Even voorstellen, ik ben een jongeman van 40 met een redelijke conditie, 60 tot 90km. fietsen per dag is zeker mogelijk. Verder ben ik een groot natuurliefhebber dus zo snel mogelijk van a naar b fietsen is niet mijn ding. Aankomende voorjaarsvakantie (23 Feb. t/m 2 Mrt.) ga ik de 125 km. lange Vehnbahnradweg fietsen. Dit is 1 van de langste routes over een oud spoorweg-traject in Europa. Startpunt wordt Maastricht, Kerkrade of Aken, eindpunt van de route is Troisvierges in Luxemburg. De resterende tijd en weersomstandigheden bepalen de route terug naar NL, dit kan zijn via de Eifel maar ook de andere kant op door de Belgische ardennen. Het plan is te gaan (wild)kamperen en zoveel mogelijk zelf te koken, lowbudget dus. Mocht er iemand zijn die het leuk vindt om mee te gaan dan sta ik daar open voor. Als beginnend fietskampeerder lijkt het mij leuk om eens niet alleen op pad te gaan en wellicht het een en ander van elkaar op te steken. Geslacht, leeftijd en conditie is allemaal geen issue voor mij, als je maar gezellig bent.
Misschien een flauwe vraag, maar hoe hard ga je fietsen als je 9 dagen uittrekt voor de route?
But seriously...het is een mooie tocht, sommige stations staan er nog (of in gedeeltes), en er staan her en der geloof ik wat wagons. Ik heb hem een paar jaar geleden gereden, en kwam toen aan het einde een fietser tegen die bij zo'n oud station ergens wild had geslapen (zei hij) maar het was een wat vaag figuur, eerlijk gezegd...
Ik kan me weinig stukken van de route herinneren die echt geschikt zijn voor wildkamperen, maar ik doe dat nooit dus misschien heb ik het mis.
Als voormalige spoorweg zijn er best veel stukken door semi-stedelijke gebieden vond ik indertijd, vooral in het begin. Maar als je ervaring hebt met een plekje zoeken zal het ongetwijfeld lukken in het Ardennen/Eifel gedeelte