door
joukon » do 28 feb, 2019 10:39
jacob-66 schreef: ↑wo 27 feb, 2019 17:54
Tom vds schreef:
Nee, absoluut geen behoefte aan!
joukon schreef:
BTW neen ik niet.
Volgens mij vraagt TS nergens dat je jezelf moet melden als je GEEN snoertje wil.
Je haalt een regeltje eruit die je niet aan staat. Mij ontgaat je redenering erbij.
Wat blijft staan is dat een dergelijk 'gereedschap' voor onderweg, een aantal functies heeft die ongebruikt blijft. Je sleept dus feitelijk extra's mee die je ook thuis kan laten.
Een Apple fan zal doorgaans geen Nokia als 2e toestel als reserve meenemen. Wie geen Apple of Nokia gebruikt maar een Sony zal genoeg hebben aan een mini-usb kabeltje. Dat er dan ook nog eens een verouderde versie USB 2.0 aan de andere kant zit maakt je als gebruiker niet blij. USB 2.0 heeft als doorvoersnelheid 480 Mbit/sec. tegenover 4800 Mbit/sec. voor USB 3.0.
USB 3.0 is bovendien backward compatible.
Voor stroomdoorvoer zal je doorgaans nog een (originele) adapter nodig hebben
Een enkele usb-mini kabeltje kan je bovendien op een groot aantal verschillende apparaten gebruiken. Zo gebruik ik mijn Sony smartphone kabel ook voor mijn Samsung Tablet, voor mijn Fuijifilm camera en Polar sporthorloge.
Er wordt soms gewaarschuwd voor Chinese 'meuk'. De Europese standaard is strenger dan sommige Chinese kloonfabrikanten leveren. Wel iets om rekening mee te houden. Dat gerenommeerde bedrijven gebruik maken van Chinese fabrikanten wil niet zeggen dat alles wat daar vandaan komt ook voldoet aan Europese kwaliteitsnormen.