Additionally, paste this code immediately after the opening tag: santos prototype - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

santos prototype

mikefiets schreef: Op mij komt het over alsof er getracht wordt een heksenjacht te openen.
Hier distantieer ik mij van.
Bel schreef:
ma 04 feb, 2019 09:50
Leon schreef:
ma 04 feb, 2019 09:19
Bel schreef:
zo 03 feb, 2019 22:53
De waarheid is simpelweg dat klanten onjuist zijn geïnformeerd.
Dat heet ontwerpmarge. In elk apparaat zitten er tientallen, honderden of bijvoorbeeld in auto's zelfs vele duizenden. Daar wordt een klant niet over geïnformeerd. Godzijdank!
Daar zou een verkoper (achteraf) bij mij niet mee aan hoeven komen. De veel duurdere travel lite werd destijds, en wellicht nu nog, geadviseerd als alternatief voor de travelmaster 2.8. Onder de travel lite konden wel banden van 50mm worden gemonteerd. Maar wat blijkt....in de 2.8 kan het ook. Met spatborden, zonder spatborden, met aanpassingen, wel of niet mooi.

Ontwerpmarge what so ever.....je mag toch van een dealer verwachten dat deze van dergelijke zaken op de hoogte is.
Beste lezers,

Of een band van 50mm wel of niet past in een frame is vooral een kwestie van hoeveel vrije ruimte je tussen de spatborden of frame en de band nog redelijk of wenselijk vindt. Mijn ervaring is dat technisch gezien er in onze fietsen altijd een bredere band past dan wij maximaal adviseren. Het gevolg hiervan is dan wel dat de bandvrijheid minimaal wordt en deze hierdoor, beetje afhankelijk van de gemonteerde band, sneller kan aanlopen als je bv over een onverhard pad rijdt.

Daarom hanteren we bij Santos een zekere marge zodat bij de maximale aangegeven bandbreedte deze vrije ruimte voldoende is voor de meeste omstandigheden. Bij regen en modder zal dit overigens vaak weer te weinig blijken te zijn als de modder aankoekt.

Kortom; maximale bandbreedte aangeven op basis van wat er nog net tussen past is praktisch gezien vaak niet wenselijk. Wat je dan wel aanhoud is het gevolg van wat die persoon /dat bedrijf redelijk vindt wat je aan ruimte over moet houden. En dat wederom is niet exact te definieren. Daarom hanteren wij verschillende normen afhankelijk van het type fiets.

En; banden met dezelfde maatvoering op de zijkant hebben bij montage op de zelfde velgen toch vaak andere echte breedtes (Schwalbe vaak wat smaller dan bv dezelfde maat Conti).

En ook; een bredere binnenmaat van de velg zorgt er voor dat een buitenband ietsje breder wordt.

groet, Robbert
Kortom, hoe dik moet je stokje zijn om de modder tussen band en spatbord te verwijderen?
Ik vind dat er altijd opvallend veel santos / idworx onderwerpen op dit forum zijn. Misschien ligt het aan mij dat ik niet begrijp wat er nou zo interessant aan deze fietsen is?
jeroen_ schreef:
do 07 feb, 2019 16:04
Ik vind dat er altijd opvallend veel santos / idworx onderwerpen op dit forum zijn. Misschien ligt het aan mij dat ik niet begrijp wat er nou zo interessant aan deze fietsen is?
Helemaal niets.

