Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in de winter - Forum Wereldfietser

Fietsen in de winter

Hoi allemaal,

Ik wil hierbij even peilen of er belangstelling is om in de winter een fietstrektocht te gaan maken. (van vrijdag tot en met zondag). Startpunt en eindpunt Luik en daarna over het dak van de Ardennen (Baraque Fraiture) leek me heel uitdagend. Over een overnachting in een hut, op een camping, jeugdherberg of iets anders kunnen we overleggen.

Graag jullie reactie,

Rutger
www.rutgersreizen.nl

Lijkt me een goed plan. Hangt nog even van datum af of het allemaal goed uitkomt, maar een heuveltocht in de winter is altijd leuk.

Vier jaar geleden zijn we op weg naar dat hoogste punt van Belgie nog ingesneeuwd. We moesten terug, zijn toen om 9.30 's ochtends maar gaan koffie drinken in een enorme bowlinghal (en ook nog gebowld...) in Malmedy. Twee uur later weer geprobeerd, weer ingesneeuwd! Twee jaar geleden weer daar in de buurt gefietst in hartje winter, maar toen was het spekglad, was bijna onverantwoord. Oftwel: een nieuwe poging!

Hopende op een berg ( en ) sneeuw ben ik voornemens om deze x ook van de partij te zijn, goed plan dus !

Het is geen probleem om in het boemeltje Maastricht - Luik (veel) fietsen mee te nemen?

Maar de tocht lijkt me leuk. Voorkeur voor kamperen overigens :)

Ik heb van de zomer nog in die streek rondgereden. Als ik tijd kan maken in hetzelfde weekend, ga ik wel mee. Ik heb wel geen kampeerervaring. Ik weet wel dat er genoeg jeugdherbergen in die buurt zijn. Malmedy, Sankt-Vith, Luik en iets verder in Voeren.
Vooral naar beneden naar Malmedy toe is het spectaculair, omhoog is heel lang een rechte weg en dat werkt demotiverend, maar zo leuk als je er bent. Momenteel heb ik een Giant Melbourne fiets met nexxus 7s versnelling, maar dat lukt net. Ik heb der al ergere beklimmingen mee gedaan. Tegen maart zal mijn nieuwe fiets wel af zijn, ik steek 'm zelf ineen, als het goed is, heb ik nog enkel een volledige groep nodig.

Hi Rutger,
Goed idee, ik heb ook wel zin mee te gaan met voorkeur voor kamperen. Als je nog een wintercamping zoekt, dan is http://www.campingchaletweekend.be/ heel geschikt, maar je zal ook zelf vast wel wat overnachtingsadressen kennen.

jim

lijkt me geweldig!
Strak blauwe lucht, snieuw bedekte heuvels, dikke banden over witte paden - ik zie het helemaal zitten!

Flesje whisky en warme chocolademelk ook!

Ik ben graag van de partij!

Frozen Froggy

Hoi!

Ik kom graag mee :)

Staat er al een datum vast? Op 12-13-14 januari is er al een wereldfiets kampeerweekend geplanned.

Het weekend na oud en nieuw (vrijdag 5- zondag 7 januari) zou voor mij ideaal zijn. Daarna moet ik weer naar Duitsland vanwege mijn werk.
Liefst zou ik kamperen.
Mijn Schwalbe Snowstuds zitten er in ieder geval al onder (hier in Beieren heeft het al gesneeuwd).

Fiets de wereld (ook in de winter),
Whisky

Beste mensen,

Fietsen in de sneeuw (hopelijk!) en in de Ardennen... geweldig!!

Maar let op!!

12-13-14 januari 2007 vindt de Wintertrektocht plaats.
Beze tocht begint in Weert en gaat door Limburg en Belgie.

Groet, Rena :wink:

renaw schreef:12-13-14 januari 2007 vindt de Wintertrektocht plaats.
Deze tocht begint in Weert en gaat door Limburg en Belgie.
Waar is deze info op de site te vinden? Ik heb lopen zoeken maar deze data zie ik bij "Activiteiten" nergens staan, laat staan de bestemming...

