Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 363 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33983 berichten
Rijo Camping Stara Lesna, Slowakije https://goo.gl/maps/2ALG9JMWLyXDy5Md6
Er maar vanuit gaande dat ik het goed had, hier de volgende. Het was erg slecht weer.
3.jpg
willem.m schreef:
di 16 apr, 2019 19:02

P.S.
Al snel is het zover: de 50.000e weergave in dit topic. Heeft er al iemand slingers gekocht? Het zou leuk zijn om het topic dan te versieren - net zoals zoekvriend Google soms in vrolijke letters verschijnt.
De 500.000e!
a6.jpg
a6.jpg (13.62 KiB) 2383 keer bekeken

Ik deed regelmatig mee, maar de laatste tijd gaat het zo snel en worden in mijn ogen onoplosbare plaatjes razendsnel opgelost. Respect aan de deelnemers.

-Jan
Martin E. van Doornik schreef:
wo 17 apr, 2019 11:42
... hij was per fiets, leeftijd 21 jaar, zelfs bijzonder voor die tijd. Zijn vader, mijn opa dus, betaalde de reis. Hij verbleef een poosje in Parijs voor zijn coiffeurs-opleiding.
Toevallig geen foto van de fiets, Martin?
gerritdevries schreef:
wo 17 apr, 2019 14:33
Er maar vanuit gaande dat ik het goed had, hier de volgende. Het was erg slecht weer.
Ergens in Zwitserland? Kan niet lezen wat er op de bordjes staat, heb je een scherpere foto? :wink:
Het is inderdaad in Europa.
Passo di San Bernardino?
Nee, helaas.
CarlW schreef:
wo 17 apr, 2019 15:00
Martin E. van Doornik schreef:
wo 17 apr, 2019 11:42
... hij was per fiets, leeftijd 21 jaar, zelfs bijzonder voor die tijd. Zijn vader, mijn opa dus, betaalde de reis. Hij verbleef een poosje in Parijs voor zijn coiffeurs-opleiding.
Toevallig geen foto van de fiets, Martin?
Helaas nee, dat zou ik ook graag willen weten. Mijn Blaricumse geboortehuis, gebouwd door mijn grootvader, is in 1942 deels afgebrand. Niet door de oorlog, maar door een vonk uit de schoorsteen op het rieten dak.
Er zijn hierdoor veel spullen beschadigd geraakt of verloren gegaan, waaronder een deel van de negatieven. Want m'n vader was een verwoed amateurfotograaf. Voor die tijd een dure hobby. Na de brand heeft m'n vader de resterende foto's, met hier en daar wat rookschade, in een nieuw album herschikt, dus waaronder de foto van de Notre Dame in Parijs. Zijn fiets zal vermoedelijk door de Duitsers gevorderd zijn.
Ik heb nog zijn complete verzameling Verkade-albums met van die plakplaatjes. Hier en daar zwart geblakerd, hier ruik ik de brand nog. Een deel van deze albums is geschreven door Piet Bakker, die goed bevriend was met mijn vader. Na de oorlog hebben ze vaak samen gezeild op de Friese meren, met overnachtingen op de (nog bestaande) jeugdherberg in Heeg.
Op last van de Duitse bezetter mochten de Bekanntmachung für Arbeitseinsatz-plakkaten op de gevel (op de foto schuin linksonder van de witte latei boven de deur) tijdens het blussen niet beschadigd worden!
In 1943 is het huis herbouwd, nu wat hoger met zogenaamde Engelse platte pannen. Met veel moeite, want het hout moest van de „zwarte markt" betrokken worden, wat f. 25.000,– extra heeft gekost, voor die tijd een formidabel bedrag!
Wel heb ik een foto van zijn fiets uit 1946. Helaas gestolen in Laren in 1963.

Afbeelding
gerritdevries schreef:
wo 17 apr, 2019 14:33
Er maar vanuit gaande dat ik het goed had, hier de volgende. Het was erg slecht weer.
3.jpg
Ik heb de foto uitvergroot en geprobeerd scherper te maken. Maar daar is de „onscherpe schade" te groot voor. :roll:
gerritdevries schreef:
wo 17 apr, 2019 16:01
Het is inderdaad in Europa.
Bedankt voor deze hint, ik was al druk aan het zoeken in Zuid Amerika. :?

Heb nu aardig wat zoekacties gehad met "hiking signpost", "wanderwegweiser", "panneaux de signalisation des chemins de randonnée pédestre" en "cartelli dei sentieri", maar niets gevonden. :(
Heb je nog een hint, dan wel betere foto?

-Jan
Om mij en anderen het zoeken wat te vergemakkelijken: klopt het dat de onderste naam op het rechterbordje Airolo is?
math schreef:
wo 17 apr, 2019 21:33
Om mij en anderen het zoeken wat te vergemakkelijken: klopt het dat de onderste naam op het rechterbordje Airolo is?
Dan zou het de Passo del San Gottardo kunnen zijn aka de Gotthardpas.

Edit:
Hmmm... Toch een ander bordjesfestijn: https://images.app.goo.gl/6YHeBoHMCtL18BHY7
willem.m schreef:
wo 17 apr, 2019 21:38
Dan zou het de Passo del San Gottardo kunnen zijn aka de Gotthardpas.
Die is het ook. Het is wel van een aantal jaar geleden, het kan natuurlijk dat het er nu anders uitziet. De volgende is weer voor jou, Willem.

3a.jpg
Math bracht me op het idee. (Ik kon de vage tekst zelf niet ontcijferen, en met Airolo als aanwijzing was het inkoppen.) Mag ik de beurt aan Math geven?
Bedankt Willem.
Ik had ook al op de Gotthardpas gezocht. Van wat ik vrijwel zeker herkende 'Passo- di óf del- S.???' waren S. Bernardino, S. Gottardo en S.Giacomo de meest voor de hand liggende. De laatste is op een wegfiets nauwelijks te bereiken, dus heb ik op de twee andere passen met streetview vergeefs naar gelijkende bordjes gezocht. Wat me uiteindelijk Airolo ingaf was het treinsymbooltje achter de naam. Vermoedelijk staat dit paaltje er nu niet meer.

De volgende prent hoeft het niet van de kleine lettertjes te hebben.
Afbeelding
math schreef:
do 18 apr, 2019 12:04
De volgende prent hoeft het niet van de kleine lettertjes te hebben.
Hotel Polderbloem; toch best wel klein op de foto. :D

Edit: ben ik nog het eerste: Diksmuide: https://goo.gl/maps/umquV8vLphMZm4ZQ9
Klopt. Ik had al het aantal verticale pixels op 800 gezet, maar dat is nog te veel. De torens leken me veel herkenbaarder.
Next...
(Ga zometeen eerst fietsen. Mooi weer hé?)
Afbeelding
Limbourg!?