Additionally, paste this code immediately after the opening tag: camping Bourgondië - Forum Wereldfietser

camping Bourgondië

Beste lezers,

Wij gaan binnenkort met de auto richting de Bourgondië. Daar gaan wij de route van Luc Oteman fietsen. Wij zijn opzoek naar een camping waar wij onze auto mogen laten staan tijdens onze fietsvakantie. Een start- en eindpunt van onze fietsvakantie dus.

Het lijkt ons handig een camping met een Nederlandse eigenaar te vinden omdat onze beheersing van de Franse taal onvoldoende is om te overleggen. De campings die wij vinden liggen te ver van de route af of te zuidelijk (moet je nog verder doorijden) en de enkele die wij gemaild hebben reageren niet...

Ik hoop dat mensen hier ons kunnen adviseren over een camping. Bij sterke voorkeur dus in het noordelijke stuk van de route en het mag best een dag (of ietsjes meer) van de route afliggen, dat moeten we er dan bijfietsen. We zijn met kleine kinderen dus vandaar dat de reisafstand/ reistijd wel een dingetje is. Als het kan beperken we die uiteraard.

Ik kan mij voorstellen dat er meerdere fietsers dit soort vragen hebben dus het is altijd goed om dergelijke mogelijkheden te delen en te onthouden, dan kunnen anderen hun voordeel er ook mee doen!

bij voorbaat dank!
Waar begint die route? Ik heb even geen zin om dit op internet uit te gaan pluizen.
Op onze rit naar het zuiden hebben wij regelmatig op de camping gestaan in Meursalt
https://www.camping-meursault.com/nl/
deze ligt volgens mij op de route.
Mooie camping in een wijnstreek bij een leuk plaatsje.
Afbeelding
Gewoon een mailtje sturen.
Een paar jaar geleden heb ik de auto bij de camping municipal van Montbard laten staan. Bewaakt parkeren op de camping kostte toen € 3,50 per nacht als ik me goed herinner maar volgens de website is dat inmiddels € 5 per nacht (zie de pdf-brochure). Wij hebben er toen voor gekozen de gok te wagen en hebben de auto op het gratis parkeerterrein van het zwembad vóór de camping laten staan, en twee weken later stond die er nog keurig FWIW.
Ik denk trouwens dat ze wel wat Engels spreken daar, het is een prima camping met veel kamperende Nederlanders (ACSI).
bij deze een link naar wat algemene informatie over de route met een routeafbeelding. https://www.recreatief-fietsen.nl/fietseninbourgondie/
Camping Vue du Lac in Fours is aangesloten bij de Nederlandse natuurkampeerterrein.. Leuk terrein.
Ik was daar vorig jaar op de Fiets. De eigenaar vertelde dat een auto stallen om een ronde te gaan fietsen geen probleem was. Zie de website van natuurkampeerterreinen. Fours is niet ver van de Tour de Bourgogne. Helaas ontbreken nog altijd een paar stukjes in deze route, maar Luc Oteman heeft alternatieven beschreven.
Leon schreef:
do 02 mei, 2019 16:15
Waar begint die route? Ik heb even geen zin om dit op internet uit te gaan pluizen.
Het is een ronde. Dus je kunt overal langs deze ronde beginnen.
bert sitters schreef:
do 02 mei, 2019 17:40
Leon schreef:
do 02 mei, 2019 16:15
Waar begint die route? Ik heb even geen zin om dit op internet uit te gaan pluizen.
Het is een ronde. Dus je kunt overal langs deze ronde beginnen.
:D

Ik heb ervaren dat het bijna bij elke camping in F mogelijk is je auto te parkeren. Ik doe het echter liever niet in de buurt van een grote stad. Als het niet op de camping zelf is dan gied navragen of er op due plaats een markt, festival etc. is de komende tijd. Altijd goed in het zicht van plaatselijke mensen parkeren. Niet langs een drukke weg.
Op de meeste camping kun je de auto wel stallen op een veilige plek. Dat noemen de fransen Garage Mort en staat bij veel campings op de prijslijst. Op alle campings waar wij het de laatste jaren vroegen, was het mogelijk. De tarieven wisselen wel sterk en we combineren het ook vaak met de eerste en laatste nacht op de camping van de vakantie.
Oja, wij zijn het rondje gestart na de overtunneling van het kanaal. Bij de camping aan het einde van de tunnel hebben wij de auto achtergelaten. In het dorpje hebben we ook de eerste boodschappen gedaan. Waar het is staat wel beschreven in het boekje. Veel fietsplezier en vergeet niet af en toe van de route af te gaan en de dorpjes te bezoeken.

Bijlagen

Ik heb deze route 2 jaar geleden gereden. Wij zijn vertrokken vanaf Tonnerre. Voor de camping is een grote parkeergelegenheid waar wij de auto hebben neergezet. Dit is de doodlopende weg naar de camping en en recreatielocatie. De auto stond er netjes bij toen wij terug kwamen.
6 en 10 euro? Ik heb vaker niets bepaald, met toestemming en tips waar de beste plek was.
Leon schreef:
do 02 mei, 2019 20:24
6 en 10 euro? Ik heb vaker niets bepaald, met toestemming en tips waar de beste plek was.
inderdaad die tarieven heb ik ook nooit betaald.
Per week, als mijn Frans goed is...
Polling schreef:
vr 03 mei, 2019 09:28
Per week, als mijn Frans goed is...
:oops: Oeps, inderdaad.
Dit is de campng waar wij opgestaan hebben, hij is wel een stuk luxer geworden. Nú met zwembad en veel meer. https://camping-vert-auxois.fr/ De website is ook in het Nederlands te bekijkn.

