Ben ik trouwens de enige die de userinterface van OSMAND niet al te gebruikersvriendelijk vind? Hoewel ik er al een paar jaar mee aan de gang ben blijft het een haat liefde relatie. Soms ben ik plotseling de positionering tov. De rijrichting kwijt en gaat ie uit van het Noorden maar is het icoontje om weer terug naar de rijrichting te gaan verdwenen. Ook als ik een track wil volgen trekt ie naar het begin van de track een rechte lijn. Not very useful helaas. Of waar vind je ook weer hoe je POI punten uit kan zetten. Ik zit altijd verkeerd. Heb er nu een sneltoetsen van gemaakt. (Wel weer handig). Of dat ie bij mij vaak de neiging heeft de navigatieinstellingen voor auto's als default te nemen Van die kleine dingen. Vast user-error maar heb toch het gevoel dat ik een tweede natuur heb moeten ontwikkelen om 't te bedienen. Heb alleen nog niks beters gevonden.
Vind het ook niet al te geweldig inderdaad. Ik erger me vooral aan dingen als tracks. Onduidelijk hoe die dingen wel/niet kunt laten zien. GPX file wil ook vaak niet naar de app verstuurd worden, moet je de GPX file in een onmogelijk te vinden directory op je toestel zien te krijgen. Storage geeft sowieso vaak problemen, laatst opslag van kaarten verplaatst naar externe SD kaart maar OSMAnd snapte dat niet, ik moest alle kaarten opnieuw downloaden en andere dingen opnieuw instellen.
Zoekfunctie is ook een abominatie. Vaak vindt ie simpele dingen als adressen niet of na heel lang wachten. Meestal pak je maar snel google maps en probeer je op visueel geheugen locatie van het adres te zoeken in OSMAnd.
Sinds kort verdwijnen ook de inzoom/uitzoom buttons na een tijdje. Je moet die dan eest 'activeren' voordat je ze kan gebruiken. Onhandig, tijdens het fietsen wil je zo min mogelijk handelingen voor zulke functies.
Los hiervan is het wel een bruikbare kaartnavigatie, en het heeft me nog niet aangespoord iets beters te vinden.