Additionally, paste this code immediately after the opening tag: CDC tandwielen en riem - Forum Wereldfietser

CDC tandwielen en riem

CDC voorste tandwiel met 55 tanden en steek 104
Achterste tandwiel 22 tanden met schroef
Riem met 125 tanden
Ongeveer 3000 kilometer mee gereden.
Ik die deze set weg omdat ik het vervangen heb voor een 50 tands.
Prijs €140 voor alles samen
IMG_20180802_091229.jpg
IMG_20180802_090656.jpg
IMG_20180802_091320.jpg
Gokje.
Is dit al verkocht?
Goede gok, nog niet verkocht.
Ha, da’s fijn.
Het tandwiel vóór kan ik gebruiken. Achter heb ik een sure fit 3 lobe. Dat is dus een no go.
Voor de riem moet ik morgen even rekenen. Maar ik vrees dat ie net te lang zal zijn.
Bijgevolg de vraag of je de set eventueel wil splitsen?
Zoals gevreesd zijn 125 tanden te veel :(
Ben je te vinden om alleen het voortandwiel te verkopen?
Ik zou het 22T achtertandwiel met schroef wel willen overnemen en heb een SureFit 3 lobe 22T CDC tandwiel over.

De 125T riem zou voor mij alleen interessant zijn in combinatie met 55 voor en 24 achter.
Ik had achter al geïnvesteerd in een 20T sure fit 3lobe. Heb ook een 22T over. :lol:

Volgens de gates berekening (excelletje) moet voor deze riem mijn acherwiel nog 2cm extra schuiven.
Ik dacht dat dit niet mogelijk was. Zal morgen of overmorgen het wiel er nog eens afhalen om kijken hoeveel plaats er werkelijk over in de uitval om te schuiven.

Zoals ik het nu lees, blijft hier In het beste geval enkel de riem over.
Ik heb nog 2 nieuwe CDC Surefit 3-Lobe 24t liggen.
@Jupilerman: Je wil toch niet 55 met 20 combineren? Dan heb je een overbrengingsverhouding van 2,75.
Met een Rohloff in z'n 1 ga je dan 6,1 km/u bij een cadans van 60, te hoog als bergverzet wat mij betreft.

2 cm extra schuiven? Ik zat met 50/19 en 120T op 459,2 mm en ben met 50/22 en 122T nu op 460,5 mm uitgekomen.

De 24t zou ik net zoals de 22t in schroefversie willen hebben, zover ik weet bestaat 24t niet in schroefversie.
@ Daulagari en Jupilerman,

Heb er over nagedacht, en ben bereid de tandwielen apart te verkopen.
@ daulagari
Heb geen rohloff achter hoor, simpele s-ram i3. Dus nog ver verwijderd van een
Wereldfietser. :D sorry. Ik rij 27km enkel woon-werk op overwegend zeer vlak terrein, (jaagpaden) en moet één brug over.
Fietsen op vakantie is een andere zaak

Net achterwiel er uit en er zit nog 1cm op.

@mdw
Bedankt, Ik stuur je een pb-tje

Groeten,
David
Blijft over, de riem. De tandwielen zijn verkocht/gereserveerd.