Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Veiligheid voor iedereen - Forum Wereldfietser

Veiligheid voor iedereen

Via deze weg hoop ik op begrip van mijn posting en vraag uw aandacht voor een zeer knellend fiets probleem.

Bij dit probleem zijn alle fietsers in het geding maar met name de jongere en oudere fietsers onder ons.

Meer info kunt u vinden op http://www.axci.nl/?ln=ned&id=128 of http://www.twiske-kadoelen.nl/30
Uw steun kunt u kenbaar maken door de petitie online te tekenen.

Kinderen willen veilig op straat verblijven en zich veilig kunnen verplaatsen. Maar kinderen zijn geen kleine volwassenen, kinderen zijn kwetsbaar en afhankelijk van de fiets voor veel verplaatsingen. Hun eisen moeten daarom zwaar wegen bij de inrichting van de openbare ruimte. Het is mede daarom ook de taak van de wegbeheerder om een kindvriendelijke omgeving te creëren, waar spelen en spontaan gedrag niet door snelrijdend verkeer wordt afgestraft. Homogeniteit van het verkeer zijn belangrijke waarden, hierbij horen ook veilige routes naar school en speelruimtes.

Om het stadsdeel te overtuigen dat er een veilige omgeving noodzakelijk is willen we dit kracht bijzetten door de online petitie aktie.

Beste Honestus,

de Wereldfietser is een vereniging voor fietsreizigers, zoals de kop boven dit forum al aangeeft.
Hoewel sommige leden jouw actie wellicht onderschrijven, vind ik toch dat dit soort postings niet echt geschikt is voor dit forum. Waarschijnlijk is de site van de fietsersbond een betere plek.

Freek

FV schreef:Beste Honestus,

de Wereldfietser is een vereniging voor fietsreizigers, zoals de kop boven dit forum al aangeeft.
Hoewel sommige leden jouw actie wellicht onderschrijven, vind ik toch dat dit soort postings niet echt geschikt is voor dit forum. Waarschijnlijk is de site van de fietsersbond een betere plek.

Freek
Helemaal mee eens

Ronald

Welke Wereldfietser fietst er wel eens door Amsterdam-Noord, met of zonder tassen aan de fiets?

Ik fiets bijna alles in Amsterdam maar bijna nooit in noord, veel in het centrum op een stadsfiets zonder tassen, en met tassen alleen maar Amsterdam uit of bij terugkomst weer in; richting huis. :wink:

Ik denk wel dat de OP de doelgroep die hij wil bereiken een beetje mist door hier te posten. Maar niet geschoten is misgeschoten.

Waterland, het gebied ten noorden van Amsterdam, is overigens een prachtig fietsgebied. Sinds het afgelopen voorjaar staan er ook knoopuntenbordjes. Deze houden echter op bij het begin van de bebouwing van Amsterdam-Noord. Ik denk dat onveilige situaties voor fietsers in Amsterdam-Noord ook wereldfietsers wel degelijk kunnen raken.

Hallo Bert,
bert sitters schreef:Welke Wereldfietser fietst er wel eens door Amsterdam-Noord, met of zonder tassen aan de fiets?
Ik ben vandaag nog door Amsterdam Noord gefietst, LF7 gevolgd tot Uitgeest. Niks gevaarlijk gezien/meegemaakt.

Groetjes,
Frank

bert sitters schreef:Ik denk dat onveilige situaties voor fietsers in Amsterdam-Noord ook wereldfietsers wel degelijk kunnen raken.
Nou, dat is niet alleen in Amsterdam-Noord hoor! Gevaarlijke situaties zijn er hier in Den Haag en omstreken ook, en de rest van Nederland. En gevaarlijke situaties ontstaan er steeds meer met al dat toenemende verkeer. :wink:

Dit gaat weer eens nergens over... laat de beste man zijn pleidooi bij de stadsdeelraad Noord doen. Succes!