Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in de winter - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Fietsen in de winter

Hoi!
Roald schreef:Als sneeuwband gebruik ik zelf een goedkoop bandje van de praxis. Deze geeft goed grip door het grofgeblokte profiel en het zachte rubber. (Nog niet met volle bepakking mee gereden....)
Heb je daarmee ook grip op verijsde bospaden? Hier is door het vele verkeer op de paden de sneeuw samengeperst tot een spekgladde ijslaag. Alsof je op een gletcher fietst :shock:
Nokian en Schwalbe hebben goed winterbanden met spikes. Omdat ik niet alleen door de sneeuw maar ook in de sneeuwvrije stad rij heb ik Schwalbe Snowstuds gekocht en die bevallen goed. De verijsde wegen mogen dan alleen niet te stijl ziin.

Fiets de wereld (vanaf november met Snowstuds),
Whisky

@ whiskey:

Nou, er gaat niets boven spikes natuurlijk!! De enkele dagen dat hier sneeuw ligt is dat niet de moeite. Er liggen hier enkele betonnen fietspaden in het bos waar ik zeker niet de enige ben die er lekker door de sneeuw rijdt. Als de dooi langzaam komt en snachts de boel weer opvriest en de boel verijst en er bevroren ijzige sporen ontstaand vereist het wel enige stuurmanskunst af en toe :D :D (of gewoon stug doortrappe, de fiets corrigeert zichzelf wel :D ) maar gevallen ben ik nog nooit [afkloppen op blank hout].
(Wel vroeger eens met de BMX dwars door het ijs gezakt op het Wolderwijd bij Harderwijk :S)

Banden... hmm, rij jaar rond met marathon plus atb en moet eerlijk zeggen dat ze naast onplatbaar ook prima off the road werken en met sneeuw ook best op de weg blijven plakken..

Dennis de Vries heeft een nieuw topic geopend i.v.m. een wintertocht op 9 december 2006, zie http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=4903

OEPS SORRY, de tocht schijnt op zondag 10 december 2006 te zijn!!
Zie http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=4903

Excuus voor de verwarring, ik werd er net op geattendeerd dat zondag 9 december niet bestaat en ik bedoelde toch echt de zondag...

Je bent wel HEEL attent, Rena. Kun je ook zorgen dat de activiteit op de activiteitenkalender komt?

Groeten,
Dennis

Hi Dennis,

In de activiteiten kalender staan alleen de vaste activiteiten van de vereniging. Alle activiteiten die daarnaast spontaan georganiseerd worden, promoten we alleen op het forum.

Mocht een spontane activiteit zo uitpakken dat het een vaste activiteit zou kunnen worden (wat ook gebeurt is met de Paastrektocht, twee jaar geleden nog spontaan, nu een vaste activiteit), dan kunnen we dit altijd in de Activiteiten Commissie bespreken.

Houdt ons dus op de hoogte van het reilen en zeilen van de fietstocht!!

Groet, Rena :wink:

Beste Rena,

Ik snap niet zo goed waarom spontane activitieiten georganiseerd door leden niet op de activiteitenkalender kunnen komen. Volgens mij is elke aktiviteit die georganiseerd wordt zeer welkom en hebben vele leden daar heel veel plezier van en daar gaat het toch om.

Rutger

Hi Rutger,

20 november a.s. hebben we Activiteiten Commissie vergadering, dan zullen we bespreken wat hier het protocol voor is. Reacties, ideeen, suggesties, op- en aanmerkingen hieromtrent zijn welkom op renaw@yahoo.com

Groet, Rena :wink:

Kijk voor fietsen in de sneeuw:
http://www.icebike.org/
Krijgen we dat ook in februari :lol: ?

jim

Beste Jim,

Ja, vanwege altijd goede contact met de lokale meteorologische diensten garandeer ik je en alle anderen enthousiasten ook weer mooi weer (sneeuw en een zonnetje erbij.) Het weekend vindt plaats vanaf vrijdag 9 tot zondag 11 februari.

Iedereen kan zich nu al aanmelden via mijn mailbox.

Groeten,

Rutger
www.rutgersreizen.nl

Hey Rutger,

Hoe staat het met de voorbereidingen, waar kunnen we elkaar ontmoeten?

seeya
jim

Hoi Jim,

Ik ben de laatste tijd met zo veel dingen bezig geweest dat de voorbereiding hiervan me enigszins ontschoten is. Ook het komende weekend zal ik het wel weer druk hebben en daarom is de fietstocht voor mij even van de baan.

Wat me stoort, is dat deze aktiviteit niet op de kalender is gekomen.

Groeten,

Rutger

Gelukkig hoef je vandaag alleen maar de deur uit te gaan voor een winterse tocht :)