Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Marco Geurts in Siberie - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Marco Geurts in Siberie

Hi Marco,

Mocht je het tijdschrift van de Wereldfietser willen ontvangen waar het artikel over Marco met zijn fiets in staat, kijk dan even bij http://www.holcus.nl/tijdschrift/magframeshol.htm
want soms zijn oudere tijdschriften nog na te bestellen.

Weet iemand in welk nummer van het tijdschrift het artikel heeft gestaan?

Groet, Rena :wink:

Haike schreef:Dubbel lucht zoals het heet, is een begrip uit de landbouw. Je ziet het bij landbouwtrekkers/machine's veel. Waarom? De hedendaagse machine's zijn zo groot en daarmee zo zwaar dat de grond waarover ze rijden dicht gedrukt wordt, door het gewicht van deze machine's. Met andere woorden; Je rijdt de bodemstructuur kapot en die is nodig wil er überhaupt iets kunnen groeien of leven. Dit probleem los je ten dele op door naast het bestaande wiel er nog een tweede wiel aan het eerste vast te zetten. Je krijgt hierdoor minder aantal kilo's druk per vierkante cm grond en spaart hiermee de bodemstructuur.
klopt, maar wat ze tegenwoordig ook doen is een hele grote band met heel weinig druk (heb de getallen zo niet in mijn hoofd....) kijk maar eens naar die schitterende maaiers voor golfbanen, rijden met gigantische balon banden met minimale druk. Ik denk dat ze met fietsen ook die kant op gaan, denk maar eens aan de bigapple.

Bas

B@se schreef:
klopt, maar wat ze tegenwoordig ook doen is een hele grote band met heel weinig druk (heb de getallen zo niet in mijn hoofd....) kijk maar eens naar die schitterende maaiers voor golfbanen, rijden met gigantische ballon banden met minimale druk. Ik denk dat ze met fietsen ook die kant op gaan, denk maar eens aan de big apple.

Bas
Maar niet omdat jij met een fiets de bodemstructuur in elkaar rijdt, alleen uit comfort overwegingen qua rolweerstand zal het wel niet veel uitmaken. Ouderwets ploegen met een Paard is voor de bodemstructuur kwalitatief gezien het hoogst haalbare.

P.S.

Marten, hoe zit dat met dubbel lucht? Neemt je rolweerstand dan toe of juist af? waarbij we de fiets van Marco als uitgangspunt nemen, en ik neem aan op alle drie de wielen dezelfde band ligt.

B@se schreef: klopt, maar wat ze tegenwoordig ook doen is een hele grote band met heel weinig druk (heb de getallen zo niet in mijn hoofd....) kijk maar eens naar die schitterende maaiers voor golfbanen, rijden met gigantische balon banden met minimale druk. Ik denk dat ze met fietsen ook die kant op gaan, denk maar eens aan de bigapple.
Surly heeft nu een 4" brede band + aangepast frame

Haike schreef: P.S.

Marten, hoe zit dat met dubbel lucht? Neemt je rolweerstand dan toe of juist af? waarbij we de fiets van Marco als uitgangspunt nemen, en ik neem aan op alle drie de wielen dezelfde band ligt.
Brede & hoge band midden op, lagere aan de zijkant zodat bij benadering toch een rond profiel ontstaat

Rolweerstand zou moeten afnemen in het terrein omdat je niet voortdurend uit een diep gat moet klimmen.

Haike schreef:Marten, hoe zit dat met dubbel lucht? Neemt je rolweerstand dan toe of juist af? waarbij we de fiets van Marco als uitgangspunt nemen, en ik neem aan op alle drie de wielen dezelfde band ligt.
Ik denk dat je deze pagina wel interessant vindt:
http://www.m-gineering.nl/artic.htm
Groet,
Leon

Leon schreef:Ik denk dat je deze pagina wel interessant vindt:
http://www.m-gineering.nl/artic.htm
Groet,
Leon
Dank voor de tip maar dat was reeds bekend :wink: Maar je hebt gelijk als ik het goed had onthouden had ik kunnen weten, dat het om niet dezelfde banden gaat. :oops:

