Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Misschien geen pochen maar op dit forum een account aanmaken en 1 bericht plaatsen (https://www.wereldfietser.nl/phpbb/view ... 0&p=256730) om je youtube filmpjes te promoten vind ik iig goed passen bij dit onderwerp.
Geweldig. Het laat maar weer eens zien hoe je mening (mijn mening dus) over een onderwerp kan veranderen door een enkele post!renel schreef: ↑vr 12 apr, 2019 17:50Misschien geen pochen maar op dit forum een account aanmaken en 1 bericht plaatsen (https://www.wereldfietser.nl/phpbb/view ... 0&p=256730) om je youtube filmpjes te promoten vind ik iig goed passen bij dit onderwerp.
Steunzool schreef: ↑zo 14 apr, 2019 10:20Ik vrees dat Stella op alle fronten gelijk heeft. Misschien moet er nog aan worden toegevoegd dat luisteren naar anderen ook niet zeer hecht in onze volksaard verankerd is.
Voorts getuigen haar inzichten van een onafhankelijk oordeel, iets dat mijns inziens in de bagage van iedere echte tochtenfietser een belangrijke component zou moeten zijn, maar waar het natuurlijk ook vaak aan schort.
Ik bevroed - en vrees opnieuw - dat er voor beide aspecten voldoende bewijzen op dit forum gevonden kunnen worden.
Maar dat doet Stella in haar bijdrage juist. Ik snap niet wat die introductie inhoudelijk toevoegt aan haar verder prima bijdrage. Ik denk nu alleen maar: wat onsympathiek zeg, en sta daardoor niet meer open voor wat ze daarna schrijft. In een blad met Vlamingen en Nederlanders als doelgroep vind ik het ook wel apart om op elkaar af te geven, of ben ik gekke Henkie en is dit 'normaal'?Frans & Dieuwertje schreef: ↑zo 14 apr, 2019 11:05Let wel - ik vind vrijheid van meningsuiting een groot goed, maar je vrijheid van meningsuiting uiten op een wijze waarop je elke vorm van dialoog met andersdenkende al in de kiem smoort door negatieve benamingen enzv. aan de andersdenkende te geven, niet.
Precies...eens een keer een koekje van eigen deeg. Met inderdaad hetzelfde effect als wat wij in NL maar al te vaak doen. De naamgeving arrogant had ikzelf ook niet gekozen juist omdat je daarmee alles doodslaat. Maar misschien wilde ze ons op een nogal confronterende wijze met spiegelend gedrag een nieuw inzicht bieden? Wie weet! Hoe vaak gebeurt het identieke niet hier in het forum maar dan niet met de term arrogant maar iets anders over welke technische middelen goed zijn, over gezondheid, over filmende fietsers, over e bikers enzv?! Negatief naampje geven aan een andersdenkende of gedragend en hup verder lezen of dialoog is tot in de kiem gesmoord. Totdat de moderator ingrijpt en het misschien weer op gang komt als niet iedereen al te boos is .....willem.m schreef: ↑zo 14 apr, 2019 11:32Maar dat doet Stella in haar bijdrage juist. Ik snap niet wat die introductie inhoudelijk toevoegt aan haar verder prima bijdrage. Ik denk nu alleen maar: wat onsympathiek zeg, en sta daardoor niet meer open voor wat ze daarna schrijft. In een blad met Vlamingen en Nederlanders als doelgroep vind ik het ook wel apart om op elkaar af te geven, of ben ik gekke Henkie en is dit 'normaal'?Frans & Dieuwertje schreef: ↑zo 14 apr, 2019 11:05Let wel - ik vind vrijheid van meningsuiting een groot goed, maar je vrijheid van meningsuiting uiten op een wijze waarop je elke vorm van dialoog met andersdenkende al in de kiem smoort door negatieve benamingen enzv. aan de andersdenkende te geven, niet.
Ik heb het altijd wonderlijk gevonden dat mensen uit Groningen graag als Groninger worden aangesproken, mensen uit Zeeland het prima vinden dat ze Zeeuw genoemd worden, Limburgers het normaal vinden dat men hen Limburgers noemt (etc. etc.), maar zodra je mensen uit Noord- of Zuid-Holland Hollanders noemt daar soms een pijnpunt lijkt te zitten.willem.m schreef: ↑zo 14 apr, 2019 11:32Misschien heb ik het ook wel verkeerd begrepen. Ze schrijft immers Hollanders, en niet Nederlanders. Ik woon op 29 km van Vlaanderen, en op 81 km van hartje Amsterdam, dus misschien moet ik me niet aangesproken voelen. Heb ik al gezegd dat ik een hekel heb aan die botte, nare Randstedelingen? .
Ja, dat is inderdaad wel vreemd, ze schijnen zich er niet voor te schamen.
Haha, ik reageerde op een post van Fedor mbt de milieubelasting die een vliegreis met zich meebrengt (het 2e bericht op pagina 1 van dit topic). Naderhand zag ik pas dat zijn post al bijna 2 jaar oud was. Daarom heb ik mijn verhaal maar verwijderd. Overigens kon ik me volledig vinden in wat hij destijds beschreef