HOY HOY
Kogel is door de kerk. Fiets in de garage
Op de eerste plaats hartelijk dank voor jullie brede kijk op mogelijke problemen en oplossingen!
Met al jullie adviezen en tips nog contact gehad met verkoper.
Roest goed bekeken, zat t.h.v bovenzijde achtervork en leek oppervlakkig, wat ook bleek nadat ik er thuis met een velletje met korrel 200 dacht ik overheen ben gegaan en na 5 keer wrijven al blank metaal te voorschijn zag komen.
Nog ideeën voor bescherming? Verder blank schuren en dan grondverf en zwart Verven?? Roestomvormer?? Iets anders?? -> bij nalezen post Leon: ik ga gewoon lijnzaadolie smeren. Werkt ook prima bij plastic van mijn auto
Achter is er een nieuwe cassette opgekomen, SunRace 8 speed CSM66 11-32t met bijpassende ketting van SunRace.
Loopt nu als een zonnetje. Alleen slaat ie nog een enkele keer over in de 7. Kan dat liggen aan de afstelling van de achterderailleur??
Werkzaamheden van vervanging cassette en opleggen nieuwe ketting heeft verkoper gedaan toen ik er bij was, dus ook nog iets opgestoken
Spaak in achterwiel heeft ie vandaag erbij gezet en daarna de fiets bij mij afgeleverd.
Heb mijn eerste rit van een uurtje al achter de kiezen en wat opvalt is het grote comfort dat de ballonbanden geven vergeleken met mijn Gazelle met voorvering en zadelvering, plus de wendbaarheid en het makkelijk schakelen. Geen geratel geen half op- of neerschakelen, behalve het genoemde enkel maal doortrappen wat ik niet bemerkt heb toen ik na het verwisselen van cassette en ketting heb proef gereden.
Ik zag nu wel dat rem voor asymmetrische afstelling heeft: de ene remblok staat dichter op de velg dan de andere. Raakt m nèt niet.
Iemand een Quick win hoe dit op te lossen voor ik op YouTube duik de komende dagen?
Eerste upgrade zal ik morgen uitvoeren: mijn bel verplaatsen van de Gazelle naar de Terrago: bij het fietsen is die van de Terrago gesneuveld, zat ook erg onhandig aan de verticale stuurpen, schroefje wtsl net laatste zetje gekregen bij n keer bellen en daar ging die over straat, in het donker
Foto's zal ik bij introductie deel van het forum plaatse.
GRTZ
LF