Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsreis medio juni-juli 2007 - Forum Wereldfietser

fietsreis medio juni-juli 2007

Hallo,

Onlangs heb ik mijn studie beeindigd en ik begin volgend schooljaar aan een nieuwe studie. Daarvoor wil ik een fietsreis maken van een week of 10.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Verenigde staten (oa een coast to coast-tocht en the great divide lijken me erg mooi).

Verder sta ik ook open voor heel veel andere gebieden want er zijn heel veel plaatsen die erg mooi zijn en waar ik zeker nog eens heen wil. (Patagonie, Kamchatka, Zuid-Afrika horen tot mijn favorieten).

De VS krijgt nu mijn voorkeur omdat ik daar het beste overweg kan met taal en cultuur zeker als ik misschien alleen ga fietsen. En natuurlijk ook omdat er heel veel schitterende natuurparken zijn.

Ik ben 19 jaar kom uit regio Venlo en ik heb er twee fietsvakanties opzitten, twee jaar geleden ben ik door belgie, luxemburg, frankrijk en duitsland gefietst en afgelopen jaar naar belgie,frankrijk(calais) en in Zuid-Engeland rondgefietst.

Ik durf geen schatting te maken wat ik op een dag haal maar de 100 wil en kan ik (vrijwel) altijd halen.
Op vlak terrein (zoals hier in NL) fietst ik graag een dag flink door als het kan. Dus als er geen dingen zijn die we willen bezichtigen en het terrein en het weer zijn goed en we zijn goed uitgerust dan fiets ik er graag 200km of iets in die richting...

Ik kan in mei, juni, juni en augustus en denk 10 weken te plannen voor de tocht ongeacht de fietstocht in bijvoorbeeld 7of8 weken kan. Dan blijf ik ergens een hele week ofzo of fiets ik nog wat rond bij de eindbestemming zeg maar.

Nou ik denk dat jullie al een redelijk beeld hebben over mijn instelling enzo alleen waar precies is nog de grote vraag maar dat ga ik de komende weken beslissen als het goed is en misschien wel met jullie hulp!

Groeten!

Jos

Een reis door Europa zie ik trouwens ook wel zitten maar dan wil ik wel zeker scandinavie in.
(ik wilde eerst naar denemarken, zweden, finland komende zomer. Maar toen ik stopte met mn studie en ineens zoveel tijd heb ben ik alleen maar buiten Europa gaan denken:P) Maar in Europa lijkt me ook wel wat, lekker veel landen aandoen dan...

Hoi Jos,

mooie plannen, en goed dat je zoveel opties openlaat. Er zijn inderdaad zoveel mooi plekjes om een lange tocht te maken. Scandinavie staat ook nog op mijn verlanglijstje, in Noorwegen 'naar boven' rijden en via zweden en finland terug 'naar beneden', misschien via het ladoga meer in rusland of zo ...
ik zie dat je in de vs de coast to coast en de great divide vermeldt. hou er rekening mee dat dit twee heel verschillende tochten zijn. ik heb net een groot deel van de great divide gefietst (soms moest ik noodgedwongen de route verlaten) en hou er rekening mee dat dit echt heel zwaar is. soms moet je echt over onmogelijk terrein fietsen met al die bagage. ik ben er voor elke andere tocht geen voorstander van, maar als je voor de great divide kiest zou ik zeker met een fiets gaan die minimum met een geveerde voorvork is uitgerust en een b.o.b. trailer.

anyway, veel plezier op je tocht, eender waar je heengaat.

groeten,
koen

Bedankt voor de reactie Koen,

ok, als de great divide echt zo zwaar is zet ik m liever uit mijn hoofd en kies ik toch liever voor een toch met goede wegen.
Coast to coast ga ik denk ik het liefste doen, dus als iemand er ervaring mee heeft of nog beter met me mee wil, laat wat weten!

Voor wat betreft het "Coast to coast" fietsen: de USA hebben prachtige streken in het westen en in het oosten van het land.

Er tussenin ligt echter het Midwest, dat is een zeer uitgestrekt en zeer saai landschap.

Dus als je voor de uitdaging gaat is "Coast to coast" prima, als je in een mooie en/of interessante omgeving wilt fietsen kun je beter iets anders verzinnen.

Groeten,

Peter

Ok, daar zit inderdaad wat in.. Daar moet ik nog heel goed over nadenken inderdaad. Het westen heeft mijn voorkeur qua parken die daar liggen, het is misschien inderdaad het mooiste om alleen daar een reis te maken ipv heel veel kilometers in "saai" landschap te fietsen.

Bedankt voor deze waardevolle tip want ik wil toch liever meer van die geweldige parken zien en dan niet coast to coast..