Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Europese Fietsroute Markt, zondag 5 november 2006 - Forum Wereldfietser

Europese Fietsroute Markt, zondag 5 november 2006

De Europese Fietsroute Markt wordt weer georganiseerd door vereniging De Wereld­fietser.
Op zondag 5 november 2006 is het Nivongebouw in Rotterdam voor de Europa­fietser.
Alle mogelijke informatie over fietsen in Europa is hier te krijgen.

Ook dit keer vindt u er o.a. het volgende:

Kraampjes met ervaren fietsers die u kunnen informeren over beschreven routes die ze hebben gefietst en/of over hun tochten die ze zelf uitgestippeld hebben. Verder veel foto’s en andere informatie over de verschillende landen. Ook reisboeken, routeboekjes en wegenkaarten zijn te koop.

DIAPRESENTATIES
11.15 – 12.00 De buitenlandfietstocht van de Wereldfietser / Op avontuur in Slovenie
12.00 – 12.45 De Saimameren in zuid oost Finland
12.45 – 13.30 Prijsuitreiking verhalen/foto wedstrijd van de redactie van De Wereldfietser.
Met fragmenten uit de winnende verhalen en de winnende foto’s
13.30 – 14.15 De Baltische Staten
14.15 – 15.00 De Zilverroute, Via de la Plata / Op de fiets van Sevilla naar Santiago de Compostela
15.00 – 15.45 Tocht naar de Noordkaap
15.45 – 16.30 Hongarije

WORKSHOPS
Fiets inpakken * Fietstechniek * Verhalen schrijven * Fotografie op reis

Het ADRES:
Dirk Smitsstraat 76
Rotterdam

15 minuten lopen vanaf Rotterdam C.S.

INFORMATIE:
Johan Stuijt, e-mail: wf_johan@yahoo.com

Over 5 dagen is het zover...

Er is ook een workshop "fietstassen inpakken: lichtgewicht!"

Alleen die workshop fietstassen inpakken maakt een bezoek aan de Europese Fietsreizenmarkt al meer dan waard.

Ik heb - uit een eerdere thread - begrepen dat jullie na afloop ( min of meer spontaan ) Indiaas gaan eten en ik vermoed dat jullie in de buurt van het NIVON gebouw naar een Indiaas restaurant gaan. Maar . . .
Wij hebben een suggestie : Zainab Roshni Mahal Curry House, Nieuwe Binnenweg 317 in Rotterdam heeft van woensdag tot en met zondag een buffet voor 12,50. :roll:
En we hebben nog plek in de auto voor meerijders.

Mees.

Hé Mees,

Goed idee! MAAR....
Het Nivon huis moet leeg opgeleverd worden, wat betekend dat alle spullen weer ingeladen moeten worden in de auto's voor we gaan eten.

1. Denk je dat het mogelijk is de volgeladen auto's bij "Zainab Roshni Mahal Curry House" veilig te parkeren?

2. Is het vrij parkeren of moet er betaald worden?

3. Is er plaats voor een grote groep mensen? Het kunnen er 10 zijn, maar ook 30-40...

EVEN TER INFO:
Volgens de ANWB routeplanner is het 3,2 km van het Nivon huis naar het restaurant. Met de auto goed te doen. Lopend ruim een half uur.

Met het openbaar vervoer is het zo'n 25 minuten:
VOORBEELD:
Vertrek 17:21 - 9 MINUTEN LOPEN
Van: Dirk Smitsstraat - rotterdam
Naar: Noordsingel rotterdam
Aankomst 17:30

Vertrek 17:30 - TRAM 4 (richting marconiplein)
Van: Noordsingel - rotterdam
Naar: Claes de Vrieselaan zuid - rotterdam
Aankomst 17:42

Vertrek 17:42 - 2 MINUTEN LOPEN
Van: Claes de Vrieselaan zuid - rotterdam
Naar: Nieuwe Binnenweg - rotterdam
Aankomst 17:44

Wat mij betreft geen enkel probleem, maar wat vinden de anderen?
Laat je mening horen!!


Groet, Rena :wink:

Die Indier aan de Nieuwe Binnenweg ken ik. Een groot nostaligisch restaurant, met ook nog ruimte op de eerste etage (daar komt het wel een beetje bedompt over). Heeft wel een aparte sfeer, die mij erg aanstaat. Buffet is prima. Als we vooraf bestellen kunnen we daar met een grote groep terecht. Nadeel is dat het aan de andere kant van oud-Rotterdam is: niet ver van de Heemraadsingel. Vanaf Rotterdam-Centraal ongeveer een kwartiertje fietsen. Denk dat lopen vanaf NIVON langer duurt dan een half uur. Volgens mij woont onze Jim daar niet ver vandaan.
Parkeerruimte voor automobielen lijkt mij moeilijk in die buurt
Als er echt veel mensen mee gaan eten een overweging waard. Gaan we met minder mensen, dan lijkt mij die Indier om de hoek van het NiVON pragmatischer. Lijkt mij stukken minder gecompliceerd.

De Indier om de hoek bij de NIVON geeft korting als je er om vraagt.
Ze schotelen dan vier a vijf gerechten voor zodat je ook mooi de kans hebt om de Indiase/Punjabi/Hollandse keuken te leren kennen.

Groeten, John.

Ha die John, ook weer in het land. Komen jullie zondag ook met al jullie verhalen?
Wat vind je buurman van de restaurantkeuze?

