door
Senior2 » za 19 jan, 2019 23:48
Er zal altijd een prijsverschil zijn als je premium merken en A-merken gaat vergelijken. Ik ga er gemakshalve maar even van uit dat je Idworx een premium merk mag noemen en Trek een A-merk, en bij een premium merk zal je altijd extra betalen voor de naam of status, maar meestal ook wel omdat premium merken een lagere omzet hebben en daardoor duurder zijn.
Ik ben er wel van overtuigd dat normalerwijze gesproken er ook rationele argumenten zijn voor een prijsverschil, zoals design en vaak een hoger niveau van de onderdelen, maar ook van doordachte details en afwerking, vaak ook leidend tot een betere kwaliteit en te verwachten levensduur of inruilwaarde.
Dat wil niet zeggen dat een premium product altijd beter scoort op alle punten. Het wil ook niet zeggen dat je van een A-merk altijd minder plezier hebt. Het zegt ook niets over de prijs/kwaliteit ratio, die zal bij een A-merk vaak gunstiger liggen.
Uit eindelijk is het een keuze die je zelf maakt. De een vindt het design of die high end groep of die productiedetails wel leuk of belangrijk, een ander niet. En als je het wel leuk vindt en je kan het je veroorloven, waarom niet. Ik zelf zal bijvoorbeeld wel bereid zijn om dat extra geld neer te leggen voor een fiets of een tent, maar ik zal nooit van mijn leven het extra geld neer leggen voor een premium klasse auto. Dat is gewoon een keuze. Ik denk dat meer mensen het precies andersom zullen doen.
Dat is naar mijn mening ook de fout die Rooss maakt in zijn vraag of je dat geld neer moet leggen voor de Grandone. Nee, niets moet, de vraag moet zijn of je dat zou willen, dat klinkt al heel anders.