Bijlagen

Eric op de Fiets schreef:
do 02 mei, 2019 19:25
... . Dat noemen de fransen Garage Mort en staat bij veel campings op de prijslijst. .... .
Ik ken "garage mort" als aanduiding voor een standplaats voor een niet gebruikte caravan.

Qua parkeren: Het goedkoopst is het je Frans wat op te poetsen en even te vragen.

Wij hebben in Frankrijk de auto al eens bij een boer gestald (met na twee weken fietsen een fles prikwijn als beloning), en wij werden in ruil op een uiterst komische conversatie getrakteerd, eigenlijk zochten we een boswachtershuis, maar daar was niemand thuis. En idem in Wales bij een wandeltocht ook bij een boer dus, en minder conversatie - in Auvergne mocht de auto weer keurig in de schaduw, op de oprit bij een boswachter staan.
Even achter de computer en je weet voor om het even welke gemeente wie de burgemeester is (en tevens van zijn politieke kleur), zoek een agrariër/burgemeester, of een burgemeester in een gehucht, en vraag daar even, dan heb je iets meer houvast/zekerheid als bij een willekeurige boer.

Groeten BSM

PS   Net weer een weekje bij zo'n burgemeester gekampeerd, we mogen zo weer terugkomen.
https://goo.gl/maps/B7MajR9CxtrtRhsL9

Bij Tonnerre vorig jaar kunnen parkeren. Onze auto heeft hier ruim 2 weken gestaan, kosten €0,-. Wel even overlegd met de campingeigenaar natuurlijk, hoewel de parkeerplaats niet op hun terrein is.

Er is een station nabij mocht je om wat voor reden dan ook niet per fiets terug keren en er zijn supermarkten en wat restaurantjes.
Bridgestone SM schreef:
za 04 mei, 2019 23:46
Eric op de Fiets schreef:
do 02 mei, 2019 19:25
... . Dat noemen de fransen Garage Mort en staat bij veel campings op de prijslijst. .... .
Ik ken "garage mort" als aanduiding voor een standplaats voor een niet gebruikte caravan.

Qua parkeren: Het goedkoopst is het je Frans wat op te poetsen en even te vragen.

Wij hebben in Frankrijk de auto al eens bij een boer gestald (met na twee weken fietsen een fles prikwijn als beloning), en wij werden in ruil op een uiterst komische conversatie getrakteerd, eigenlijk zochten we een boswachtershuis, maar daar was niemand thuis. En idem in Wales bij een wandeltocht ook bij een boer dus, en minder conversatie - in Auvergne mocht de auto weer keurig in de schaduw, op de oprit bij een boswachter staan.
Even achter de computer en je weet voor om het even welke gemeente wie de burgemeester is (en tevens van zijn politieke kleur), zoek een agrariër/burgemeester, of een burgemeester in een gehucht, en vraag daar even, dan heb je iets meer houvast/zekerheid als bij een willekeurige boer.

Groeten BSM

PS   Net weer een weekje bij zo'n burgemeester gekampeerd, we mogen zo weer terugkomen.
Handig als je goed Frans spreekt
bert sitters schreef:
ma 06 mei, 2019 07:53
Bridgestone SM schreef:
za 04 mei, 2019 23:46
Eric op de Fiets schreef:
do 02 mei, 2019 19:25
... . Dat noemen de fransen Garage Mort en staat bij veel campings op de prijslijst. .... .
Ik ken "garage mort" als aanduiding voor een standplaats voor een niet gebruikte caravan.

Qua parkeren: Het goedkoopst is het je Frans wat op te poetsen en even te vragen.
Handig als je goed Frans spreekt.
Ja, dat is handig, de ellende is dat naarmate mijn Frans beter wordt ik beter weet dat het nog lang niet goed is.
Ik suggereerde het Frans een beetje "op te poetsen".

Tegenwoordig zijn Fransen niet meer zo eenkennig, ze weten maar wat goed dat de rest van de wereld lang niet altijd goed Frans spreekt, en je realiseren zich vaak dat een vreemde taal moeilijk kan zijn.
Lukt het je een aantal basis formules uit te spreken en een eenvoudig antwoord te verstaan, dan kom je een heel eind ... als je een beetje goede wil toont zijn ze in het algemeen heel toeschietelijk.
Je kan nog steeds beter voorkomen dat ze Engels met je spreken ... slechts bij grote uitzondering spreken ze zo goed Engels dat het voor ons ook verstaanbaar is (en zij die in 40-45 in Duitsland te werk gesteld werden zijn inmiddels erg oud, dus daar zou ik niet op vertrouwen ... zulke mensen willen vaak hun restje kennis van het Duits op je uitproberen, het is dan makkelijker te ontkennen dat je Duits spreekt).

Anyway, qua oppoetsen: Maak gewoon een briefje met je basis-vragen en stap naar zo'n dorpsburgemeester, of naar de lokale schoolmeester (die is nog steeds een "autoriteit") of vergelijkbaar, en de kans is groot dat je het zo geregeld hebt. Je gaat toch fietsen in Frankrijk, het is dan sowieso handiger als je je niet hoeft te beperken tot alleen de campings met een Nederlandse eigenaar. Ik heb mijn Frans ook vooral geleerd door het te gebruiken, dat hele kleine beetje School-Frans was slechts een smalle basis ... fietsen in Frankrijk en wild danwel bij de boer kamperen is een heel goede methode om je Frans bij te spijkeren.

Groeten BSM
Afgelopen jaar deze ronde gedaan en de auto op de stadscamping in Dijon laten staan. Geen aanrader, was errug duur...Maar het kan dus wel.