1. Denk je dat het mogelijk is de volgeladen auto's bij "Zainab Roshni Mahal Curry House" veilig te parkeren?

Alleen tijdens winkeltijden kan het erg druk zijn met parkeren. Zondagavond moet geen probleem zijn.
Ik vind de omgeving niet onveilig. Fietsen kunnen voor het raam / in het zicht geparkeerd worden.

2. Is het vrij parkeren of moet er betaald worden?
Ik weet het niet zeker, maar ga er vanuit dat je moet betalen.

3. Is er plaats voor een grote groep mensen? Het kunnen er 10 zijn, maar ook 30-40...

Ik ben daar met mijn team met aanhang pas wezen eten en dat was geen probleem. Reserveren is dan wel wenselijk. Of op de gok gaan. Ik kan mij niet voorstellen dat ze je niet binnen willen hebben.

Parkeerruimte voor automobielen lijkt mij moeilijk in die buurt
Ik heb - ongeacht het tijdstip - altijd mijn auto kwijt gekund.

ruimte op de eerste etage
Bij mijn laatste bezoek vertelde een ober dat zij daar grote groepen willen ontvangen of recepties gaan geven.

bert sitters schreef:Ha die John, ook weer in het land. Komen jullie zondag ook met al jullie verhalen?
Wat vind je buurman van de restaurantkeuze?
Inderdaad Bert, weer in ons mooie kikkerland. Oezbekistan en Tajikistan waren fantastisch. A.s. zondag meer.
Onze buurman houdt niet van Indiaas eten, ze hebben een buitenhuis in Frankrijk, dus die keuken is ook de hunne.


Groeten, John.

Hoi,

ik woon 300 meter verderop op de binnenweg en kan dus met zekerheid zeggen dat het zondag vrij parkeren is.

Parkeerproblemen zijn er op zondag zeker minder dus dat mag ook geen probleem zijn.


Robbert

Hi Robbert,

Hoe groot schat jij de afstand, looptijd, fietstijd van het Nivon Huis naar het restaurant? Is het te doen?

Denk je dat het geen probleem is als we zondagmiddag bellen om te reserveren?

En... eet je er vaak? Is 't lekker? Een aanrader?

Groet, Rena :wink:

Klinkt allemaal heel interessant die fietroute markt. Ik zal ook zeker van de partij zijn.
Ik zit erover te denken om op zaterdagmiddag op de fiets te stappen, ergens onderweg te overnachten en dan zondag door te rijden naar Rotterdam. Ik vroeg mij af of er een mogelijkheid is om de fiets ergens veilig te parkeren. Binnen ofzo. Ik ken het Nivon gebouw in Rotterdam en ook de omgeving ken ik. Ik zou daarom ook niet graag mijn fiets onbeheerd buiten zetten.

Groeten en tot zondag,

Richard

PS: Mocht iemand in de omgeving van Rotterdam nog een slaapplaats overhebben dan hoor ik dat graag.

Hi Richard,

Ik heb de organisatoren Johan en Evert gevraagd op je vraag te reageren!!

Groet, Rena :wink:

renaw schreef:Hoe groot schat jij de afstand, looptijd, fietstijd van het Nivon Huis naar het restaurant? Is het te doen?
Vanaf het Nivon is het al snel een halfuur lopen (als je de weg kent of een gps bij je hebt :D ). Dus als je de tijd hebt, is het makkelijk te doen. Anders de tram pakken (lijn 4), is de snelste optie voor mensen die aangewezen zijn op het ov.
renaw schreef:Denk je dat het geen probleem is als we zondagmiddag bellen om te reserveren?
Zoals bij vele restaurants denk ik dat dit geen problemen mag geven.
renaw schreef:En... eet je er vaak? Is 't lekker? Een aanrader?
Ik heb geen flauw idee. Ik heb daar nog nooit gegeten alhoewel ik er toch iedere week wel een paar keer voorbij kom. Ik heb eerder een zwak voor restaurantjes in het oude delfshaven. 500 meter verder dan dit restaurant. Maar ja daar zit voor zover ik weet geen indase/indische keuken.

Robbert.

En... eet je er vaak?
Ja.
Is 't lekker?
Ja.
Een aanrader?
Ja, anders was ik er niet over begonnen.
Drie verschillende kipgerechten , een lam, drie vegetarische, soepie vooraf, onion bajih's, rauwkost en twee verschillende nagerechten.
Ik eet er meestal te veel. :roll:

Mees.

Hi Mees,

Neem in ieder geval zondag de gegevens (incl. telefoonnummer) van het restaurant mee of zet het hier op het forum, dan kunnen we ter plekke beslissen en reserveren mocht het doorgaan!

Groet, Rena :wink:

Zainab Roshni Mahal Curry House
Nieuwe Binnenweg 317
3021GH Rotterdam
010 4771244
Voor Richard:

Op dit moment hebben we 1 bepakte fiets ter demonstratie in het NIVON gebouw gepland. Er is boven best ruimte voor nog een bepakte fiets. Als je dus je fiets niet buiten wilt zetten, dan kan hij binnen worden geplaatst, maar dan moet hij wel er als een echte vakantiefiets uitzien met dus alle tassen erop.

Anderen die nu denken: "ik ga mijn fiets ook bepakken en binnen zetten", helaas: er is geen ruimte binnen voor al die bepakte fietsen. Op de bovenste verdieping, waar Jim van den Berg laat zien hoe je je fietstassen het beste in kunt pakken en hoe je zo licht mogelijk kan reizen, is nog ruimte voor een paar bepakte fietsen. De bezoekers kunnen op die manier een betere indruk krijgen hoe je alle spullen mee kunt nemen op de fiets.

Allemaal tot zondag!!

johan