Additionally, paste this code immediately after the opening tag: North Sea Cycle Route - Forum Wereldfietser

North Sea Cycle Route

Ik heb vorig jaar in juni/juli de "North Sea Cycle Route" gefietst op een ligfiets.

Van de 6.000 km heb ik 5.000 km in 50 dagen gedaan.

Infomatie over mijn reis vindt je op mijn website.

Het was een geweldige ervaring. Willen jullie meer infomatie stuur gerust een mail

Word deelnemer aan de Europese FietsrouteMarkt! Zondag 5 november 2006 in Rotterdam zou ik zeggen.

edjbleeker schreef:In Juni/juli 2005 heb ik op een ligfiets, Fujin van het merk www.challengebikes.com, 5.000 km in 50 dagen de NSCR gefiets. De totale route is 6.000 km. Duitsland heb ik overgeslagen.

Willen jullie meer weten? Ik ben op de Europese Fietsmarkt Beurs van a.s zondag 5 november 2006 in het NIVON gebouw in Rotterdam.

Even een quote uit een ander topic... geloof dat ie der zal zijn :wink:

Bas

Nieuws over de North Sea Cycle route

Over de North Sea Cycle route (NSCR) zijn de volgende belangrijke punten te melden:
- de route is in Noorwegen en Engeland (en België) op verschillende plaatsen aangepast
- Er zijn nieuwe Noorse boekjes beschikbaar
- Van twee Engelse routes zijn de kaarten uitverkocht (White Rose en Three Rivers)
- De NSCR website is totaal veranderd qua structuur en inhoud

Noorwegen
Het belangrijkste nieuws is dat de uitverkochte routeboekjes zijn vervangen door een totaal nieuwe uitgave van Knut Bjoraa (uitgever Castor Forlag) . De boekjes kosten in Noorwegen elk 298 NOK (= circa 36 €), incl. 25% BTW. De prijs in Nederland is nog niet bekend maar zal globaal in dezelfde orde liggen.
De twee nieuwe boekjes lijken qua aanpak wel op de oude: Deel 1 van Halden (grens Zweden) naar Kristiansand en deel 2 van Kristiansand naar Bergen. De NSC routeveranderingen zijn opgenomen.
De uitvoering is echter totaal anders. De boekjes bestaan uit 2 elementen:
- een vrij dun boekje met een introductie verhaal en wat globale overzichten en voorzieningen lijsten. Verder vrij veel mooie foto’s. Dit boekje is nu nog alleen in het Noors maar er komt in de loop van 2007 een versie met ook Nederlandse tekst.
- Een set losse kaarten (geplastificeerd, dus watervast en dat is Noorwegen wel handig). Beter kaartbeeld dan de vorige uitgave, schaal 1:100.000 en enige (matige) stadsplattegronden. Op de achterkant van elk kaartje staan de daarbij behorende voorzieningen en toeristische informatie in het Noors (deze teksten worden niet vertaald in de Nederlandse versie!).
Totaalgewicht van het pakket: ruim 400 gram (alleen kaarten is al ruim 300 gram) per deel.
PM: Er zijn ook van de andere Noorse routes (Rallarvegen, Numedal, Sete , Telemark) gelijksoortige nieuwe uitgaven beschikbaar.

Engeland
Zowel de Three Rivers als de White Rose SUSTRANS kaarten (van Newcastle tot Hull) zijn uitverkocht. Wellicht komen er nieuwe drukken in de loop van 2007 maar deze datum is nog niet zeker.
Verder is de NSCR (die heet in de UK meestal de NCN 1) in beide trajecten omgelegd:
- In de Three Rivers deel is er een afsteker gemaakt.
- Tussen Middlesbrough en Hull loopt deze nu langs de kust als NCN 1 en is volgens de berichten geheel als zodanig bewegwijzerd. Het oude traject bestond uit de NCN routes 65 en 66 liep door het binnenland en kan voor een bezoek aan York nog steeds gebruikt worden.
Op de Ordnance Survey Travel Map, North York Moors (schaal 1:100.000), staan de NCN routes 65 en 66 ingetekend en zijn ook de meeste secties van de NCN 1 langs de kust ingetekend. De OS kaart begint iets ten zuiden van Middlesbrough en eindigt buiten Hull.
Er ontbreken dus het stuk van Newcastle tot Middlesbrough en de omgeving van Hull.

NSC Website
De website is nogal veranderd. Er zijn jammer genoeg heel wat informatieve stukken verdwenen. De site stelt je wel in staat om je eigen PDF document te bouwen. Je koppelt de voor jou interessante stukken in PDF formaat aan elkaar en print dan een eigen gidsje uit!

NSCR in België: Van de spaak LF1 van den Haag naar Boulogne-sur-Mer is een nieuw boekje verschenen. Tevens is de route wat anders bewegwijzerd met verschillende opties in het knopennetwerk. Aangezien er in het nieuwe boekje toch wat foutjes staan, is er een erratum beschikbaar onder Downloads op de FIS website.

Zie op de FIS website (www.fisroutes.nl) bij de sectie over de NSC route, het laatste nieuws.
Zijn er specifieke of urgente vragen, dan kunt u een mail sturen naar info@fisroutes.nl .
Wouter Bazen

PS
Er is op de as Fiets en Wandelbeurs in de RAI een tafel Fietsers Informeren Fietsers met als thema de NSC route.
De nieuwe Noorse boekjes zullen daar ter inzage liggen.
Tevens toont Floris de Jong zijn mooie foto's en zijn fotoboek van de route.
Wouter Bazen