Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 137 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Velooms schreef:
di 09 apr, 2019 15:30
20190407_175246.jpgGekocht via het forum hier.. Zwaar content van... :D
Hangt die ketting daar erg slap of is dat lensvervorming?
Die indruk krijg ik ook. Verder heel fraaie fiets, waarvan ik al eerder melding maakte, in idem dito omgeving!
Héérlijke foto waar ik echt blij van kan worden :D :D :D
Waar zit je ergens?
Spaans of Italiaans dorpje?
Leuk voor raad plaatje :D
Fraaie fiets in een mooie biotoop :D
Leon schreef:
di 09 apr, 2019 19:16
Velooms schreef:
di 09 apr, 2019 15:30
20190407_175246.jpgGekocht via het forum hier.. Zwaar content van... :D
Hangt die ketting daar erg slap of is dat lensvervorming?
Rohloff met half step zonder derailleur vanachter, kijk maar goed.
Shadow schreef:
wo 10 apr, 2019 07:51
Leon schreef:
di 09 apr, 2019 19:16
Velooms schreef:
di 09 apr, 2019 15:30
20190407_175246.jpgGekocht via het forum hier.. Zwaar content van... :D
Hangt die ketting daar erg slap of is dat lensvervorming?
Rohloff met half step zonder derailleur vanachter, kijk maar goed.
Jij ziet meer dan ik.
Shadow schreef:
wo 10 apr, 2019 07:51
Rohloff met half step
Geen idee wat je hiermee bedoelt, maar die ketting lijkt gewoon slap te hangen ;)
Fedor schreef:
wo 10 apr, 2019 09:29
Shadow schreef:
wo 10 apr, 2019 07:51
Rohloff met half step
Geen idee wat je hiermee bedoelt, maar die ketting lijkt gewoon slap te hangen ;)
Ik heb het ook moeten googelen en dacht dat ik de enige was die het niet wist :oops:
Het blijkt als ik het goed heb een cranckstel te zijn met twee bladen die "een halve stap" van elkaar verschillen zoals 42-45.
Ik zie dat niet maar denk dat er op deze fiets een enkelvoudig voorblad zit met een flinke beschermring. Ik zie ook geen voorderailleur.
My bad, nu ik op groot scherm kijk zie ik dat je gelijk hebt Leon, op m'n telefoon leek het zo :oops:
Jurr schreef:
ma 08 apr, 2019 19:03
Menoah schreef:
ma 08 apr, 2019 14:41
Ik heb vorige zomer erover nagedacht om een VSF TX800 te kopen
Maar als je jouw fiets net helemaal opnieuw opgebouwd hebt, wat heeft deze dan meer te bieden?

Ja nu heeft een vsf niks meer te bieden dan een randonneur maar in september had ik bijna een tx-800 gekocht het zijn erg degelijke fietsen en de prijs is ook eerlijk
Belle schreef:
wo 10 apr, 2019 14:09
Fedor schreef:
do 17 jan, 2019 19:22
Wat wat weinig grondspeling voor de tassen ;)
Een trike hangt niet schuin in de bocht.
Of je moet de bocht wel erg scherp aansnijden en met 2 wielen door de bocht gaan. Het viel me ook op dat de tassen op mijn trike nooit de grond raakten, hooguit als je een stoep op moet dat je dan even wat raakt maar verder niet. (in diepe karresporen wordt het een ander verhaal)
boy9666@hotmail.com schreef:
ma 08 apr, 2019 20:04
Mijn trouwe Stevens 6x light tour op de goorong in Australië.
Super mooie fiets !! Ben je met het vliegtuig naar Australië gegaan en dan daar fietsen? Of waar ben je begonnen met fietsen?
Leon schreef:
wo 10 apr, 2019 08:55
Shadow schreef:
wo 10 apr, 2019 07:51
Leon schreef:
di 09 apr, 2019 19:16
Hangt die ketting daar erg slap of is dat lensvervorming?
Rohloff met half step zonder derailleur vanachter, kijk maar goed.
Jij ziet meer dan ik.
Rohloff zonder kettingspanner met enkel blad en erg slappe ketting. :)
dijken63 schreef:
di 09 apr, 2019 19:44
Waar zit je ergens?
Spaans of Italiaans dorpje?
Leuk voor raad plaatje :D
Voor de liefhebbers: Volg me op mijn reis 'Santiago à vélo ' via https://www.polarsteps.com/tooms/153750 ... -for-tapas

