Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 22 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2571 berichten
naaldlagers? ook onderaan?.. Naaldlagers zijn met name geschikt voor hoge snelheid rotatie. Om klappen op te vangen zijn ze niet geschikt. Bij mij vielen de naaldjes binnen een jaar er gewoon uit. Veel succes.
Dit zijn geen naaldlagers maar rollagers met tamelijke grote rollen. De oude Koga van mijn vrouw heeft onderaan ook zo'n rollager en die gaat toch al decennia mee. Het stuurt wel merkelijk trager, maar voor jaccow is dat juist een voordeel.
Excuus, inderdaad rollagers.
Afbeelding

Ik rijd op een tamelijke grote maat rond (64cm) en met de wat lichtere stalen buizen heeft het stuur de neiging om iets te zwabberen als ik voor geen tassen heb.
Afbeelding

Verder wel een fijne fiets om langere afstanden mee te rijden en ben er vorig jaar zelfs mee op fietsvakantie geweest. :)
Heel mooi :D
daar sluit ik me bij aan ! :)
IMG_20190422_133240_8.jpg
IMG_20190422_133240_8.jpg (84.57 KiB) 3588 keer bekeken
IMG_20190422_133223_7.jpg
IMG_20190422_133223_7.jpg (85.85 KiB) 3588 keer bekeken
Hallo ben nieuw op het forum.

Na 20 jaar rondgereden te hebben op verschillende fietsen afgelopen winter binnen gelopen bij Horizon bike in Utrecht en is onze keuze gevallen op Velotraum VK10 SP300 zien foto's.
Inmiddels eerste tochtje mee gereden en ze rijden geweldig!!
Een tijd geleden kreeg ik het advies met een kortere crank te rijden. Gisteren heb ik dan eindelijk een crank van 170 mm op mijn fiets gemonteerd (ipv de oude 175mm). Met een verschil van slechts 5 mm (of 3,14 cm omtrek) fietst het merkbaar comfortabeler. Een aanwinst!
Schermafbeelding 2019-04-28 om 12.11.45.png
Yep niet zo lang geleden via Marktplaats een bod gedaan op een Garmin GPSMap 64s, gisteravond heb ik deze mogen ontvangen en nu ben ik dus eigenaar van een eTrex 30 (voor mijn vriendin) en een GPSMap 64s (voor mij).
Eindelijk eens een goede vergelijk maak aankomende fietsreis want wat ik op internet lees is toch niet heel duidelijk en de toestellen ontlopen elkaar weining.

Helaas is de foto te groot om hier te posten:
https://wijzijnfietsen.files.wordpress. ... .jpg?w=736
wvandenburg schreef:
zo 28 apr, 2019 09:28

Hallo ben nieuw op het forum.

Na 20 jaar rondgereden te hebben op verschillende fietsen afgelopen winter binnen gelopen bij Horizon bike in Utrecht en is onze keuze gevallen op Velotraum VK10 SP300 zien foto's.
Welkom! Fraaie fietsen ook, is dat dan de 27,5" versie?
egopro schreef:
wo 01 mei, 2019 09:46
Yep niet zo lang geleden via Marktplaats een bod gedaan op een Garmin GPSMap 64s, gisteravond heb ik deze mogen ontvangen en nu ben ik dus eigenaar van een eTrex 30 (voor mijn vriendin) en een GPSMap 64s (voor mij).
Eindelijk eens een goede vergelijk maak aankomende fietsreis want wat ik op internet lees is toch niet heel duidelijk en de toestellen ontlopen elkaar weining.

Helaas is de foto te groot om hier te posten:
https://wijzijnfietsen.files.wordpress. ... .jpg?w=736
Ik ben erg benieuwd wat je ervan vindt. Mijn 60Csx is op geleende tijd, inmiddels.
Ik sprak toevallig vorige week iemand met een gpsmap 64 en die klaagde dat de batterijen er toch wel snel doorheen gingen en dat het scherm steeds na 15 seconden oid uit ging. Ben ook benieuwd naar jouw ervaringen.
Jurr schreef:
wo 01 mei, 2019 09:58
wvandenburg schreef:
zo 28 apr, 2019 09:28

Hallo ben nieuw op het forum.

