiets :)

maar bedankt voor de tip!
in ieder geval doe je er goed aan een reisfiets te nemen met een sterk achterwiel .Ik heb Spanje al door gecrosst en mijn santos met " vakantiewiel" deed het prima .Ook die Magura remmen zijn top in de afdaling . Op een goedkoop fietsje kan goed maar ook minder ,uitpakken .Maar life is a challenge :)
voordewind schreef:
wo 08 mei, 2019 15:38
Dit zou een optie zijn ,zag ik op marktplaats voorbij komen :

https://link.marktplaats.nl/m1392919021
Slecht overgespoten
Rare onderdelen voor een santos
Kan dus best helemaal geen santos zijn.
Voor 725 zeker laten staan.
M276 schreef:
wo 08 mei, 2019 17:43
voordewind schreef:
wo 08 mei, 2019 15:38
Dit zou een optie zijn ,zag ik op marktplaats voorbij komen :

https://link.marktplaats.nl/m1392919021
Slecht overgespoten
Rare onderdelen voor een santos
Kan dus best helemaal geen santos zijn.
Voor 725 zeker laten staan.
Het lijkt me een ontzettende knutselfiets. "Like a box of chocolate, you never know what you're gonna get". Misschien een van de weinige fietsen die in onderdelen meer waard is dan als* geheel, wat ik zie wel een paar leuke onderdelen, maar het is niet het frame.

Voor bsm: "als als" :D
M276 schreef:
wo 08 mei, 2019 17:43

Kan dus best helemaal geen santos zijn.
Even het framenummer navragen en aan Santos vragen zou dat uit kunnen sluiten.
bij zulke twijfel ,gewoon verder kijken . :D
voordewind schreef:
do 09 mei, 2019 10:31
bij zulke twijfel ,gewoon verder kijken . :D
Dat dacht ik dus ook.
Zondag een paar bezichtigingen ingepland, hopelijk zit er iets tussen :D