My 50 cents is dat deze een grotere aantrekkingskracht hebben op statusgevoelige mensen. Die vragen dan wat meer aandacht op dit forum. En daar reageren sommige fietsenwinkels dan ook weer op. E.e.a. lokt kritische reacties uit, met als gevolg nog meer aandacht. En onze beide metaobservaties houden het topic gaande als dit dreigt dood te bloeden.
jeroen_ schreef:
do 07 feb, 2019 16:04
Ik vind dat er altijd opvallend veel santos / idworx onderwerpen op dit forum zijn. Misschien ligt het aan mij dat ik niet begrijp wat er nou zo interessant aan deze fietsen is?
Er is geloof ik ooit een poll geweest welk merk fiets forummers hebben. Dus als je de berichten even turft kun je de kletsverhouding uitzoeken...
Santos is wel héél veel voorkomend onder de leden, dat weet ik wel.
Alles is betrekkelijk, sommigen mensen mogen denken dat het hebben van een Santos of Idworx status geeft, anderen denken juist dat het duidelijk roepen dat ze een Santos of Idworx helemaal niet nodig hebben hen status geeft. Een optie is ook nog dat iemand een bepaald merk koopt omdat die dat nou eenmaal om allerlei valide en minder valide redenen een goede fiets vindt en dat het hem of haar helemaal geen bal interesseert wat een ander daar van vindt.
,
Misschien weer leuk om na wat aannames, invullingen etc ontopic verder te gaan. Prototypes, techniek en dat soort dingen: altijd leuk, ongeacht merk :wink:
Dan gok ik voorzichtig dat dit een prototype van de Travelmaster 2.8+ zou kunnen zijn. Geschikt voor bredere banden en compatibel met eventueel rohloff en riem. Misschien ook met keuzemogelijkheid wat betreft velg/schrijfrem.
Ben benieuwd!
Bel schreef:
vr 08 feb, 2019 11:30
Dan gok ik voorzichtig dat dit een prototype van de Travelmaster 2.8+ zou kunnen zijn.
Waarom een 2.8+ als je ook een 3+ kunt kopen? Die maakt dat toch nu al mogelijk?
Misschien zit ik er ook wel naast hoor, maar de 3+ heeft natuurlijk nog de mogelijkheid van de twee wielmaten 28 of 27,5 inch. Santos geeft op hun website aan dat icm een 27,5 inch wiel er zelfs een 62mm band gemonteerd kan worden. En wellicht zijn er nog andere verschillen.
Hetzelfde en meer dan dus toch? :)
Misschien is Robbert bereid e.e.a. uit te leggen?
Jurr schreef:Hetzelfde en meer dan dus toch? :)
Als ik je goed begrijp....ja. En vooral ook meer prijs waarschijnlijk! :D 💰
Senior2 schreef:
vr 08 feb, 2019 13:28
Misschien is Robbert bereid e.e.a. uit te leggen?
Vroeg het me op pagina 1 al af, en Robbert was daarna al in het topic om een andere vraag te antwoorden. Maar ben uiteraard nog steeds benieuwd :)
Het gaat hier om een prototype van een nieuw model. De naam weten we nog niet. De fiets vinden wij geschikt voor 50mm banden met spatborden (volgens onze norm) en velg- en schijfremmen.

Weanneer we de frames krijgen is nog niet bekend. Ik heb nog geen datum van onze frame fabriek heb gehad. Onze Japanse partners geven deze datum altijd pas op het laatste moment aan ons door. Dan weten ze zeker dat ze niet later dan de beloofde datum leveren, Japanse planning. Dat doen ze al 21 jaar zo.

Verder zitten er nog een paar pre-productie onderdelen/details op deze fiets. Er komt nog een andere voorvork in, het frame krijgt nog een paar kleine wijzigingen en we zijn nog bezig met het schakel systeem.
De kleurstelling en de banden zijn al wel verkrijgbaar.

Mijn reden om de fiets op de beurzen te laten zien is omdat dat voor mij de enige mogelijkheid is om in korte tijd veel reacties te krijgen op een product. Want hoewel onze showroom al meer dan 15 jaar door consumenten bezocht wordt komen er op een beurs in een paar dagen natuurlijk veel meer mensen.

Heb je de fiets nog niet in het echt gezien? Hij staat tijdens de Fiets&Wandel beurs in Utrecht weer op onze stand. Na de beurs (en nu ook al) kun je de fiets in onze showroom zien. Je bent van harte welkom.

Robbert
willem.m schreef:
do 07 feb, 2019 16:12
jeroen_ schreef:
do 07 feb, 2019 16:04
Ik vind dat er altijd opvallend veel santos / idworx onderwerpen op dit forum zijn. Misschien ligt het aan mij dat ik niet begrijp wat er nou zo interessant aan deze fietsen is?
Helemaal niets.

