Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gebruikerservaring Quad Lock - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Gebruikerservaring Quad Lock

Het mooie van een smartphone is dat alles in een apparaat zit. Natuurlijk kun je ook zonder smartphone, maar tussen de regels lees ik toch een beetje: vroeger was alles beter, overigens een normale reactie als je wat ouder wordt. Echter op enig moment kom je hierdoor naast de maatschappij te staan, als je daar voor kiest, ook prima.
keesswart schreef:
do 18 apr, 2019 12:11
En zo heb je ook mensen die vinden dat ze meer dan één fiets nodig hebben. Soms geven ze daar duizenden euro's aan uit, terwijl je er er in de bouwmarkt al een voor 250 euro kunt kopen, waarmee je ook de hele dag rond kunt fietsen :wink: .
Na die eerste dag worden veel bouwmarktfietsen inderdaad wat twijfelachtig. :D :wink:
Ik denk dat veel mensen juist meer dan één fiets hebben om redenen van financien: onder slechte omstandigheden wordt de beste fiets gespaard; de allerslechtste omstandigheid zijnde de diefstalgevoelige ritjes naar de stad met een kleine boodschapje waaarbij het net niet de moeite is om de fiets in de bewaakte stalling te zetten.
Bert van Sprang schreef:
do 18 apr, 2019 12:32
Echter op enig moment kom je hierdoor naast de maatschappij te staan, als je daar voor kiest, ook prima.
Het valt mij op dat mensen die niet klakkeloos alles doen wat 'de maatschappij' voorschrijft, interessanter en vaak ook gelukkiger zijn dan mensen die dat wel doen. :wink:
keesswart schreef:
do 18 apr, 2019 13:00
Bert van Sprang schreef:
do 18 apr, 2019 12:32
Echter op enig moment kom je hierdoor naast de maatschappij te staan, als je daar voor kiest, ook prima.
Het valt mij op dat mensen die niet klakkeloos alles doen wat 'de maatschappij' voorschrijft, interessanter en vaak ook gelukkiger zijn dan mensen die dat wel doen. :wink:
Bestaat er voor jouw subjectieve gut feeling een wetenschappelijke onderbouwing?

Dit lijkt me kletpraat :wink:
Belle schreef:
do 18 apr, 2019 10:35
Ik gebruik al jaren de QuadLock universal adapter, die nu nergens meer verkrijgbaar is.
https://www.quadlockcase.eu/products/universal-adapter
En ook bij Amazon(.de) nog te krijgen.
Ik gebruik sinds kort deze houder voor het bevestigen van mijn oude LG G4 smartphone op de stuurpen van mijn MTB.

https://www.amazon.de/dp/B07BTCFQ8C/ref ... UCb0TVSSXE

Kosten 19 euro.

Ben er erg tevreden over. Ik ga 'm denk ik ook voor mijn driedaagse racefietstochtje met Pasen gebruiken. (Als alternatief voor de Etrex.)
willem.m schreef:
do 18 apr, 2019 13:08
keesswart schreef:
do 18 apr, 2019 13:00
Bert van Sprang schreef:
do 18 apr, 2019 12:32
Echter op enig moment kom je hierdoor naast de maatschappij te staan, als je daar voor kiest, ook prima.
Het valt mij op dat mensen die niet klakkeloos alles doen wat 'de maatschappij' voorschrijft, interessanter en vaak ook gelukkiger zijn dan mensen die dat wel doen. :wink:
Bestaat er voor jouw subjectieve gut feeling een wetenschappelijke onderbouwing?

Dit lijkt me kletpraat :wink:
Of het serieus is onderzocht, weet ik niet. Er wordt in ieder geval wel veel over geschreven.

Ik kom erg vaak tafereeltjes tegen zoals hieronder. In mijn 'tienertourtijd' (10 dagen onbeperkt treinreizen voor tieners in de jaren 70) werden er in de trein nog wel eens leuke gesprekken gevoerd. Alleen jammer dat er toen zo weinig plekken waren waar niet gerookt werd (want roken was toen de 'norm').
Nu kom ik vaak taferelen tegen zoals hieronder. Sigaretten zijn vervangen door smartphones en MP3-spelers. En kijk eens hoe gezellig het is geworden. Gelukkig is er nog de stiltecoupé.