Overigens heeft Marco zo'n beetje alles gesloopt aan die fiets wat ie maar kon slopen. Echte Marco stijl. Dus ik zou me niet al te veel in laten met dit soort fijne constructies of prototypes. Ralph Tuijn is ook een heel eind gekomen op een redelijk normale fiets.
http://www.ralphtuijn.nl/img/random/6.jpg

arjen schreef:Overigens heeft Marco zo'n beetje alles gesloopt aan die fiets wat ie maar kon slopen. Echte Marco stijl. Dus ik zou me niet al te veel in laten met dit soort fijne constructies of prototypes. Ralph Tuijn is ook een heel eind gekomen op een redelijk normale fiets.
http://www.ralphtuijn.nl/img/random/6.jpg
Alles kan kapot, als je maar wil, ook als het door Marten is gemaakt. Dat zegt niks over Marten want dat vertrouw ik wel, en ook wat er uit zijn handen komt. Maar je kunt alles molesteren als je jezelf niet de dicipline kan opleggen er normaal mee om te gaan. Daar komt bij dat Marco nogal aan de maat is, qua postuur. Dat is dus ook van invloed op het materiaal. Vervolgens heb ik zijn verslagen gelezen, waarbij er ook wat temperament volle uitbarstingen worden beschreven. Niet onlogisch als er een dronken jongeling je voor de lol gaat snijden in z'n auto, dus ook helemaal geen verwijt aan Marco's adres, maar dat er dan uit zo'n situatie consequentie's voort vloeien lijkt me ook logisch. In mijn optiek heeft dat dus geen ene moer of fietsbout te maken met het wel/niet inlaten in fijnere constructie's.

En op mijn eigen fiets heb ik ook wel eens door een beekje gereden en dat ging inderdaad prima, maar ik geloof niet dat ik daar de Barentszee mee zou willen oversteken. Dan ga ik toch eerst ff bij Marten langs om me samen met hem te verdiepen in een mooie fijnere constructie. :wink:
Hallo,

Er is een nieuw bericht van Marco Geurts uit Siberië.
Kijk voor het laatste verslag van zijn expeditie op http://www.crossingcontinents.nl

Terwijl ik boven een luier aan het verschonen ben hoor ik beneden de telefoon gaan. Aangezien ik aan een volgend verjaardagstelefoontje denk, ren ik (helaas, helaas) niet gelijk naar beneden. Op de voicemail staat een bericht van Marco: hij laat weten dat hij er helemaal genoeg van heeft, zijn fiets na 5 km kapot gegaan is en dat hij terug komt naar Nederland...

Dennis

Dennis de Vries schreef:... Aangezien ik aan een volgend verjaardagstelefoontje denk,...
Ook van mij dan maar gefeliciteerd :D
En sterkte gewenst voor Marco! Ik hoop dat hij het na verloop van tijd kan inzien dat er ook zonder deze wereldreis nog veel leuks/avontuurlijks/fijns/etc. te beleven is op deze wereld.
Leon

Leon schreef:
Dennis de Vries schreef:... Aangezien ik aan een volgend verjaardagstelefoontje denk,...
Ook van mij dan maar gefeliciteerd :D
En sterkte gewenst voor Marco! Ik hoop dat hij het na verloop van tijd kan inzien dat er ook zonder deze wereldreis nog veel leuks/avontuurlijks/fijns/etc. te beleven is op deze wereld.
Leon
Dennis gefeliciteerd!!! Zou het avontuur van Marco "ik heb ook altijd pech" Geurts dan echt over zijn???

Groeten, John.

Ha die Dennis,
Gefeliciteerd vanuit Vietnam. Geen Siberie en niet extreem, maar wel avontuurlijk en leuk!

Groetjes,

Bert

johntelleman schreef:Zou het avontuur van Marco "ik heb ook altijd pech" Geurts dan echt over zijn???

Groeten, John.
Ik kreeg de indruk dat Marco nu al weer een nieuwe aanloop aan het beramen is!

Mijn mening is dat je een levensdroom nooit kwijt raakt. Mijn steun heeft Marco en ik wens hem bij een nieuwe poging veel succes en plezier toe, zodat zijn levensdroom werkelijkheid wordt.
Weet iemand of Marco daadwerkelijk terug komt dan wel is naar dan wel in nederland ?

Maw, waar is Marco ?!?

Van Marco z'n site:
Hallo allemaal, Het is allemaal afgelopen, mijn expeditie is voorgoed voorbij! Vanaf de start bleef ik problemen houden.

Maar uit eindelijk ben ik gisteren dan toch aan gekomen in Nederland. (geschreven 4-12)

Wordt (waarschijnlijk) niet vervolgd…


Dus, misschien fietst hij zondag wel offroad door de veluwse modder.

RESPECT voor de barre tocht tot dusver en de moeilijke beslissing om er mee te stoppen.

Als ik zo de reisverslagen lees, denk ik dat menigeen er al eerder het bijltje erbij neer had neergegooid.

Daarbij
voedsel voor 3 maanden, 70 liter benzine
alleen dit geeft al een aardig gewicht en dat moet je dan ook nog meeslepen.

Als je er zo lang mee bezig bent, weten wij uit ervaring hoe moeilijk zo'n beslissing is en welke impact deze heeft, ook voor de nabije toekomst.

Groet Bob[/b]
Hallo allemaal,

Kijk op de site van Marco om te zien waar hij nú is!!!

www.crossingcontinents.nl