Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 340 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36050 berichten
Martin E. van Doornik schreef:
vr 22 mar, 2019 19:49

Lastige plaatje: ik heb de foto op mijn computer lichter gemaakt om wat details te vinden.
Je hebt gelijk Martin, de foto was te donker. Ik heb nu een lichtere versie gepost.
Op de schutting links staat "IHRE" met nog twee worden, dus dit zou in een Duitstalige havenstad moeten zijn.
DaVinci schreef:
vr 22 mar, 2019 21:12
Op de schutting links staat "IHRE" met nog twee worden, dus dit zou in een Duitstalige havenstad moeten zijn.
Goed gezien DaVinci.
nicolevelo schreef:
vr 22 mar, 2019 21:28
DaVinci schreef:
vr 22 mar, 2019 21:12
Goed gezien DaVinci.
Ik heb gezien dat na IHRE nog een woord NEUES staat. Maar verder kan ik niet ontcijferen.
Moet het volgens jou per se een HAVENstad zijn?
Kan net zo goed als een nieuwe kantorenwijk van Zürich zijn en waar nog meer....
Ja, maar er staat een havenkraan op de foto, en die staat meestal aan een haven.
Nu je het over Zürich hebt, daar stond in het kader van een kunstproject een havenkraan aan de Limmat, van april '14 tot januari '15. https://www.stadt-zuerich.ch/ted/de/ind ... nkran.html
Maar dat is niet die van het raadplaatje, of die moeten ze daarna ergens anders naartoe gesjouwd hebben.
Ik heb gisteravond een heleboel Duitse zee en binnenhavens bekeken, maar dit raadplaatje nog niet gevonden.
Volgens dit artikel is het een kunstproject in Münster. Bewegend beeld.

Afbeelding
DaVinci schreef:
za 23 mar, 2019 19:21
Ja, maar er staat een havenkraan op de foto, en die staat meestal aan een haven.
Nu je het over Zürich hebt, daar stond in het kader van een kunstproject een havenkraan aan de Limmat, van april '14 tot januari '15. https://www.stadt-zuerich.ch/ted/de/ind ... nkran.html
Maar dat is niet die van het raadplaatje, of die moeten ze daarna ergens anders naartoe gesjouwd hebben.
Ik heb gisteravond een heleboel Duitse zee en binnenhavens bekeken, maar dit raadplaatje nog niet gevonden.
Nou, ik dacht dat het een bouwkraan was. Al die rommel langs de oever. Maar de havenkraan van Zürich is van een heel ander model dan die op het raadplaatje. De video van Münster is in het Chinees of Japans, niet te lezen....
Dan moet het dit hier zijn, want ik zie de schaduw van de kraan langs de onderste oever. https://www.google.nl/maps/place/M%C3%B ... d7.6261347
(wel eerst de linker flap wegschuiven)
gerritdevries schreef:
za 23 mar, 2019 19:41
Dat klopt Gerrit.
In 2017 maakte ik op de terugweg uit Kopenhagen - het regende aanhoudend in Denemarken- een stop in Münster voor het Skulptur Projekte. Daar drie heerlijke dagen rondgefietst tussen de verrassende kunstprojecten in en rond de stad, zo ook "On Water' by Ayşe Erkmen . Het was zeer de moeite waard. Daarna in de gietende regen verder huiswaarts gefietst.

Edit: terwijl ik dit schrijf zie ik dat Martin de juiste plek in de haven heeft gevonden.
nicolevelo schreef:
za 23 mar, 2019 23:36
gerritdevries schreef:
za 23 mar, 2019 19:41
Dat klopt Gerrit.
In 2017 maakte ik op de terugweg uit Kopenhagen - het regende aanhoudend in Denemarken- een stop in Münster voor het Skulptur Projekte. Daar drie heerlijke dagen rondgefietst tussen de verrassende kunstprojecten in en rond de stad, zo ook "On Water' by Ayşe Erkmen . Het was zeer de moeite waard. Daarna in de gietende regen verder huiswaarts gefietst.

Edit: terwijl ik dit schrijf zie ik dat Martin de juiste plek in de haven heeft gevonden.
Ik heb alleen ter overtuiging de Google satelliet foto aangeleverd, terwijl Gerrit de winnaar is. Het is aan hem voor de volgende raadselfoto.
brug.jpg
Wilhelmina van Pruisenbrug Ophaalbrug Hekendorp?
Wilhelmina van Pruisenbrug
Hollandsche IJssel, 3467 PL Hekendorp
https://www.mapillary.com/map/im/nfG5onQw0KdU9YZCQIYNPg
https://goo.gl/maps/5N9C4EvQtS42

:roll: te laat
Dat duurde ook weer niet lang.. Aan jou weer, Leon.
Ik had een brug met zo'n drukknop-zelfbediening nog niet eerder gezien.
gerritdevries schreef:
ma 25 mar, 2019 12:31
Dat duurde ook weer niet lang.. Aan jou weer, Leon. Ik had een brug met zo'n drukknop-zelfbediening nog niet eerder gezien.
Aha, nu zie ik de knop. Wat een rommelige situatie daar trouwens zeg.
De volgende situatie is heel wat rustiger.
Afbeelding
Is het in de buurt van Thuin?
Het voertuig lijkt daarop te wijzen [link verwijderd, dit was er te zien]
Screenshot_2019-03-25 ASVi Thuin, 01 mai 2014 - grogol us(1).png
Die link popt bij mij automatsch door naar een tamelijk vervelende advertentie. Wil je hem verwijderen?
Het is niet in de buurt van Thuin. Of het voertuig lijkt kon ik voor de snelle doorverwijzing niet zien.
Edit: dat ding lijkt er wel op, maar zelf wist je dat al :D
Dit stond bij de afbeeldingen. Misschien nog een aanknopingspunt voor iemand.

Quelques vues réalisées sur les lignes Thuin Ouest - Lobbes, Thuin Ouest - Thuin Ville Basse et Thuin Ouest - Biesme, exploitées par l'Association pour la Sauvegarde du Vicinal (ASVi), au départ du Centre de Découverte du chemin de fer Vicinal.
Les véhicules filmés sont la motrice HM.9924 de 1931 et l'autorail AR.86 de 1934.
Située dans le Hainaut, le long de la Sambre, Thuin est à une trentaine de kilomètres au Sud-Ouest de Charleroi.
Hintje: ik sta hier netjes op een camping.
Leon schreef:
ma 25 mar, 2019 21:16
Hintje: ik sta hier netjes op een camping.
Je meent 't... En ik maar denken dat het prijskaartje nog aan de tent hangt.

(Overigens zoek ik niet mee.)
Ik heb de tramstichting op internet gevonden https://www.asvi.be/nl/index/index.htm (met hierbij het kaartje, klik op de link Onze lijn)
Maar ik kon op Google satelliet geen camping vinden in de buurt van de tramlijn. Wel is er een Ravel-fietsroute 109/2 langs de gewone spoorlijn. Stond de tent soms wildgekampeerd?