Afbeelding

En nu maar weer terug naar de Quad Lock ;-).
willem.m schreef:
do 18 apr, 2019 13:08
keesswart schreef:
do 18 apr, 2019 13:00
Bert van Sprang schreef:
do 18 apr, 2019 12:32
Echter op enig moment kom je hierdoor naast de maatschappij te staan, als je daar voor kiest, ook prima.
Het valt mij op dat mensen die niet klakkeloos alles doen wat 'de maatschappij' voorschrijft, interessanter en vaak ook gelukkiger zijn dan mensen die dat wel doen. :wink:
Bestaat er voor jouw subjectieve gut feeling een wetenschappelijke onderbouwing?
Dit lijkt me kletpraat :wink:
Het klopt niet om zoiets gut feeling te noemen. Het is een waarneming. Het kan wel een selectieve waarneming zijn, dus de vraag om onderbouwing lijkt me terecht.
Bert van Sprang schreef:
do 18 apr, 2019 12:32
Het mooie van een smartphone is dat alles in een apparaat zit. Natuurlijk kun je ook zonder smartphone, maar tussen de regels lees ik toch een beetje: vroeger was alles beter, overigens een normale reactie als je wat ouder wordt. Echter op enig moment kom je hierdoor naast de maatschappij te staan, als je daar voor kiest, ook prima.
Kees heeft met zijn antieke Nokia en iPAd Mini precies dezelfde functionaliteit als een ander met alleen een smartphone, dus de portee van zijn betoog ontgaat me enigszins.
Dat een smartphone een compromis is en daardoor nergens echt goed voor gemaakt is. Onnodig groot om mee te telefoneren, maar wel erg klein om er goed een krant, boek of kaart op te lezen. Verder is zo'n ding niet energiezuinig, niet waterdicht en wel breekbaar. Als de batterijen leeg zijn, het apparaat stuk gaat of gestolen wordt, kun je niet meer bellen, niet meer navigeren, niet meer fotograferen en heb je ook geen kranten, boeken en kaarten meer. Ja, het weegt wat minder dan losse apparaten en iedereen 'hoort' zo'n ding te hebben, maar je wordt zo wel erg afhankelijk van één kwetsbaar apparaatje. (En voor mij geldt dan ook nog dat ik toch al een hekel heb aan bellen, gebeld kunnen worden en allerlei bellers om mij heen; dus zo'n apparaat zeker niet als een hebbedingetje zie, maar eerder als een aanslag op mijn privacy.)
Vandaar ook mijn vergelijking met een bouwmarktfiets, waarvan we allemaal weten dat je daar beter niet mee op vakantie kunt gaan.
(Toen Corries stuurtas met smartphone erin enkele jaren terug gestolen was, moest er opeens van alles geregeld en geannuleerd worden. Dat lukte met mijn middeleeuwse Nokia en omdat ik ook van diverse boekingen papieren afdrukjes had gemaakt.)
keesswart schreef:
do 18 apr, 2019 19:01
Verder is zo'n ding niet energiezuinig, niet waterdicht en wel breekbaar.
Ik was laatst toch zwaar onder de indruk van de sterkte van de samsungsmartphone (ca 175 euro, dus standaard ding) van mijn vriendin toen die tussen het mechanisme van een beweegbate stoel klem kwam te zitten. Hij had gelukkig een kunststof klepvoorkant - hoe heet zoiets? Ik moest het ding uiteindelijk met volle kracht van mijn toch niet zo poezelige knuisten bevrijden, en hij was heel! Dat had ik niet verwacht. De klep was stevig beschadigd, dat wel.
keesswart schreef:
do 18 apr, 2019 19:01
.... smartphone ...... gestolen wordt, kun je niet meer bellen, niet meer navigeren, niet meer fotograferen en heb je ook geen kranten, boeken en kaarten meer. ....)
... en als je fiets gestolen wordt moet je lopen! Zo lust ik er nog wel een paar.
(En wat er gebeurt als je stuurtas gestolen wordt weet je al).

Maar, wat is nu jou gebruikerservaring met Quad Lock?
Daar werd volgens mij naar gevraagd....

Overigens is mijn Samsung B2100 waterdicht en kan vallen van 2 meter zonder schade aan het toestel :lol:

(Edit: en de B2100 is een toestel van ver voor het smartphone tijdperk)

Groet,
Tom.
Nou ja, het ging over de gebruikerservaring.

Groet,
Tom.
Ook ik ben al bijna 3 jaar een serieuze fan en nog steeds. Heb momenteel op alle drie de fietsen een houder staan van zowel de gewone als de out front. Wat betreft offroad gebruik merk ik geen enkele slijtage problemen hoewel wekelijks gebruikt.

Ik ben overgestapt van een traditionele gps, niets mis mee hoor aangezien we de Garmin nog steeds gebruiken bij de fiets van mijn vriendin, maar als ik bekijk wat een mogelijkheden het bied tot kaarten, dan verkies ik tegenwoordig toch de iPhone. Lekker alle data en dergelijk uit enkel gps werkende houden en dan is het ook geen storend iets.

Het is inderdaad alleen jammer dat de hoesjes beperkt zijn en het kleven van de universele houder betrouw ik niet zo zeer, dan zou ik zelfs eerder opteren om ergens een hoes te laten 3D printen.

De waterdichte hoes? Heb ik niet :oops: ik ben zo iemand die als ze dat de gsm spatwaterdicht is tot een bepaald niveau bv ip67, dit dan ook aanneemt en verwacht van zijn smartphone :D en tot nu toe heb ik hier nog geen enkele last van gehad. (Fingers crossed)
Ik gebruik ook al een paar jaar het Quad Lock systeem. Werkt prima. Nog nooit bang geweest dat m'n telefoon van de fiets zou stuiteren.

Heeft er nog iemand interesse in een hoesje voor de iPhone 6 of 6s? Heb een nieuwe telefoon gekocht en deze dus niet meer nodig. Tegen verzendkosten te verkrijgen!