Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Heel oude Giant Terrago - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Heel oude Giant Terrago

sjefke schreef:
do 21 mar, 2019 21:12
als je monteert, dan draai je het stuur altijd in de gewenste positie.
Wat is je punt eigenlijk?
Dat me niet duidelijk is waarom je dat zei.
Omdat het zo is. Een klem betekent dat je kunt draaien..... :roll:
HOY HOY
Kogel is door de kerk. Fiets in de garage :D
Op de eerste plaats hartelijk dank voor jullie brede kijk op mogelijke problemen en oplossingen! :D
Met al jullie adviezen en tips nog contact gehad met verkoper.

Roest goed bekeken, zat t.h.v bovenzijde achtervork en leek oppervlakkig, wat ook bleek nadat ik er thuis met een velletje met korrel 200 dacht ik overheen ben gegaan en na 5 keer wrijven al blank metaal te voorschijn zag komen.
Nog ideeën voor bescherming? Verder blank schuren en dan grondverf en zwart Verven?? Roestomvormer?? Iets anders?? -> bij nalezen post Leon: ik ga gewoon lijnzaadolie smeren. Werkt ook prima bij plastic van mijn auto :)

Achter is er een nieuwe cassette opgekomen, SunRace 8 speed CSM66 11-32t met bijpassende ketting van SunRace.
Loopt nu als een zonnetje. Alleen slaat ie nog een enkele keer over in de 7. Kan dat liggen aan de afstelling van de achterderailleur??
Werkzaamheden van vervanging cassette en opleggen nieuwe ketting heeft verkoper gedaan toen ik er bij was, dus ook nog iets opgestoken :D
Spaak in achterwiel heeft ie vandaag erbij gezet en daarna de fiets bij mij afgeleverd. :lol:

Heb mijn eerste rit van een uurtje al achter de kiezen en wat opvalt is het grote comfort dat de ballonbanden geven vergeleken met mijn Gazelle met voorvering en zadelvering, plus de wendbaarheid en het makkelijk schakelen. Geen geratel geen half op- of neerschakelen, behalve het genoemde enkel maal doortrappen wat ik niet bemerkt heb toen ik na het verwisselen van cassette en ketting heb proef gereden.

Ik zag nu wel dat rem voor asymmetrische afstelling heeft: de ene remblok staat dichter op de velg dan de andere. Raakt m nèt niet.
Iemand een Quick win hoe dit op te lossen voor ik op YouTube duik de komende dagen? :roll:

Eerste upgrade zal ik morgen uitvoeren: mijn bel verplaatsen van de Gazelle naar de Terrago: bij het fietsen is die van de Terrago gesneuveld, zat ook erg onhandig aan de verticale stuurpen, schroefje wtsl net laatste zetje gekregen bij n keer bellen en daar ging die over straat, in het donker :oops:

Foto's zal ik bij introductie deel van het forum plaatse.
GRTZ
LF
Oh ja, nabrander :oops:
@ Leon,
Die Kool-Stop blokjes daar zijn er nogal een paar verschillende van. Welke bedoel jij??

GRTZ
LF
Little Feat schreef:
ma 25 mar, 2019 22:21
Oh ja, nabrander :oops:
@ Leon,
Die Kool-Stop blokjes daar zijn er nogal een paar verschillende van. Welke bedoel jij??
De zalmkleurige doen het iets beter in de regen dan zwarte. Als het droog is maakt het niet uit, zalm of zwart of beide. Het moeten wel cantimodel blokjes zijn natuurlijk.
Deze gebruikte ik toen ik nog canti's had:
https://www.rosebikes.nl/kool-stop-kool ... =standaard
Hold your horses :lol:
Dit zijn de Grijze in de link. Die zijn nu nog goedkoper: 12 euro de vier :D
Maaar die bedoelde je toch niet??
Recensies op de website zijn i.i.g. van alles en iedereen looooooovend.

