Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Powerpack die niet lostrilt? - Forum Wereldfietser

Powerpack die niet lostrilt?

Sinds kort heb ik een Busch & Müller E-werk omvormer (zonder bufferaccu) op m'n fiets om vanuit de naafdynamo powerpacks te kunnen opladen. Overdag gebruik ik dan voor navigatie m'n smartphone met OSMAND zonder die op te laden (die houdt het wel een dag vol, als je Wi-Fi, etc maar uitzet). Met de omvormer laadt ik dan een powerpack op van in mijn geval 5200 mAh. En 's nachts wordt die powerpack gebruikt om de telefoon weer op te laden. Althans, zo had ik me dat voorgesteld. Alleen is de ingang van de powerpack om op te laden een micro-USB aansluiting. En dat zit niet al te stevig vast. Gisteren in Duitsland eens 60 km proefgereden over (niet gepland) bar slechte wegen met erg veel gehobbel. En dan zit die aansluiting van het micro-USB kabeltje niet vast genoeg. Die trilde regelmatig los.
Weet iemand powerpacks met betere aansluitingen? Ik zag in een ander draadje al de Goal Zero Venture 30 genoemd worden en die kan (zo te zien, niet helemaal duidelijk voor mij) via de USB-A ingang opgeladen worden, die heel wat steviger vastzit.
Je kan ook een andere kabel proberen. Als een micro-USB aansluiting te los zit komt het in mijn ervaring meestal door de stekker aan de kabel, ofwel de veertjes die erin zitten die niet goed meer terughaken. Anders zou je ook kunnen kijken of je het metaal van de stekker een heel klein beetje kan verbuigen zodat er meer grip ontstaat.
Ja zou een snoer met een micro-USB haakse connector zoals deze.

Mocht die er uit trillen dan kan je hem met een elastiek vastzetten.
Waarom niet overdag de telefoon aan de lader? Of wil je nog apparaten van stroom voorzien?
daulagari schreef:
za 23 mar, 2019 21:57
Ja zou een snoer met een micro-USB haakse connector zoals deze.

Mocht die er uit trillen dan kan je hem met een elastiek vastzetten.
Dat is een goed idee, ga ik proberen. Dank je.
gios schreef:
za 23 mar, 2019 22:43
Waarom niet overdag de telefoon aan de lader? Of wil je nog apparaten van stroom voorzien?
Dan zal er een powerpack tussen moeten die zowel wordt opgeladen als stroom afgeeft aan m'n telefoon. De normale powerpacks kunnen dat niet. De hierboven genoemde Goal Zero Venture 30 kan dat wel, maar die kost dan ook (bij conrad.nl) zo'n 95,-.