Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar naar toe in 10 tot 14 dagen fietsen? - Forum Wereldfietser

Waar naar toe in 10 tot 14 dagen fietsen?

In augustus zou ik 10 tot 14 dagen willen fietsen, liefst thuis vertrekkend uit Antwerpen.
Ik fietste al eens naar Parijs, van Lyon tot aan de Middellandse Zee (met kinderen) en naar Hamburg (alleen).
Dacht voor deze zomer aan Nantes, maar wie weet komen er hier nog verrassende bestemmingen met mooie routes uit de bus.
Het zou handig zijn, om weer met het openbaar vervoer terug naar huis te kunnen gaan. Dat blijkt niet bij alle bestemmingen zo evident.
Dus een trip van rond de 1000km (geen rondje) met een leuk einddoel.
Iemand een goeie tip?
Als je een kaart pakt, en daarop een cirkel met een straal van 650 km tekent met als middelpunt je woonplaats, dan liggen de mogelijke bestemmingen in de buurt van die cirkellijn. Dat is ongeveer 1000 km fietsen.

Gr. Pieter
kwootje schreef:
zo 31 mar, 2019 10:05
Als je een kaart pakt, en daarop een cirkel met een straal van 650 km tekent met als middelpunt je woonplaats, dan liggen de mogelijke bestemmingen in de buurt van die cirkellijn. Dat is ongeveer 1000 km fietsen.

Gr. Pieter
Inderdaad met kaart zelf plannen of aan de hand van websites als routeyou enzv.

Voor kant en klaar routes kan je terecht bij europafietsers.nl. Bussen en treinen zijn er daarna genoeg te vinden als je eenmaal weet waar je heen wilt. Veel plezier! :P

Afbeelding
kwootje schreef:
zo 31 mar, 2019 10:05
Als je een kaart pakt, en daarop een cirkel met een straal van 650 km tekent met als middelpunt je woonplaats, dan liggen de mogelijke bestemmingen in de buurt van die cirkellijn. Dat is ongeveer 1000 km fietsen.
Ergens aan de Atlantique? Met een boog clockwise er naar toe kan het heel afwisselend zijn. Terug vanaf Bordeaux. Misschien net wat ver. Zelf nameten.
Ferry naar de UK pakken? :)
kwootje schreef:
zo 31 mar, 2019 10:05
Als je een kaart pakt, en daarop een cirkel met een straal van 650 km tekent met als middelpunt je woonplaats, dan liggen de mogelijke bestemmingen in de buurt van die cirkellijn. Dat is ongeveer 1000 km fietsen.

Gr. Pieter
Ineens geprobeerd!
Ook digitaal te doen via
https://www.freemaptools.com/radius-around-point.htm
Mijn tip is om zelf aan de hand van goede overzichtskaarten een route te bedenken in plaats van kant-en-klare routes te rijden. Voorpret is namelijk leuk.

Tip 2 is om met een rechtstreekse Flixbus heen of terug te gaan. Die bussen reizen kris-kras door Europa, en nemen ook fietsen mee.

Het is lastig verder lastig om je advies te geven als ik je voorkeuren (vlak vs bergen bijvoorbeeld) niet ken.
Jurr schreef:
zo 31 mar, 2019 10:52
Ferry naar de UK pakken? :)
Zou ff duidelijkheid rondom BREXIT afwachten alvorens een bootticket te boeken. :roll:
Negrelli schreef:
zo 31 mar, 2019 12:31
Zou ff duidelijkheid rondom BREXIT afwachten alvorens een bootticket te boeken. :roll:
Ja, wereld-fietsen moet nou ook weer niet tè avontuurlijk worden. :shock:
Kom op zeg, en als je op de Brexit moet wachten, dan kun je nog wel eens héél lang moeten wachten...

Groet,
Tom.
Tom vds schreef:
zo 31 mar, 2019 13:41
Negrelli schreef:
zo 31 mar, 2019 12:31
Zou ff duidelijkheid rondom BREXIT afwachten alvorens een bootticket te boeken. :roll:
Ja, wereld-fietsen moet nou ook weer niet tè avontuurlijk worden. :shock:
Kom op zeg, en als je op de Brexit moet wachten, dan kun je nog wel eens héél lang moeten wachten...