Die met deels roze in zijn de KOOL STOP H6 CROSS PAD CANTILEVER REMSCHOENSET
Alleen kosten die nu in ieder geval bij Rosé.nl geen 18 de 4 maar 40 euro :(
GRTZ
LF
Little Feat schreef:
ma 25 mar, 2019 22:31
Dus niet deze: KOOL STOP EAGLE II CANTILEVER REMBLOKKEN

Maar deze KOOL STOP H6 CROSS PAD CANTILEVER REMSCHOENSET
Alleen kosten die nu in ieder geval bij Rosé.nl geen 18 de 4 maar 40 euro :(
GRTZ
LF
Er zijn meer winkels dan Rose, dat gezegd hebbende, als je al wel de houders hebt (en die hoeven niet van Koolstop te zijn staat hier (http://www.koolstop.com/english/dura2.html) dan kun je ook op zoek naar alleen de blokken, even bij Koolstop kijken welke je daarvoor nodig hebt (Dura of Dura2 of nog andere), en die in je suggestiemachine gooien.
Little Feat schreef:
ma 25 mar, 2019 22:31
Hold your horses :lol:
Dit zijn de Grijze in de link. Die zijn nu nog goedkoper: 12 euro de vier :D
Ik krijg kennelijk iets andrrs in beeld. Meer dan 10 jaar geleden waren er ook grijze, lichtgrijs. Ook die vond ik prima.

Houders voor cantiremmen? Het gaat hier om een eenvoudig fietsje. Meer dan 15.000 km vooruitkijken lijkt me daarbij onzinnig.
Ja, enige wat ik nodig heb zijn de blokken, wel met de metalen pootjes eraan.
Maar begrijp ik het nou goed dat die andere set los blokken heeft die je evt los kunt vervangen en dat je daar nuook de ' ophanging' waar je ze in kunt schuiven (met daaraan vast de metalen Pin) koopt?
Als dat zo is weten ze dat wel mega vaag ( voor mij :roll: ) neer te zetten.
GRTZ
LF
Ja en tsja, soms is het inderdaad even verder dan de neus lang is kijken, of is de foto gewoon slecht gemaakt zodat je niet goed ziet wat het nu eigenlijk is.
_Peter_ schreef:
di 26 mar, 2019 06:39
Ja en tsja, soms is het inderdaad even verder dan de neus lang is kijken, of is de foto gewoon slecht gemaakt zodat je niet goed ziet wat het nu eigenlijk is.
Ik ben het helemaal eens met Little Feat. Voor "ons kenners" zijn veel dingen vanzelfsprekend, maar als je iets niet weet en het wordt niet uitgelegd dan weet je het niet. Dan moet je het maar zien te vinden of iemand moet het uitleggen. Meestal lukt dat wel maar ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat dingen zó vanzelfsprekend worden gevonden dat het godsonmogelijk is om een antwoord te vinden.
(Zo zoek ik nog steeds antwoord op de vraag of je van gekochte vis de slijmlaag moet afwassen voordat je hem gaat bakken, nergens te vinden.)
Little Feat schreef:
ma 25 mar, 2019 22:19

Loopt nu als een zonnetje. Alleen slaat ie nog een enkele keer over in de 7. Kan dat liggen aan de afstelling van de achterderailleur??
Derailleurkabels binnen&buiten vervangen wil wel eens helpen.
@_Peter
Ik kan je ' gerust stellen': ik heb een behoorlijk lange neus :lol:
Maar zoals Leon het verwoordt kan ik onderschrijven. Daarnaast nodig ik je uit om op de site precies de verschillen tussen beide advertenties te zoeken en als leek de juiste betekenis hiervan te achterhalen. :roll:
Verder waardeer ik positief kritische posts meer dan andere :wink:

@ Jurr,
Dank voor tip!
Ik ga s precies uitvogelen of er iets consistents te vinden is en anders jouw advies opvolgen.

GRTZ
LF