Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Edelrid adapter prikcartouche: ervaring? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Edelrid adapter prikcartouche: ervaring?

bast1aan schreef:
zo 24 feb, 2019 11:52
Klik heb ik paar maand geleden nog bij de Bever in Utrecht Centrum kunnen kopen. Mss even bellen?
Hij staat in elk geval niet meer op de site van Bever als leverbaar.
Als er geen andere suggesties komen, dan probeer ik je andere link.
Bedankt voor het meedenken.
Deze adapters zijn steeds minder nodig. De ventieltankjes met schroefdraad zijn steeds beter verkrijgbaar, zoals bij de Decathlon. Deze buitensportzaken zie je op steeds meer plekken al tal van landen. In Frankrijk ook te koop bij de Vieux Campeur.
In Thailand zag ik tankjes met schroefdraad in de Big C supermarkt.
Priktankjes zijn toch nog steeds veel algemener verkrijgbaar heb ik het idee, namelijk vaak in grote supermarkten en tankstations, zoals afgelopen zomer in Italië. En ook een stuk goedkoper vaak. Ik heb in het verleden wel eens zoektochten moeten ondernemen naar specifiek klik/schroefblikje en ik heb dat toch als een vervelende tijdverspilling ervaren op reis. Alleen al het zoeken en omrijden naar een specifieke buitensportwinkel of decathlon.. En dan blijken ze net helaas op..
bast1aan schreef:
zo 24 feb, 2019 15:31
Priktankjes zijn toch nog steeds veel algemener verkrijgbaar heb ik het idee, namelijk vaak in grote supermarkten en tankstations, zoals afgelopen zomer in Italië. En ook een stuk goedkoper vaak. Ik heb in het verleden wel eens zoektochten moeten ondernemen naar specifiek klik/schroefblikje en ik heb dat toch als een vervelende tijdverspilling ervaren op reis.
Het klopt dat prikblikjes veel algemener verkrijgbaar zijn. Ik heb daar ervaring mee in tal van lamden, maar ik vind de schroefblikjes veel prettiger.
Zoektochten zijn voor mij verleden tijd. Fietsen is vooruit zien, dus plan ik waar ik gas moet kopen. Even googlen naar Decathlon en ik zoek een filiaal en plan daar mijn route langs.
Ik zie het prik blikjes adapter hier (onder) nog staan. Ik heb er zelf ook één en ben er heel blij mee. Toch blijft het een link ding. Als je 'm door het blik heen gedraaid hebt moet ik (kan exemplarisch zijn) 'm toch weer een klein stukje terugdraaien om het gas langs de prikker te kunnen laten.

Verder is het zo dat je je brander erop moet schroeven. Die heeft echter dezelfde draad (gewone, rechtsom draad) als het adapter met de prikker. Dus iedere keer als je de brander los draait moet je echt goed opletten dat je niet het prikadapter los draait. Zeker als die vol is kan dat onverwachte bijeffecten geven :roll: Maar goed... Murphy laat zich statistisch gezien de eerste zoveel keer niet zien. Pas als je denkt 'Ik heb het onder controle' dan moet je op gaan passen. Zelf ben ik nog niet in dat stadium.

Ook al zijn de prikblikjes daar naar ik begrepen heb zelf ook wel tegen beschermd... het voelt niet heel veilig.

Anyway:
http://mercatorgear.com/index.php/produ ... -p-adapter

€ 35,-- daar moet je heel wat prikblikjes voor kopen om het verschil eruit te halen.
Ik kan me herinneren dat ik de eerste keer met zo'n gammele oude prikblikbrander ging camperen, en dat bij de eerste poging het nieuwe blikje in de brander te zetten, het ding lossprong en hevig sissend over de camping vloog.
Ik was daarna niet meer zo'n fan van die dingen. Maar ach, vgl daarbij is een beetje gas dat ontsnapt bij het losdraaien niet zo erg ;)

Wbt mercatorgear, ik zou wel even bellen, die site ziet er eigenlijk niet echt heel erg degelijk uit, zou me niet verbazen als ie achterloopt op de actuele winkelvoorraad...
Het klopt dat prikblikjes veel algemener verkrijgbaar zijn. Ik heb daar ervaring mee in tal van lamden, maar ik vind de schroefblikjes veel prettiger.
Zoektochten zijn voor mij verleden tijd. Fietsen is vooruit zien, dus plan ik waar ik gas moet kopen. Even googlen naar Decathlon en ik zoek een filiaal en plan daar mijn route langs.
In het Spaanse binnenland ben ik toch steeds erg blij met mn adapter. Decatahlon en soortgelijke winkels zijn daar onbekend, maar elke Ferreteria verkoopt daar wel prikblikjes.
HansvanderVeeke schreef:
zo 24 feb, 2019 11:22
Ik ben nog op zoek naar zo'n adapter om van een campinggaz klik-blik naar schroefdraad te gaan.
(Of zelfs de prik variant). Ik heb het hele internet al afgezocht maar overal zijn ze uitverkocht.

