Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vlucht bangkok - Forum Wereldfietser

vlucht bangkok

De eerste informatie over een vlucht naar Bangkok ingewonnen.

Eva air is goedkoop als ik niet langer dan één maand blijf en valt dus af.
china air is een heel stuk duurder en extra voor de fiets.

Swiss air is weer veel goedkoper maar heeft geen directe vlucht.

Ergens op het forum stond dat je met fiets beter directe vlucht kan nemen omdat je soms (tot 2 weken) moet wachten op de fiets.

nou heb ik heel wat gevlogen en altijd was mijn bagage gewoon aanwezig.
Het verschil in prijs is veel. Ik vind een overstap ook als ik lang moet wachten niet zo heel erg.

Wie heeft er recent een goedkope ticket gekocht?

Komt het vaak voor dat fiets niet mee komt?

Wanneer ga je eigenlijk? Als je een beetje flexibel met de data kan omgaan kan er een flink verschil in ticketprijzen zitten.
Misschien kun je als alternatief vanuit Duitsland vertrekken? Er zijn diverse maatschappijen die vanuit Dusseldorf of Frankfurt vertrekken.

Ik ga denk ik begin december weg. Ben zeer felxibel met dagen. Ik las een paar keer dat een zaterdagnacht in een vlucht goedkoper is. Het is lastig dit op sites te vergelijken omdat de fiets mee gaat. Je kan een goedkope ticket hebben maar duur moeten betalen voor de fiets.

Heeft iemand recent een ticket gekocht?

AWOL heeft gunstige afspraken met Singapore Airlines. Je moet weliswaar overstappen in Singapore, maar alles is goed geregeld en je betaalt niet extra voor je fiets als je bagage binnen de 30 kilo blijft.

Groetjes uit Cambodja.

hi

awol kan wel speciale tarieven en afspraken hebben met vluchtmaatschappijen maar daar zijn we niks mee want je bent verplicht om het pluspakket erbij te nemen en als je zelf je route wil uitstippelen heb je er niks aan
ik heb het omgekeerde geprobeert en juist het routeboekje nodig maar dat gaat ook niet .
je kan dus niks appart bestellen bij awol

ofwel moet je het pakket nemen ofwel het pakket+vlucht
dit vinden wij spijtig
groetjes bono tineke

Weet iemand hoe het zit met de Fietsvakantiewinkel. Die verkochten vroeger ook tickets naar Bangkok van Singapore Airlines of Malaysian Airlines met extra gewicht (resp. 30 en 35 kg). Ik weet dat ze dat naar andere bestemmingen (bijv. Manila) nog steeds doen. Maar voor Bangkok verkopen ze inmiddels "opstappertjes". Betekent dat dat ze naar dergelijke bestemmingen geen losse tickets meer verkopen?

Gerd

ik heb onlangs tickets naar Bangkok gekocht via 333travel. Weer zo'n nepper die lage prijzen op hun site zet, je laat reserveren en dan met het verhaal komen dat je reservering volgeboekt blijkt. Niettemin wel goedkoper dan direct bij de vliegmaatschappijen. Nu geboekt bij EVA-air, max 20 kg bagage, de fiets moet mee binnen de bagagelimieten, overgewicht kost "slechts" €54,- per kg, enkele reis.

We gaan in Bangkok op zoek naar een lokale fiets.

andere tarieven voor de fiets die ik weet: China Airlines en KLM: €80,- per fiets per enkele reis, Emirates: als EVA-airlines, maar €40,-/kg overgewicht.

Ik zou niet te lang meer wachten, aangezien Bangkok een overwinteringsbestemming is. Mogelijk kan je nog goedkoop uitkomen door op een van de kerstdagen te vliegen.

Succes,

Jeroen Hakvoort

Beste Bonno,

Lees maar eens goed de brochure van AWOL na. Je kunt vluchten boeken. Alleen kun routes zijn niet inderdaad niet los te koop: deze maken onderdeel uit van een plus-pakket of een extra-plus-pakket , naar keuze. Informeer verder bij AWOL.

he bert

zal ik zeker nakijken zijn er ook enkele vluchten te verkrijgen met fiets

fijne reis nog in cambodja
kan niet wachten tot wij er zijn
groetjes
tineke bono

Jeroen Hakvoort schreef:andere tarieven voor de fiets die ik weet: China Airlines en KLM: €80,- per fiets per enkele reis, Emirates: als EVA-airlines, maar €40,-/kg overgewicht.
Ik vloog verleden maand met China Airlines met fiets vanop Schiphol. Ik vertelde hen dat de fiets niet mee terug zou komen (ik gebruik de hele retourvlucht niet). en moest daarom "slechts" 40 Euro voor de fiets betalen, die 80 Euro was retour vertelden ze me (het kantoortje van hen op de luchthaven waar je betaalt).