Groet,
Tom.
Je zou nog eens gelijk kunnen krijgen met die wachttijd. :lol: Heeft niets te maken met wel of niet avontuurlijk. Maar geen zin in lange wachttijden bij de grensovergangen. :wink: Ik had best wel zin om naar de overkant te gaan voor een korte vakantie, maar wacht er nu maar even mee.
10 -14 dagen is niet lang. Doe lekker ongecompliceerd en ga naar het zuiden: naar Frankrijk. Fraaie routes genoeg en je komt weer gemakkelijk met de trein terug naar Antwerpen.
Hallo Nienke,
De site van www.cycletours.nl geeft alle fietsbussen die in de zomer rijden. Daarmee kun je terugbussen naar Breda. Bij elke busroute staat aangegeven welke routes van www.europafietsers.nl langs de busopstapplaatsen komen. Een kind kan de was doen! Veel plezier!
Groet, Petra.
Ga met de Flixbus naar Nantes en fiets lekker terug. Behalve de busreis hoef je verder niets meer te plannen.
Eventueel kun je nog een stukje door Engeland terug. Lijkt me leuk.

Afbeelding
bert sitters schreef:
zo 31 mar, 2019 18:26
10 -14 dagen is niet lang. Doe lekker ongecompliceerd en ga naar het zuiden: naar Frankrijk. Fraaie routes genoeg en je komt weer gemakkelijk met de trein terug naar Antwerpen.
Naar Nantes en dan door Bretagne en een boot naar Engeland en dan zo weer terug rijden is ook leuk, zoals al gezegd!
Denk er wel om, dat tegen de zomer het 'staakt het vuren'tussen de Gele hesjes en Macron afloopt. Ik was indertijd in Zuid Frankrijk toen dat EK begon, en het eerste wat de Franse Spoorwegen deden was staken omdat het zoveel mogelijk mensen hinderde....Ben twee dagen bezig geweest via Duitsland en Zwitserland thuis te komen. Inclusief om drie uur 's nachts op een camping bij Marseille vol dronken Engeland supporters slapen. Stiekum binnengesmokkeld door een supporter die m'n verhaal wel geinig vond, want eigenlijk was het vol, maar er was een prima stukje gras aan de zijkant van het parkeerterein, dus achteraf gezien eigenlijk het soort avontuur waarom je gaat fietskanmperen....

In principe zou ik vanaf mei-juni alleen reizen in Frankrijk met Flixbus oid plannen, en de treinen als 'handig als het rijdt' behandelen. Maar dan kun je dus prima de Flix bus naar Parijs pakken, en vanaf daar gaan rijden, of als de trein niet staakt richting het zuiden trekken...of richting Toulouse/Bourdeaux/Irbrun treinen en dan terug via de Velodysee ofzo gaan...
Of ga richting Duitsland, Oostenrijk, of Hongarije...
captain_fabulous schreef:
ma 01 apr, 2019 11:53
bert sitters schreef:
zo 31 mar, 2019 18:26
10 -14 dagen is niet lang. Doe lekker ongecompliceerd en ga naar het zuiden: naar Frankrijk. Fraaie routes genoeg en je komt weer gemakkelijk met de trein terug naar Antwerpen.
Denk er wel om, dat tegen de zomer het 'staakt het vuren'tussen de Gele hesjes en Macron afloopt.

In principe zou ik vanaf mei-juni alleen reizen in Frankrijk met Flixbus oid plannen, en de treinen als 'handig als het rijdt' behandelen. Maar dan kun je dus prima de Flix bus naar Parijs pakken, en vanaf daar gaan rijden, of als de trein niet staakt richting het zuiden trekken...of richting Toulouse/Bourdeaux/Irbrun treinen en dan terug via de Velodysee ofzo gaan...
Of ga richting Duitsland, Oostenrijk, of Hongarije...
Zou het idd. zo kunnen zijn dat je dan bv. vanuit Toulouse op een vrijdag niet de nachttrein kunt pakken naar parijs in de avond? in september :roll:

of dat het gevaarlijk is in Toulouse zelf als je daar met je fietsie fietst in de avond er niet eens doorheen komt richting station als ze protesteren.. (met alle respect voor waar ze voor staan)
fud0 schreef:
di 02 apr, 2019 19:39
Zou het idd. zo kunnen zijn dat je dan bv. vanuit Toulouse op een vrijdag niet de nachttrein kunt pakken naar parijs in de avond? in september :roll:

