door
mlb » di 05 mar, 2019 16:50
Beste fietsers,
Ik heb een tijdje niets van me laten horen maar er is goed nieuws. Ik had me na de visumweigering gelijk opnieuw aangemeld voor een visum. Deze keer had ik me zeer goed voorbereid, mijn verhaal geoefend en documenten bij me die bewijzen dat ik genoeg geld heb en van plan ben weer terug te komen. Conclusie is dat de amerikanen nu meer van me weten dan ikzelf maar ik heb mijn visum!
Achteraf gezien had ik inderdaad gewoon op mijn esta moeten gaan (of beter moeten voorbereiden), maar ik had de afwijzing gewoon totaal niet zien aankomen. Ik moet voortaan altijd weer een visum aanvragen en kan nooit meer op ESTA vanwege de afwijzing.
Dan de fiets. Ik heb intussen gekozen voor een nieuwe Santos. De meest basic travelmaster 2.8 die er is. Ik had hem al besteld een dag voordat ik afgewezen werd, was daarna teruggegaan om hem te cancellen, wat gelukkig kon. Stom genoeg (ik kon het niet laten) vond ik daarna een perfecte tweedehands Santos. Helaas wilde de winkel, toen ik mijn visum gekregen had, mij niet meer helpen als ik die kocht ipv de santos die ik had geannuleerd. Dus ben alsnog voor de nieuwe gegaan. Het is wat jammer dat het zo gelopen is maar met mijn geringe ervaring kan ik de hulp en het advies van de winkel goed gebruiken. En ik weet in ieder geval zeker dat ik wat fiets betreft goed zit.
Nogmaals dank allen voor de hulp! vlucht is geboekt voor 1 mei. Misschien dat ik mensen hier die dat aangeboden hadden nog wat vragen stel over bepakking in pm.