Wat awol betreft, ik heb bij hen ooit een vlucht met fiets geboekt, dus dat moet mogelijk zijn. Met Singapore airlines, en 30 kg bagagelimiet. Dit verloep probleemloos.

groeten,
koen

Voor iedereen die dit nog uit moet zoeken.

Na lang zoeken bleek voor mij Gulf Air het goedkoopste te zijn (op dit korte termijn).
En bij cheaptickets.nl was de goedkoopste die ik kon vinden.

Let op:
- Je mag 30 kilo meenemen incl fiets maar dit moet speciaal aangevraagd worden. Soms zeggen ze dat het niet kan. Maar toen ik Gulf Air zelf belde kon het wel. Het moet apart aangevraagd worden in het reserveringssysteem anders krijg je standaard 20 kilo.

- De fiets moet apart aangevraagd worden geef afmetingen van fietsdoos meteen door anders vertraging. Zeg dat dit op het reserveringssysteem aangevraagd moet worden, niet telefonisch, gaf bij mij problemen.

- Het lijkt dat gulf air de hele vlucht vliegt dit is niet zo. Ze vliegen niet op NL en het eerste stuk naar Londen is met Britisch Midlands (of zo) hiervoor moeten er aparte aanvragen door reisbureau ingediend worden.

_ Kijk op ticket of er daadwerkelijk 30 kilo op staat.

Het is wel een vlucht met 2 verschillende maatschappijen en 3 trajecten (2x overstappen) en dan maar hopen dat fiets overkomt en heel blijft.

En hoeveel betaalde je nu ???

Teveel

Ik heb op korte termijn geboekt. Had ik een dag eerder geboekt was hij 40 Euro goedkoper geweest, een dag later 125 Euro duurder. Het zijn de laatste stoelen.

Ticket 625
tax 172,44
nog een tax 5
dossierkosten 20
met creditcard betalen 12,??
Totaal 835,

Viel mij tegen. ElAl heeft bijv goedkope stoelen maar die zijn al heel lang volgeboekt ook in feb. Zal wel om 1 stoel of zo per vlucht gaan. Volgende keer toch maar eerder boeken...

O ja fietsvakantiewinkel en awol heb ik beide wel om een offerte gevraagd maar waren duurder.

Ik ga in januari een vriend opzoeken in Laos, maar vlieg aan op Bangkok. Afgelopen week ben ik druk bezig geweest met het zoeken naar een betaalbaar tarief. Hoewel ik wist dat ik veel te laat was voor een goedkope stoel vielen de tarieven ook mij tegen.

Na lang zoeken ben ik bij Mahan Air uitgekomen. Nadeel is wel dat ze niet vanaf A'dam vertrekken maar vanaf Dusseldorf. Ik totaal ben ik € 640,- (all in) kwijt. In dit bedrag zit tevens een treinretour van € 60,-, eveneens bij Mahan te boeken. Met een fiets had ik waarschijnlijk dit ticket niet genomen omdat het lastig is je fiets internationaal mee te nemen.

groeten, Maikell

Leuk Maikell, maar daar heeft een wereldfietser niets aan, want die wil nu eenmaal zijn fiets meenemen.
Vluchten zijn nu gewoon duur, want Azie is enorm in trek en het is nu echt hoogseizoen!
Let met je fiets tocht wel op, wat voor combinaties je boekt.

Hoi,

wij hebben niet zo'n heel goedkoop (eu 1000;-) los ticket bij Malaysian. voordeel: 35 kg bagage mee, niet te veel overstappen en een all in prijs.

Maar (OT) vliegen moet toch duurder worden; meer belasting zou niet verkeerd zijn en anders de milieuschade vrijwillig compenseren bijv. via

http://www.treesfortravel.nl/index2.html

Groet,

BertV