En dat exacte plaatsje moet volgens mij Torres del Rio zijn.
Menoah schreef:
wo 10 apr, 2019 17:49
boy9666@hotmail.com schreef:
ma 08 apr, 2019 20:04
Mijn trouwe Stevens 6x light tour op de goorong in Australië.
Super mooie fiets !! Ben je met het vliegtuig naar Australië gegaan en dan daar fietsen? Of waar ben je begonnen met fietsen?
Nou de reis begon met 3 maanden nieuw Zeeland (naartoe gevlogen met de fiets). Vervolgens 6 weken op Tasmanie en daarna met de ferry naar Melbourne om naar Adelaide te fietsen.
Mijn eerste serieuze vakantiefiets, de cube travel pro, natuurlijk liever een fiets met wat meer high-end spul als rohloff maar voor nu prima. De trailer hangt er achter i.v.m. uitproberen, deze setup zou ik niet zo mee op pad gaan.Afbeelding
boy9666@hotmail.com schreef:
vr 12 apr, 2019 20:40
Menoah schreef:
wo 10 apr, 2019 17:49
boy9666@hotmail.com schreef:
ma 08 apr, 2019 20:04
Mijn trouwe Stevens 6x light tour op de goorong in Australië.
Super mooie fiets !! Ben je met het vliegtuig naar Australië gegaan en dan daar fietsen? Of waar ben je begonnen met fietsen?
Nou de reis begon met 3 maanden nieuw Zeeland (naartoe gevlogen met de fiets). Vervolgens 6 weken op Tasmanie en daarna met de ferry naar Melbourne om naar Adelaide te fietsen.
Lijkt me prachtig ik ga in juni naar Oostenrijk (Salzburg) dat wordt m'n eerste echte fietsvakantie maar 6 weken dat is wel lang dat was voor jou zeker niet de eerste keer?
Goedemiddag iedereen,

Ik ben Menoah en ben net een aantal dagen lid van jullie forum. ik woon nu nog in de buurt van Zutphen maar in september wanneer ik 18 ben ga ik verhuizen naar de regio Hilversum. Ik ben zelf gek op fietsen en het maker ervan. Qua fietsvakantie weet ik nog niet zo veel maar als je mij technische vragen stelt over de fiets zelf kan ik aardig wat beantwoorden ( ik werk nog niet met Rohloff en pinion ) ik zit net 5 jaar in het vak ik ben nog een jonge sleutelaar van 17 ik werk al van jong in een fietsenzaak. Ik monteer m'n eigen fietsen van frame tot fiets volledig zelfstandig. Ik ben erg blij dat ik kan deelnemen aan dit forum. Ik verkoop fietsen omdat ik er veel van leer en dat ik nog meer kennis kan opdoen. Ik bouw m'n eigen wielen. Ik ben heel erg kritisch over m'n werk. Wil jij een fiets zelf samenstellen? Ik vind het prachtig om te doen.

Bijlagen

Je hebt een pracht van een werkplaats! 8)
Leon schreef:
za 13 apr, 2019 14:51
Je hebt een pracht van een werkplaats! 8)
Bedankt Leon. Op de foto zelf dat ben ik allen de werkplaats die is van m'n werkgever maar ik onderdoud m'n werkplek erg goed ( het gereedschap is zo schoon je kan er mee eten!)😂