Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga Miyata Globetraveller - Forum Wereldfietser

Koga Miyata Globetraveller

Te koop aangeboden een zeer nette Koga Miyata Globetraveller bouwjaar 2007/2008. De fiets heeft ca. 5000 km gereden en is altijd netjes onderhouden. Hij is gebaseerd op 28" wielen en vrijwel alle onderdelen zijn Shimano XT afgemonteerd. Verder heb ik er onlangs een origineel Koga trekking stuur op gemonteerd (recht stuur is ook nog aanwezig).

De fiets stuurt en schakelt heel erg prettig en soepel. Reden tot verkoop is dat de 60cm framemaat net iets te groot is voor mezelf (1.76).

De vraagprijs is vast en bedraagt 750 Euro.

Bijlagen

Zie graag meer foto's en daarnaast verneem ik graag uw woonplaats.
Ik zal binnenkort nog wat extra foto's maken. Locatie is Raalte (Ov).
Ik heb interesse. Waar kan ik u bereiken?
Hierbij zoals toegezegd wat extra foto's (voor interesse gaarne reageren via PM):

Bijlagen

Met de unieke parallellogram Shimano remmen waardoor je extra remkracht hebt en de blokjes recht afslijten. Dat was toch een mooie ontwikkeling. Jammer dat het niet doorgezet is. Te duur in de productie...
En dan ook nog een 40 spaaks XT achterwiel, die zie je ook niet vaak meer.
Eric op de Fiets schreef:
ma 04 feb, 2019 22:37
Met de unieke parallellogram Shimano remmen waardoor je extra remkracht hebt en de blokjes recht afslijten. Dat was toch een mooie ontwikkeling. Jammer dat het niet doorgezet is.
Ze stonden bekend als notoire piepers.
Leon schreef:
di 05 feb, 2019 10:03
Eric op de Fiets schreef:
ma 04 feb, 2019 22:37
Met de unieke parallellogram Shimano remmen waardoor je extra remkracht hebt en de blokjes recht afslijten. Dat was toch een mooie ontwikkeling. Jammer dat het niet doorgezet is.
Ze stonden bekend als notoire piepers.
Maar bij een zeer stijve voorvork weer niet. Dan was er geen resonantie van het remblokje op de velg. Er is overigens een (gratis) update setje beschikbaar geweest waarmee het piepen verholpen kon worden (met meer speling). De gemiddelde RB vond het te lastig om te te installeren en vonden ze weinig aftrek. Ik vind het nog steeds een mooi remsysteem met veel remkracht door de optimale krachtoverbrenging van het blokje op de velg. Bij Magura hebben ze standaard een brakebooster geïntegreerd bij de remmen. Best slim van ze.

Mooie fiets overigens. Is ie al verkocht ?
Vreemd verhaal: 5000 km gefietst. Is ongeveer 10 jaar oud.

Dus je hebt er ongeveer 45 km p.m mee gefietst

Mario
supermario schreef:
do 07 feb, 2019 23:02
Vreemd verhaal: 5000 km gefietst. Is ongeveer 10 jaar oud.

Dus je hebt er ongeveer 45 km p.m mee gefietst

Mario
Wat is daar vreemd aan?
Fiets bekeken. Frame is netjes, maar in mijn optiek geen 750 euro waard. Frame oogt meer blauw dan zilver, wat doet vermoeden dat de fiets ouder is dan het genoemde bouwjaar. Verende zadelpen zit een gigantische speling op, 10cm naar rechts en 10cm naar links, word helaas vermeld dat het normaal is. Buitenkabel (s) is gebarsten met uiteraard roest.

Hopelijk heeft de volgende er wat aan.
Freespirit schreef:
zo 10 feb, 2019 14:37
Verende zadelpen zit een gigantische speling op, 10cm naar rechts en 10cm naar links, word helaas vermeld dat het normaal is.
Een inferieure verende zadelpen zou ik er altijd af gooien ja, dat wordt binnen korte tijd vaak een hobbelend spelingsgeheel ja.
Freespirit schreef:
zo 10 feb, 2019 14:37
Buitenkabel (s) is gebarsten met uiteraard roest.
Binnenkabels en buitenkabels vervangen geeft je qua remmen zekerheid en qua schakelen weer bijna nieuwe schakelkwaliteit. Zou ik altijd doen bij een fiets van zo'n leeftijd. En als je het zelf doet weet je ook hoe het onderweg moet. Als je niet wee hoe het moet, wordt het behandeld in de diverse sleutelcursussen.

Vaste zadelpen kopen en een setje nieuwe binnen- en buitenkabels... ben je rond de vijf tientjes wel klaar toch? Verder ken ik de verkoper en de fiets overigens niet. Maar lijkt me niet onoverkomelijk, als de kleur geen breekpunt voor je is tenminste.
Freespirit schreef:
zo 10 feb, 2019 14:37
Verende zadelpen zit een gigantische speling op, 10cm naar rechts en 10cm naar links, word helaas vermeld dat het normaal is. Buitenkabel (s) is gebarsten met uiteraard roest.
Als dat alles is is de fiets wat mij betreft zo goed als nieuw.
Hoe was de fiets vergeleken met criteria die hier staan: http://wiki.vakantiefietser.be/index.ph ... s_koopt%3F
De fiets is natuurlijk niet zo goed als nieuw. Dat kan ook niet want er zijn regelmatig korte afstanden woon-werk en dagtochten op gefietst. Maar het is imo wel een nette fiets.

