Additionally, paste this code immediately after the opening tag: los frame met specifieke wensen; waar te vinden? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

los frame met specifieke wensen; waar te vinden?

V-brakes zijn irritante dingen (steeds afstellen, bredere banden kunnen er moeilijk langs), maar niet om redenen van het veronderstelde uitsterven van de velgrem. De velgrem is nog altijd dé rem voor reisfietsen. (goedkoop, licht, reparabel, minder kwetsbaar) En juist de "staal"-wens van TS biedt de mogelijkheid met velgremmen een comfortabele stalen vork te nemen, ipv een versterkte lompe vork geschikt voor schijfremmen.

Het moeilijk verkrijgbaar worden van velgen voor velgremmen kan ik verder me heel moeilijk voorstellen. Ook een nieuw pignon voor mijn klassieke racefiets kan ik nog bestellen.
Georg schreef:
di 16 apr, 2019 07:48
^^^ Lange levertijd schrikt veel potentiele klanten af, en dan wordt de levertijd vanzelf weer normaal?
Zou zomaar kunnen - en, zoals uit dit draadje blijkt, zijn er ook echt wel meer aanbieders.
Wim schreef:
ma 15 apr, 2019 13:19
Ik hoorde dat m-gineering momenteel vrij snel kan zijn.
Wat is in m-gineering-termen vrij snel?
Georg schreef:
di 16 apr, 2019 08:55
V-brakes zijn irritante dingen (steeds afstellen, bredere banden kunnen er moeilijk langs), maar niet om redenen van het veronderstelde uitsterven van de velgrem. De velgrem is nog altijd dé rem voor reisfietsen. (goedkoop, licht, reparabel, minder kwetsbaar) En juist de "staal"-wens van TS biedt de mogelijkheid met velgremmen een comfortabele stalen vork te nemen, ipv een versterkte lompe vork geschikt voor schijfremmen.

Het moeilijk verkrijgbaar worden van velgen voor velgremmen kan ik verder me heel moeilijk voorstellen. Ook een nieuw pignon voor mijn klassieke racefiets kan ik nog bestellen.
Het kan wel beter zijn, maar de industrie is al vaker wegen ingeslagen die niet per se logisch waren.
Dat velgremmen dé remmen zijn voor reisfietsen vind ik wel achterhaald, Magura maakt z'n HS33 ieder jaar iets slechter onder het motto van evolutie, Shimano is zachtjes de betere v-brakes ook uit het assortiment aan het halen.
Schijfremmen vanaf XT zijn al goed mee te leven, Hope of Avid maken nog mooiere spullen en als er onverhoopt een keer een slag in je wiel komt dan is er geen nood aan de man. Zeker de off-roadende fietsreiziger moet dat wel bekend in de oren klinken. Wij houden er nog heel erg aan vast, maar merken uit andere landen zijn al lang over op schijven.
Ik durf wel te stellen dat schijfremmen vanaf Deoreniveau echt al prima zijn. Vanaf SLX en hoger komen daar nog wat handige dingetjes bij, die aan de prestaties echter niet heel veel bijdragen. Denk aan banjo-aansluiting op de klauw, en handgreepverstelling. Freestroke-adjust zit er volgens mij vanaf XT op. En XT is inmiddels te verkrijgen in 4-zuiger-configuratie, voor degenen die echt voor zeker willen gaan.
I kom niet veel in de Alpen - wat heet, helemaal nog niet - maar voorlopig doe ik het met de BB7's van Avid icm gesinterde blokken, remt geweldig, ik ben alleen benieuwd hoe ze zich op een lange afdaling zouden houden - faden kan niet want mechanisch dus blijft de sterkte van je compound op je blokken over als breekpunt.
Leon schreef:
di 16 apr, 2019 09:10
Wat is in m-gineering-termen vrij snel?
Ik heb inmiddels geïnformeerd bij hem en hij geeft ca. 4 maanden aan.

Pieter
Dat is heel erg netjes, zeker de moeite waard!