ik ben 1 oktober weer begonnen te fietsen, was heel tevreden, zag djenne en pays dogon in mali, reed door de echte bush: fietssporen volgen naar het volgende dorp en soms oude mannen die een stukje met me opfietsen om me de weg te wijzen en in het dorp zit een man ingewikkelde rokken te borduren. nu ben ik in de hoofdstad van burkina fasso. ik vind het niet echt prettig om in de stad te zijn, maar men heeft me gezegd naar quaga te gaan omdat er nu een soort kunstrai van heel afrika was. dat was ook een reden om de bus te pakken, anders was ik misschien hier over 2 week aangekomen. maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook te heet vond om te fietsen, hoewel ik na 9 maand afrika aardig hitte en zonbestendig ben. na pays dogon is de route naar de quaga saai en steeds rechtuit en na de regentijd schijnt het eerst heel heet te zijn en half november schijnt het koeler te worden. ik zag andere fietsers voorbij zoeven, in 5 week fietsen ze van bamako naar ghana, hoe doen ze dat? maar ik sliep buiten bij een politiepost en een winkel in een piepklein dorp en zij sliepen in een luxe hotel in een stadje. ik was jaloers op hun tempo en uithoudingsvermogen. maar ik ben ik en ik zie weer andere dingen en hoe dan ook mijn lichaam is de grens. ik ben ook veel aan het werk. heb enkele schilderijen in een chique galerie in mopti tegen een antiek kunstvoorwerp geruild. ik ben ook veel met mijn fotoos bezig. en ik ben heel tevreden over een aantal portretten die ik later ga exposeren. in quaga schijnt volgend jaar ook een fotografiemanifestatie met exposities te zijn, enzovoort; maar de fotolabs in afrika zijn niet betrouwbaar ze hebben weer 3 zw:w films verknald. ik word een eetje onrustig, denk na over de route terug naar gambia. maar eerst heb ik nog even tijd om in burkina rond ter fietsen. ik heb besloten de grote doorgaande stukken op de hoofdroutes de bus te pakken en dan weer op de kleinere wegen te gaan fietsen, dat is voor mij interessanter, omdat ik niet in kilometervreten geinetersserd ben maar in het lekker buiten in de natuur zijn en kleine dorpen zien. nog 3 minten ik stop veel liefs ada nomada