Ik heb geprobeerd om de fiets zo eerlijk mogelijk aan te bieden. Hij is niet schoongemaakt of gepoetst om hem mooier te laten lijken. Bovenstaande foto's zijn gewoon as-is en in de toestand na een aantal dagtochten. Wil je de fiets voor verre vakanties gebruiken dan ligt er een mooie basis maar dan zul je mogelijk wat zaken willen vernieuwen of op reserve meenemen.

Het originele Koga trekking stuur is nieuw (kostprijs bijna 150 Euro). De banden en remblokken zijn onlangs vervangen. Ook heb ik de speling van de zadelpen nog even nagemeten en die is exact 2x1.5cm en geen 2x10 cm. De koper begon zelf over het feit dat de zadelpen helemaal stuk was waarop ik antwoordde dat ik er aan gewend was en dat de Koga dealer aangaf dat dit een pen met een dergelijk gedrag was (mogelijk heb ik dat bericht niet goed geïnterpreteerd maar er was zeker geen intentie tot misleiding). Als dat wel zo is ervaren dan bij deze mijn excuses.

De vraagprijs is gebaseerd op de inruilwaarde bij een nieuwe fiets en dat was het bedrag dat ik er zelf met een goed gevoel voor zou betalen. Maar ik denk er over na om hem gewoon als 2e fiets aan te houden ;-)
Die zadelpen is zo natuurlijk niet goed. 1,5 mm speling zou misschien nog kunnen. Maar voor de waarde van de fiets maakt dat imho geen bal uit. En ik zou nooit een fiets ongepoetst proberen te verkopen btw... :roll:
mightytheo schreef:
di 12 feb, 2019 00:28


Ook heb ik de speling van de zadelpen nog even nagemeten en die is exact 2x1.5cm en geen 2x10 cm.
Zou 'm lekker vernieuwen, want die is gewoon stuk. Scheelt voor die twee tientjes en twee minuten werk toch weer gedoe. En wat er niet op zit, kan ook niet stuk.

Als 'ie netjes door alle versnellingen heen schakelt zou ik die kabels lekker door de nieuwe eigenaar laten doen.

En verder even wachten tot het voor meer mensen mooi fietsweer is, ben je 'm zo kwijt. ;)
gios schreef:
di 12 feb, 2019 08:44
Die zadelpen is zo natuurlijk niet goed. 1,5 mm speling zou misschien nog kunnen. Maar voor de waarde van de fiets maakt dat imho geen bal uit.
Ik denk het toch wel, maar omgekeerd. Ik denk dat het de moeite en 15 euro wel waard was geweest om er een basic zadelpen in te zetten om de discussie te voorkomen. Zoals gebleken is waarderen sommige en misschien wel veel mensen een fiets afwaarderen op basis van iets als de zadelpen. Je kunt ook zeggen dat het de aandacht afleidt van de dingen waar het echt om gaat, e,n dan kan het een voordeel zijn voor de verkoper, als hij/zij het handig brengt. Ik verdenk de aanbieder hier overigens niet van hoor, al kan ik op basis van foto's een fiets ook niet beoordelen.
Leon schreef:
di 12 feb, 2019 09:17
gios schreef:
di 12 feb, 2019 08:44
Die zadelpen is zo natuurlijk niet goed. 1,5 mm speling zou misschien nog kunnen. Maar voor de waarde van de fiets maakt dat imho geen bal uit.
Ik denk het toch wel, maar omgekeerd. Ik denk dat het de moeite en 15 euro wel waard was geweest om er een basic zadelpen in te zetten om de discussie te voorkomen. Zoals gebleken is waarderen sommige en misschien wel veel mensen een fiets afwaarderen op basis van iets als de zadelpen.
+1

Verder kan ik me voorstellen dat het vrij onconventionele stuur mensen afschrikt. Een simpel, licht gebogen stuur van 15 euro erin, en de potentiële doelgroep is opeens een stuk groter.
M.b.t. het feit dat de zadelpen speling had had de koper natuurlijk wel gelijk en ik heb er weer wat van geleerd.

Bedankt voor jullie tips. Ik heb op basis daarvan het besluit genomen om de fiets een upgrade te geven. Ik ga er een vaste stuurpen en een vaste zadelpen met een leren Brooks zadel op monteren. Dan kan hij weer een tijdje vooruit ;-)
Goed besluit Theo, die XT groepset is een prima set. Ik heb ze zelf ook op 3 fietsen zitten. Bert heeft nog een zadelpen in de aanbieding. Compleet met vulbus als je geen 27,2 mm buis hebt. Vergeet niet de pen en bus goed in te vetten voor de montage, anders krijg je hem er niet meer uit als ie in het frame vastroest.
Bert zijn aanbieding https://www.wereldfietser.nl/phpbb/view ... 11&t=32675