Na 20 jaar rondgereden te hebben op verschillende fietsen afgelopen winter binnen gelopen bij Horizon bike in Utrecht en is onze keuze gevallen op Velotraum VK10 SP300 zien foto's.
Welkom! Fraaie fietsen ook, is dat dan de 27,5" versie?
Klop met G one 2.25
nicolevelo schreef:
zo 28 apr, 2019 12:22
Een tijd geleden kreeg ik het advies met een kortere crank te rijden. Gisteren heb ik dan eindelijk een crank van 170 mm op mijn fiets gemonteerd (ipv de oude 175mm). Met een verschil van slechts 5 mm (of 3,14 cm omtrek) fietst het merkbaar comfortabeler. Een aanwinst!
Is die 170 mm de afstand tussen hart trapas en hart pedaalas? Hoe korter de crankafstand hoe meer hefboomkracht op de pedalen toch?
inderdaad van hart trapas (waar de crank op zit) tot hart pedaalas (die in de crank zit).
hoe langer de crank, hoe meer hefboom (langere arm/hefboom) van de kracht waarmee je op het pedaal duwt naar waar het draait (de trapas). belangrijk is dat de lengte van de cranks past bij jouw benen/beenlengte, biomechanisch, zeg maar. en belangrijk ook dat het goed en 'natuurlijk' voelt tijdens het trappen!
er is al heel wat geschreven en onderzocht over de cranklengte, maar de fietswereld blijft maar beperkt de cranklengte aanpassen aan de fietser. èen vuistregel is dat de cranklengte 20% van je binnenbeenlengte mag/hoort te zijn, maar het is toch ook vooral wat je wilt en praktisch vindt.
groet! hoogframe
Er kan een slotje op...mijn nieuwe Avaghon frame. Vandaag ontvangen een AXA Victory ringslot waarbij mijn benen niet meer tegen de sleutel en het op-slot-zet-palletje komt omdat de sleutel kleiner is en het palletje om het slot zit ipv uitsteekt (in mijn been). Het slot is breed genoeg voor mijn Almotion banden.

Bijlagen

Om het navigeren met osmand wat meer vorm te geven heb ik een houder aangeschaft.
Afbeelding
Ik sprak toevallig vorige week iemand met een gpsmap 64 en die klaagde dat de batterijen er toch wel snel doorheen gingen en dat het scherm steeds na 15 seconden oid uit ging. Ben ook benieuwd naar jouw ervaringen.
Die 15 seconden is een kwestie van instellen op je Gpsmap. Batterijduur is o.a. afhankelijk van het schermgebruik.
Jarno schreef:
za 04 mei, 2019 11:08
Om het navigeren met osmand wat meer vorm te geven heb ik een houder aangeschaft.
Hoeveel centimer zit dat nu boven het stuur (of de plek waar je het gemonteerd hebt) van wat ik bij aliexpress zie zo'n 4 centimeter maar klopt dat ook? En hoe goed is de klemming, het toestel schiet niet makkelijk los als er aan de onderkant tegen aan geduwd wordt?
Jarno schreef:
za 04 mei, 2019 11:08
Om het navigeren met osmand wat meer vorm te geven heb ik een houder aangeschaft.
Perfect ding. Heb 'm zelf ook sinds 2 weken (via aliexpress) binnen voor osmand. Zonder toestel rammelt die wat maar met telefoon vastgeklemd zit die muurvast en erg stevig!
Ik heb ook zoiets en doe er voor de veiligheid altijd nog een elastiek om, waarvan de andere kant direct aan mijn stuur zit. Al eens gehad dat mijn telefoon uit de houder butste (omdat ik hem niet goed had vast gezet :evil: ), daar kan mijn telefoon meestal goed tegen, toen ik er ook nog overheen reed was het einde oefening.