Additionally, paste this code immediately after the opening tag: aanvraag 30 dagen visum voor laos in bangkok - Forum Wereldfietser

aanvraag 30 dagen visum voor laos in bangkok

Weet iemand hoe lang het duurt om een "30 dagen" visum voor Laos te regelen bij de ambassade Laos in Bangkok ? kun je daar op wachten ? of duurt dat een paar dagen ?

Ervaringsdeskundigen op het forum ?

Hoi Wim,

het duurt twee WERKdagen. Heb het zelf een drietal weken geleden nog gedaan.
Het visum zelf kost 1.400 Baht, en doe je 't via een reisburootje vragen zij nog +/- 250 Baht voor de service, dus 1.650 Baht in het totaal.
Twee pasfotootjes, je reispas en centjes, meer heb je niet nodig.

Groetjes,

Koen
dank je wel voor je snelle reactie. Wij vertrekken 1 december voor een fietstrip van 2 maanden . Plan is om met de nachttrein van Bangkok naar Nong Khai te gaan dan verder met de fiets naar Luangprabang van daaruit eventueel naar Pak beng en dan de boot naar thailand. Tenslotte naar Chiang Mai.

We gaan dus nu van zuid naar Noord door Thailand. Zat me nog af te vragen of het nog wat uitmaakt om andersom te gaan. Dus in Chiang mai beginnen. Lijkt me niet maar heeft iemand hier een idee over ?

groeten
Wim

Hoi,

Kijk dit soort meest essentiele informatie mis ik nou bij de landeninformatie op deze site, alsmede waar de grensovergangen zijn om met je fietsje de grens over te steken...

Maar om antwoord op je vraag te geven, je kan er wel degelijk op wachten hoor in Bangkok, kost iets meer. Ik ben in 2004 geweest en toen duurde het uit mijn hoofd een uurtje of 2 a 3.

succes en veel plezier !
We weten eigenlijk nog niet of we meer dag 15 dagen in Laos blijven. Dus een 15 dagen visum is wellicht niet toereikend.

Hoe kunnen we dat het best aanpakken, weet iemand dat ?

gr WIm
Wim Doornbos schreef:Plan is om met de nachttrein van Bangkok naar Nong Khai te gaan dan verder met de fiets naar Luangprabang van daaruit eventueel naar Pak beng en dan de boot naar thailand. Tenslotte naar Chiang Mai.

We gaan dus nu van zuid naar Noord door Thailand. Zat me nog af te vragen of het nog wat uitmaakt om andersom te gaan. Dus in Chiang mai beginnen. Lijkt me niet maar heeft iemand hier een idee over ?

groeten
Wim
Bauke en ik zijn ook tegen de klok in gefietst, ging prima. De nachttrein naar Khon Kaen genomen en van daaruit begonnen met fietsen. (= twee dagen op het vlakke infietsen :) )
Uiteindelijk een eindje onder Muang Sing de boot genomen naar de grensovergang HouayXay - Chiang Khon
En dat visum, gelijk in BKK een 30 dagen visum halen dan maar? Zoveel kost het nou ook niet meer en hoef je je niet te haasten.