Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Guesthouses aan de Thaise kant van de Mekong-route - Forum Wereldfietser

Guesthouses aan de Thaise kant van de Mekong-route

Binnen enkele dagen neem ik de trein vanuit Bangkok richting Khorat (of naar Prachinburi en dan door het Khao Yai National Park richting Khorat). Vanaf hier plan ik oostwaarts richting Mekong te rijden.
Enkele tips ivm overnachtingsmogelijkheden zouden zeer welkom zijn.
1) in Ubon Ratchathani, waar ik ergens eind januari opnieuw zal zijn en de fiets voor een 3-tal weekjes wil stallen (niet fietsend bezoek) zoek ik een guesthouse waar dit veilig kan,
2) het lange stuk tussen Khong Chiam en Khemmarat, zijn hier overnachtingsmogelijkheden ?
3) Het stuk tussen Nakhon Phanom en Nong Khai, ditto, zijn hier overnachtingsmogelijkheden ?

Ik heb geen tent bij me, en zou toch niet graag voor verrassingen komen te staan (hoewel daar in Thailand wel altijd een oplossing voor te vinden is).

Bedankt,

Koen

Over overnachtingen in Thailand maak ik me niet meer druk. Elk plaatsje van redelijk formaat heeft wel iets alleen is het niet altijd opvallend aanwezig.
Aan de rand van de plaatsen kom je vaak restaurantjes en (karaoke)barretjes tegen en een aantal van hen hebben cabins waar je in kunt overnachten. Met wat mazzel heeft je cabin veel spiegels en een dimmer voor het licht :)
Zou alleen niet al te laat op de middag beginnen te zoeken want dan kom je natuurlijk niets tegen.
Mochten ze geen engels verstaan vraag dan "(plaatsnaam) mie resort mai?" of "(plaatsnaam) mie rongrem mai?" oftewel," heeft (plaats) een resort/hotel)" Vaak wordt een restaurant met cabins aangeduid als resort namelijk maar heb niet de verwachting van wat je hier onder een resort verstaat.
Heb er diverse gevonden, soms na een paar keer vragen, die best leuk waren. Zat behalve een restaurant met in het weekend live muziek ook een karaoke gedeelte en poolzaaltje bij. En de eigenaresse sprak erg goed engels en dat wilde ze laten horen ook.

Ach, mocht het echt niet lukken dan is er altijd wel iemand met een pickup die je een eindje weg wil brengen.

Henk,

Waar zijn die spiegels voor?

bert sitters schreef:Henk,

Waar zijn die spiegels voor?
Om te kijken of je haar goed zit. Hoef je niet naar de douche te lopen maar kun je het liggend vanuit je bed bekijken.
Gezien het gebrek aan privacy in een gemiddeld isaanse huishouding zijn dit soort gelegenheden wel een uitkomst. Net als voor diegenen die iemand anders dan eigen vrouw/vriendin willen laten overnachten :)
Jij wacht zeker weer op een fotoreportage in kleur?

Op z'n minst Henk!

die reportage verwachten jullie nu toch niet van mij :lol:

bedankt voor de reactie henk.
ik maak me ook al lang geen zorgen meer over overnachtingsplatsen in thailand en buurlanden, vandaar dat ik ook zonder tent etc onderweg ben, maar moest iemand concreet tips hebben, nogmaals voornamelijk voor het stuk tussen Nakhon Phanom en Nong Khai is dat wel makkelijk voor de planning (alsof ik die ooit maak ....)

Denk dat je hier dan echt iets aan hebt Koen: www.cyclingaroundtheworld.nl
Hier de tekst, maar het hele verhaal is ook leuk om te lezen.

Nong Khai - Ban Pheang

A good road with a wide shoulder follows the Mekong. Not much traffic on this stretch. Accommodation maybe available at Phon Phisai or Pak Khat. After Pak Khat there are some good views of the mountains on the Lao side of the Mekong.

Note: Although you will be following the Mekong good views of the river are rare.

The village of Ban Ahong has accommodation. One stilted bamboo hut on a superb location near the river. Meals are available. After Bung Kan the road again turns away from the Mekong. This part has a few hills. At Bung Khla you are near the river again. Another 44 km further is Ban Phaeng. A small town with a guesthouse that doubles as a brothel. The guesthouse is signposted in roman script but the management doesn't speak English.

The village of Ban Dong Bang has nothing to offer except a few shops.


Mocht je de kaart niet bij de hand hebben, Ban Phaeng ligt ongeveer 110 km ten noorden van Nakhon Phanom

Hoi Henk,

geweldig, bedankt ! Hier kan ik wel verder mee denk ik. Ik zit hier nu beneden in men guesthouse in bangkok voor de computer, maar ga dadelijk boven men kaarten checken. Nog een dagje Bangkok, en dan ga ik opnieuw de baan op. Heb je website even bekeken. Je woont daar verdekke heel mooi. Waar ben je ergens in Thailand ?