of dat het gevaarlijk is in Toulouse zelf als je daar met je fietsie fietst in de avond er niet eens doorheen komt richting station als ze protesteren.. (met alle respect voor waar ze voor staan)
He is natuurlijk niet te voorspellen, maar ik had dus dat de nachtrein naar Parijs vanuit les Arcs niet ging. Had ik dat een dag eerder kunnen weten? Waarschijnlijk wel, ik was gewoon te veel op vakantie/lui om het op m''n einde van de tocht strand-dag na te vragen. Dus het lag ook aan mij. Had ik het een dag eerder geweten had ik misschien wel op tijd in Parijs kunnen komen voor m'n aansluitende TGV naar Lille enzo.
Ik fietste dus wel door het centrum van Marseille de avond dat Rusland en Engeland speelde en de supporters met elkaar op de vuist gingen. Overal rondscheurende politie, agressieve stemming overal...niet leuk.
Daarom zei ik behandel treinen als 'leuk als ze het doen' maar plan met de bus. En check het nieuws :P :P :P
En ga nooit tijdens een groot voetbaltoernooi in een land fietsen, dat helpt ook denk ik...
fud0 schreef:
di 02 apr, 2019 19:39
captain_fabulous schreef:
ma 01 apr, 2019 11:53
bert sitters schreef:
zo 31 mar, 2019 18:26
10 -14 dagen is niet lang. Doe lekker ongecompliceerd en ga naar het zuiden: naar Frankrijk. Fraaie routes genoeg en je komt weer gemakkelijk met de trein terug naar Antwerpen.
Denk er wel om, dat tegen de zomer het 'staakt het vuren'tussen de Gele hesjes en Macron afloopt.

In principe zou ik vanaf mei-juni alleen reizen in Frankrijk met Flixbus oid plannen, en de treinen als 'handig als het rijdt' behandelen. Maar dan kun je dus prima de Flix bus naar Parijs pakken, en vanaf daar gaan rijden, of als de trein niet staakt richting het zuiden trekken...of richting Toulouse/Bourdeaux/Irbrun treinen en dan terug via de Velodysee ofzo gaan...
Of ga richting Duitsland, Oostenrijk, of Hongarije...
Zou het idd. zo kunnen zijn dat je dan bv. vanuit Toulouse op een vrijdag niet de nachttrein kunt pakken naar parijs in de avond? in september :roll:

of dat het gevaarlijk is in Toulouse zelf als je daar met je fietsie fietst in de avond er niet eens doorheen komt richting station als ze protesteren.. (met alle respect voor waar ze voor staan)
Ach zal allemaal wel ontzettend meevallen. De gele hesjes zullen eerder acties voeren op autosnelwegen en daar heeft nu juist de Flixbus hinder van. In Frankrijk worden de diensten van de Flixbus uitgevoerd door Franse busmaatmaatschappijen en wie weet houdt het personeel dan net een actie.
In Toulouse is het prima fietsen. Er zijn ook tal van dagverbindingen via de trein naar Parijs met fiets mee in de TGV of Intercités.
Ja ik hoop ook dat het meevalt indien ik zou gaan, of evt. een halte voor toulouse opstappen, met een regionale trein, zodat je rechtstreeks op het station aankomt.
fud0 schreef:
wo 03 apr, 2019 23:57
Ja ik hoop ook dat het meevalt indien ik zou gaan, of evt. een halte voor toulouse opstappen, met een regionale trein, zodat je rechtstreeks op het station aankomt.
De fietsroute Canal du Midi loopt om het het centrum van Toulouse heen en pal langs het station van Toulouse, dat ten noordwesten van het centrum ligt. Niet zo bang zijn. In Frankrijk dragen veel fietsers gele hesjes, maar ze hebben niets met de "Gele Hesjes-beweging" te maken.
bert sitters schreef:
do 04 apr, 2019 07:27
fud0 schreef:
wo 03 apr, 2019 23:57
Ja ik hoop ook dat het meevalt indien ik zou gaan, of evt. een halte voor toulouse opstappen, met een regionale trein, zodat je rechtstreeks op het station aankomt.
De fietsroute Canal du Midi loopt om het het centrum van Toulouse heen en pal langs het station van Toulouse, dat ten noordwesten van het centrum ligt. Niet zo bang zijn. In Frankrijk dragen veel fietsers gele hesjes, maar ze hebben niets met de "Gele Hesjes-beweging" te maken.

Ik ben op zich ook niet bang voor de gele hesjes omdat ik achter ze sta, maar ja in de drukte tijdens protestmarsen kan vaak van alles gebeuren of uit de hand lopen en meestal is het toch in de buurt van stations ed. centra waar ze protestmarsen houden en als het zo druk is dat ik er simpelweg niet doorheen kom, houdt het natuurlijk op, maar zou ik wel balen,

het gewoon maar in de gaten houden als ik evt. ga en informeren een dag voor vertrek en als het erg is dan dus een regiotrein nemen.