Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schoenen + fietspomp - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Schoenen + fietspomp

Hierbij een beetje aansluitend:
welke schoenen raden jullie aan die én spd compatibel zijn én een 'vibram zool' hebben, maar die niet met gore-tex zijn (vind ik persoonlijk vaak te warm en zou liever werken met een goede overschoen)?

in mijn online-zoektocht kom ik dan uit bij:
shimano MT54
Gaerne G Nemy
Giro Rumble VR
Giro Chamber 2

Hebben jullie nog enkele suggesties?
Giro VR90
Giro Privateer

Hebben beiden (als ik mij niet vergis) ook een Vibram zool.
Zijn wel echte fietsschoenen.
willem.m schreef:
ma 14 jan, 2019 09:52
joukon schreef:
ma 14 jan, 2019 09:25
willem.m schreef:
ma 14 jan, 2019 08:54
Twee suggesties (ik heb ze beide):
- Lezyne Pressure Drive Minipomp
- Lezyne Micro Floor Drive HPG Minipomp
Even ter aanvulling;
De HPG versus de HVG
Je hebt gelijk Joukon! Ik geloof dat ik een HVG variant voor de MTB heb. (Ik heb er dus drie :oops:)
Een uit de kluiten gewassen familie fietspompen. :wink:

Hans
Fedor schreef:
ma 14 jan, 2019 07:54
Toevallig in dit topic ook een verhaal over een Lezyne Micro Floor Drive die stuk ging... ;)

... wel goede tip om een 2e (klein) pompje mee te nemen :)
Dat ging om een losgetrild onderdeel bij die Lezyne, wat eenvoudig te verhelpen bleek met het juiste gereedschap, dan dan natuurlijk wel weer mee moet. Maar bijna altijd zal het voldoende zijn om voor de vakantie te controleren of de onderdelen strak genoeg vast zitten. De Topeak heeft vaker problemen die niet makkelijk en/of niet voor de lange termijn zijn op te lossen.

Twee pompjes meenemen als je er één niet vertrouwt, of ehh... als je ze allebei niet vertrouwt ??? :roll:

Hans
jwkeij schreef:
ma 14 jan, 2019 15:25
Giro VR90
Giro Privateer

Hebben beiden (als ik mij niet vergis) ook een Vibram zool.
Zijn wel echte fietsschoenen.
Inderdaad, ik zoek meer een combo (wandel-fiets)
weer weggehaald. Sloeg nergens op.
Mijn bijdrage.....

Schoen:
Voor ons geen twijfel mogelijk....deze: https://www.marcolisettesport.com/singl ... opschoenen. Nu ook weer in Lesotho gebruikt. Wat een heerlijke schoenen. Wel alleen voor de zomer/najaar. Voor de winter te luchtig.

Pomp:
Ook geen twijfel mogelijk. de pompjes van Lezyne. Wat een prima merk. https://www.lezyne.com/products-handpumps.php. Gewoon dus de handpompjes. Niet de pompjes met allerlei toeters en bellen. In de handpompjes zit een slangetje zodat je niet het ventiel kapot duwt als je de band oppompt. Kijk even welke versie je wilt hebben. Wij pompen met gemakt een 65 mm band op met een handpompje.
Schoen:
Shimano SH-MT71. Met Vibram-zool. Doe ik nu al 6 jaar mee.
Wel maat 48 omdat de maatvoering van Shimano wat afwijkend is (normaal heb ik 45,5).
Is trouwens wel gore-tex. Heb in aardige hitte gefietst maar vond ze niet te warm (maar dat is natuurlijk persoonlijk).
a3.JPG
a3.JPG (22.22 KiB) 2329 keer bekeken
Pomp:
Topeak Turbo Morph G, met drukmeter. Gebruik ik ook al 6 jaar. Ook tevreden over.
Gezien echter enkele reacties in dit topic moet ik een andere kiezen wanneer deze het begeeft :)
a4.JPG
a4.JPG (11.43 KiB) 2329 keer bekeken
-Jan
Lake heeft ook een paar modellen met Vibram-zool, ben zeer tevreden over de mijne (typenummer vergeten maar ze hebben een boa-sluiting, trouwens ook een aanrader).
Hier ook een Topeak Turbo Morph G, maar bij mij brak de voetsteun al bij het eerste gebruik af. Verder een prima pompje overigens. En de drukmeter heb ik niet nodig: ik tel het aantal slagen en dat blijkt eigenlijk prima te werken.
Een andere optie van Topeak: de Racerocket MT, meer volume voor dikke banden. Handig slangetje wat opgeborgen zit in de pomp.

https://www.topeak.com/global/en/produc ... erocket-mt
Voor de Topeak Roadmorph zijn reparatiesetjes leverbaar (behalve dan voor het voetstuk). Ook voor de Roadmorphs van 15 of 20 jaar geleden, zolang bestaat deze erg goede pomp al.
Lezyne maakt mooie pompjes, maar ze deden bij mij pijn aan mij handen. Dus koop er dan meteen een paar fietshandschoentjes bij :D
CarlW schreef:
vr 18 jan, 2019 14:38
Lake heeft ook een paar modellen met Vibram-zool, ben zeer tevreden over de mijne (typenummer vergeten maar ze hebben een boa-sluiting, trouwens ook een aanrader).
Boa sluitingen zijn idd erg handig. Ook bij andere merken beschikbaar.
Marco Meijerink schreef:
di 15 jan, 2019 14:47
Mijn bijdrage.....

Schoen:
Voor ons geen twijfel mogelijk....deze: https://www.marcolisettesport.com/singl ... opschoenen. Nu ook weer in Lesotho gebruikt. Wat een heerlijke schoenen. Wel alleen voor de zomer/najaar. Voor de winter te luchtig.
Welk model is dat, Marco?