Is er in februari nog sneeuw in de Ardennen (in de Eifel vaak iig nog wel)?

Hi Fedor,

Ik heb wat problemen met het plaatsen van de aankondigingen in de agenda, hierover ben ik bezig met de webmasters, dus wordt aan gewerkt!

Intussen heb ik het op het forum geplaatst, zie http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=4889

Groet,
Rena :wink:

renaw schreef:Ik heb wat problemen met het plaatsen van de aankondigingen in de agenda, hierover ben ik bezig met de webmasters, dus wordt aan gewerkt!
:)... zou je dan ook de nieuwjaarsbijeenkomst willen plaatsen? Deze staat ook niet in de lijst (en daar las ik toevallig in een ander topic over). En misschien zijn er nog meer activiteiten.


Ach twee tochten deze winter (mits enige weken tussentijd) zal ik ook niet erg vinden.
Al denk ik daar na de eerste tocht misschien wel anders over ;)

Beste Rena,

Ik wist dit niet. Ik heb gezien dat er rond oudjaar een initiatief is. Zal in ieder geval een andere datum aanhouden. Denk zelf aan half december. (Is dit dan niet de eerste winterfietstrektocht). Het zal sowieso een ander karakter hebben. We gaan op weg naar het dak van de Ardennen!!

Ik ga gauw een datum prikken en dan hoor je van mij.

Groeten,

Rutger
www.rutgersreizen.nl

Aan de activiteiten agenda wordt gewerkt!!!

De NIEUWJAARS BIJEENKOMST vindt plaats op zondag 7 januari 2007 in De Kargador, Oude Gracht 36 te Utrecht.

Groet, Rena :wink:

Voor de sneeuwcondities:

http://www.euregioski.com/NL/index2.htm

"Wintersport in de Ardennen
De maanden januari en februari zijn uitermate geschikt voor ski en langlauf vakanties. Alhoewel de sneeuwzekerheid geen 100% is, is de kans toch vrij groot dat je de latten onder kan binden. De noord- en oostzijde zijde van de Ardennen geeft de meeste kans op sneeuw."

Ik heb vorig jaar eens in de Hoge Venen tegen een langlaufer een wedstrijdje gefietst en hopeloos verloren. Ik zakte tot de naven in de sneeuw :cry:
De weg waar Solar het over heeft, de N68 van Eupen naar Malmedy is prachtig maar als het er sneewt staat het vast met auto's vanwege de wintersporters.
Maar goed, er zijn voldoende andere mooie wegen: de Voerstreek is heel mooi en rond Eupen en de stuwmeren zijn goede foets routes uitgezet.

Dus ik doe zeker mee!!

Name your place and time :lol:

Uitgaande van sneeuw (graag zelfs :)): welke banden (en minimale bandbreedte) is daarvoor geschikt?

Ben nu eenmaal niet in het bezit van een ATB of andere 26"-fiets.

Snieuwkettingen te koop op www.pimp-my-wereldfiets.com!

Deze tocht klinkt als een remake van de legendarische wintertrektocht van Marco Geurts (ergens rond 2001?), waarbij we op de zaterdag met een groep op een onverhard weggetjes een wildkampeerplekje zochten halverwege de Hoge Venen, 's nachts ingesneeuwd raakten, Marco's tent instortte, Marco zijn slaapzak vergeten was en we de volgende ochtend door een verbijsterde boswachter dringend verzocht werden dit soort grappen niet weer uit te halen.

Altijd leuk die wintertrektochten! :lol:

Als het weer zo stoer wordt, ga ik zeker proberen de tocht bij te wonen.

Dennis

Beste Dennis,

Ik denk dat het wel een avontuurlijke tocht gaat worden, maar zonder Marco die dan ergens op de Barentszee zit, zal het toch wat minder avontuurlijk zijn. Ik neem in ieder geval mijn slaapzak mee! Ik heb overigens een jaar of 10 geleden wildgekampeerd in de Hoge Venen tijdens een rugzaktrektocht.

Rutger
www.rutgersreizen.nl