My 50 cents is dat deze een grotere aantrekkingskracht hebben op statusgevoelige mensen. Die vragen dan wat meer aandacht op dit forum. En daar reageren sommige fietsenwinkels dan ook weer op. E.e.a. lokt kritische reacties uit, met als gevolg nog meer aandacht. En onze beide metaobservaties houden het topic gaande als dit dreigt dood te bloeden.
Yup! En die statusgevoelige mensen hanteren ook een speciaal taalgebruik. Die hebben geen fiets maar een Santos. Ik ga met mijn Santos naar X in plaats van het gangbare ik ga fietsen naar X . :roll:
Frans & Dieuwertje schreef:
zo 10 feb, 2019 22:54
willem.m schreef:
do 07 feb, 2019 16:12
jeroen_ schreef:
do 07 feb, 2019 16:04
Ik vind dat er altijd opvallend veel santos / idworx onderwerpen op dit forum zijn. Misschien ligt het aan mij dat ik niet begrijp wat er nou zo interessant aan deze fietsen is?
Helemaal niets.

My 50 cents is dat deze een grotere aantrekkingskracht hebben op statusgevoelige mensen. Die vragen dan wat meer aandacht op dit forum. En daar reageren sommige fietsenwinkels dan ook weer op. E.e.a. lokt kritische reacties uit, met als gevolg nog meer aandacht. En onze beide metaobservaties houden het topic gaande als dit dreigt dood te bloeden.
Yup! En die statusgevoelige mensen hanteren ook een speciaal taalgebruik. Die hebben geen fiets maar een Santos. Ik ga met mijn Santos naar X in plaats van het gangbare ik ga fietsen naar X . :roll:
Een merkbeleving vergelijkbaar met Apple. Die hebben geen telefoon maar een Iphone of MacBook. Ik ga kijken op mijn Iphone of MacBook in plaats van op mijn telefoon resp. laptop. Ik heb ooit een artikel gelezen waarin stond dat bij Apple-bezitters hetzelfde gebied in de hersenen wordt geactiveerd als bij religieuze mensen. (Kan broodje aapverhaal zijn, maar ik vond het wel grappig.) Zou dat ook voor Santos gelden? Wie weet.
willem.m schreef:
ma 11 feb, 2019 07:02
Frans & Dieuwertje schreef:
zo 10 feb, 2019 22:54
willem.m schreef:
do 07 feb, 2019 16:12

Helemaal niets.

My 50 cents is dat deze een grotere aantrekkingskracht hebben op statusgevoelige mensen. Die vragen dan wat meer aandacht op dit forum. En daar reageren sommige fietsenwinkels dan ook weer op. E.e.a. lokt kritische reacties uit, met als gevolg nog meer aandacht. En onze beide metaobservaties houden het topic gaande als dit dreigt dood te bloeden.
Yup! En die statusgevoelige mensen hanteren ook een speciaal taalgebruik. Die hebben geen fiets maar een Santos. Ik ga met mijn Santos naar X in plaats van het gangbare ik ga fietsen naar X . :roll:
Een merkbeleving vergelijkbaar met Apple. Die hebben geen telefoon maar een Iphone of MacBook. Ik ga kijken op mijn Iphone of MacBook in plaats van op mijn telefoon resp. laptop. Ik heb ooit een artikel gelezen waarin stond dat bij Apple-bezitters hetzelfde gebied in de hersenen wordt geactiveerd als bij religieuze mensen. (Kan broodje aapverhaal zijn, maar ik vond het wel grappig.) Zou dat ook voor Santos gelden? Wie weet.
Voor mij gaat dat broodje niet op. Was in bezit van beide. De computer bleef omdat er simpelweg geen ander merk bestaat met soortgelijk gebruiksgemak maar de fiets moest gaan. Bij de aanschaf van de nieuwe fiets juist vanwege de hele belachelijke heisa om het merk, gekozen voor een ander merk. Deze is bovendien prijs/kwaliteit technisch een stuk aantrekkelijker en is bovenal gewoon simpelweg een lekkere fiets. Maar enfin misschien kies ik hier ook wel voor status namelijk de non-status. :wink:
Kan je je natuurlijk afvragen wie de heisa om een merk maken, de voor- of de tegenstanders. Gegarandeerd dat elke inhoudelijke discussie, waarbij een van deze merken onderwerp zijn, ontspoort op dit forum. Er zit kennelijk nogal wat frustratie bij sommigen. Wel eens aan gedacht dat je met die frustratie vooral jezelf hebt?