Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop Avaghon S28 maat 60 - Forum Wereldfietser

Te koop Avaghon S28 maat 60

Ik biedt mijn Avaghon S28 trekkingfiets (stalen frame) te koop aan. Avaghon is het oerdegelijk huismerk van Bike4travel. Reden van verkoop is dat ik me niet helemaal goed voel op de fiets (ondanks bikefitting waar ik voor andere fietsen heel tevreden over ben) en het feit dat hij voor mijn dagelijks (30 km enkel) woon werkverkeer met toch wat behoorlijk werk bergop te zwaar uitvalt. Zelf ben ik 1,85m.

https://www.2dehands.be/fietsen/fietsen ... 32705.html

De fiets is aangekocht in maart 2018. 3000 km mee afgelegd waarvan 2000 km tijdens fietsvakantie naar Rome. De nieuwprijs bedroeg 3000 euro. De vraagprijs is 2100 euro.
Specificaties:
Kleur RAL 9007
Shimano Lx naven en dynamo
Son edulex II voorlicht
XT-schijfremmen
MTB stuur OS 10 graden
Shimano XT 3x10 speed
Brooks zadel B17 Imperial
Banden: Schwalbe Marathon supreme
Tubus voor- en achterdrager
Metalen spatborden met Gilles Berthoud spatlappen
Het spatborden achteraan is misschien wat onconventioneel bevestigd maar tijdens 2000km naar Rome bulletproef de test doorstaan.
Indien gewenst kunnen gratis ook grijze SKS 55mm spatborden alsook Continental travel contact banden 50mm meegeleverd worden.

https://www.fietsband-expert.be/contine ... el-contact
Kleur RAL 9007 is grijs. Zoiets als dit:

Bijlagen

prachtige fiets!!
is het een idee om er een set lichte/'snelle' wielen bij te kopen of eens te proberen hoe dat rijdt?
ok, je frame en vork worden daar niet lichter van maar je kunt bij optrekken en afremmen en qua 'dynamiek' van de fiets een stap maken (denk ik) als je buiten je vakanties of rijden met bagage met een veel lichtere wielset rijdt. je rijdt met een derailleursysteem en hoeft dus geen dure naaf te kopen bij bijvoorbeeld een paar 28- of 32-spaaks wielen met smallere en lichtere velgen en banden.
(het is maar een idee want het lijkt me een fijne fiets) en/of anders: succes met de verkoop :)
groet! hoogframe
hoogframe schreef:
wo 20 feb, 2019 10:37
prachtige fiets!!is het een idee om er een set lichte/'snelle' wielen bij te kopen of eens te proberen hoe dat rijdt?
Ik vind het ook een prachtige fiets; ik heb vorig jaar mijn Avaghon weggegdaan omdat het tijd werd na veel kilometers. Mocht er eens een ideale tweedehands voorbijkomen dan hap ik toe.

Ik zou als eerste de grote spatborden en spatlappen van de fiets afhalen. Die vangen onnodig wind. Wel vervelend als de weg nat is, dat wel. Maar het kost niks om te proberen.
Daarna zou ik Almotions monteren. Dat kost helaas wel al wat.

Helaas is de fiets niet echt iets voor mij want er zitten nóg een boel mooie onderdelen op die ik niet zoek omdat ik ze al heb maar wel betaald moeten worden (voordrager, licht, naafdynamo, bar-ends, voorbouw (te groot), zadel, achterdrager). Misschien is de fiets ook voor mij net één maatje te groot, maar dat zou ik moeten opzoeken.

Een tip voor iemand die de fiets koopt is natuurlijk wel dat de dragers sommige weer goed los doorverkoopbaar zijn.
Bedankt voor de fijne reacties en de tips. Ik vind het zelf ook nog steeds een fantastisch mooie fiets.
Ik heb al deze zaken ook al overwogen. Zonder spatborden rijden is voor mij eigenlijk geen optie ik heb toch twee mogelijke moddersecties op weg naar werk van een kilometer of 2 in totaal. Daarnaast heb ik al met heel wat banden geëxperimenteerd en voor mij zijn de schwalbe supremes banden die me heel goed bevallen.
De extra kost wat betreft nieuwe wielen en de onzekerheid of dit dan een oplossing voor me kan zijn houden me ook op dat vlak tegen, enkele aanpassingen kosten al vaak heel wat geld.
Ik heb bijvoorbeeld nog een kast vol verschillende soorten banden die ik ooit één keer uitgeprobeerd heb :-).
Mag slotje op. Fiets is verkocht.
Gefeliciteerd met de verkoop.