Heeft iemand nog een gouden tip, een variant of misschien een in de verkoop?
prikblik adapter http://www.peboar.de/edelrid-kartuschen ... kaeyd.html LET OP FAKEWEBSHOP
klik-blik naar schroefdraad adapter https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... as+adapter
DaVinci schreef:
zo 24 feb, 2019 22:25
[...]
prikblik adapter http://www.peboar.de/edelrid-kartuschen ... kaeyd.html
[...]
LET OP FAKE WEBSITE!. Met dank aan DaVinci voor zijn oplettendheid.

De prijs van deze site is met € 21,18 veel interessanter. Als je echter op About us klikt of op Delivery Information dan blijft er ook hier een 'big blank nothing' over. Ik zou erg voorzichtig zijn. Al vrees ik dat de site die ik noemde niet veel beter is.
AndreM schreef:
zo 24 feb, 2019 22:46
DaVinci schreef:
zo 24 feb, 2019 22:25
[...]
prikblik adapter http://www.peboar.de/edelrid-kartuschen ... kaeyd.html
[...]
De prijs van deze site is met € 21,18 veel interessanter. Als je echter op About us klikt of op Delivery Information dan blijft er ook hier een 'big blank nothing' over. Ik zou erg voorzichtig zijn. Al vrees ik dat de site die ik noemde niet veel beter is.
Deze staat inderdaad op een lijst van fakewebshops, dus niks bestellen daar!
Niet leverbaar staat ook hier als je verder klikt.

Zat er tussen alle linkjes nog een bruikbare?

Anja
Alleen die lijkt op de mercatorgear.com website. Maar die ziet er ook wat dubieus uit.

Overigens spitst de discussie zich toe op de prikblikadapter.
Ik ben meer op zoek naar de klikblikadapter.
Hans, wat is het verschil?
Inge,

De prikblik adapter is wat groter omdat die met pootjes om het blikje heen moet klemmen.

Goed te zien op deze foto

Afbeelding

De klikblikadapter is veel kleiner. Te zien op deze foto, maar dat geeft niet goed de grootte weer:

Afbeelding

In dit filmpje kun je beter zien dat de klikblikadapter veel minder ruimte inneemt.

https://www.youtube.com/watch?v=W9vlFx6caXs

Maar goed. Prikblikjes zijn weer beter te krijgen...
Ah, weer wat geleerd.

Weet ik waar ik ook naar opzoek mag gaan. Ga de overstap maken naar een Trangia stove + gas mogelijkheid.

Aanvulling: Ik heb Mercator gemaild met de vraag of de adapter past op de Trangia gas stove - als dat zo is ga ik er 1 bestellen. Als er meer mensen 1 willen kunnen we de verzenkosten delen.
Ik gebruik voor koken onderweg met de fiets de prikblikadapter eigenlijk permanent icm een titanium schroefbrandertje. Bij elkaar veel lichter en handiger (want deelbaar) dan een prikblikbrander van Campingaz.
Meer ruimte neemt ie niet in omdat ie permanent om het gasblikje gevouwen zit.
Afbeelding
of een klikadapter zodat je onderweg keuze hebt tussen klikblikje of schroefblikje qua oplossing misschien dan toch handiger/lichter is ben ik nog niet over uit.
Inge1 schreef:
ma 25 feb, 2019 11:37
Aanvulling: Ik heb Mercator gemaild met de vraag of de adapter past op de Trangia gas stove - als dat zo is ga ik er 1 bestellen. Als er meer mensen 1 willen kunnen we de verzenkosten delen.
De adapter converteert van klik naar schroefdraad.

Als je gaat bestellen, dan heb ik wel interesse maar ik vraag me af of dat zinvol is. Want vervolgens moet je hem weer naar mij versturen wat minstens net zo duur is is dat ik rechtstreeks bestel.
Dat is een afweging die je moet maken. Zou hij niet gewoon door de brievenbus passen? Heb de exacte afmetingen nog niet gevonden.

Als ik er 1 bestel wordt het deze;

http://www.mercatorgear.com/media/com_h ... 148681.jpg.

Maar eerst maar en hun antwoord afwachten.
Ondertussen antwoord van Mercator gehad. De adapter past niet op de Trangia gasbrander maar wel op de Kovea Spider die ook met de Trangia compatible is. Bijkomend voordeel is dat de Kovea brander lichter is en als stand alone brander gebruikt kan worden. Prijs technisch is hij een tikje voordeliger dan de Trangia brander echter het kunnen gebruiken met een adapter vind ik wel handig. He dus besloten de Kovea spider te bestellen met adapter - wil dit 1 van de komende dagen gaan doen - dus als er meer mensen geinteresseerd zijn... laat het maar weten. Wat ik uit de mailwisseling heb begrepen is dat ze ze op voorraad hebben.