Additionally, paste this code immediately after the opening tag: santos kleuren - Forum Wereldfietser

santos kleuren

Ik vroeg me af of hier leden zijn met een Santosfiets (dat ongetwijfeld :) ) in de 'charcoal'- of de 'foggy night'- kleur? Bij aankoop van een nieuw 'stalen ros' twijfel ik nog tussen deze twee kleuren...

Ik vind het moeilijk inschatten hoe die kleur 'pakt' op een fiets en op basis van dat ene kleurbalkje op de website, kan ik moeilijk kiezen.

Iemand die graag zijn foto deelt?
Misschien een idee om een afspraak te maken bij Santos?
Santos Bikes
Schillingweg 41
2153 PL Nieuw-Vennep
Elke vrijdag zou je gewoon langs kunnen komen. Men heeft er meer dan 100 testfietsen om een rondje mee te rijden. Kan je gelijk de door jou fel begeerde kleurcombi's kijken? Afspraak maken is ook mogelijk.

Er zijn vast ook nog wel andere fietsbouwers in Nederland die een frame in bijna elke kleur kunnen laten spuiten.
Bijvoorbeeld M-gineering in Kiel-Windeweer/Groningen.
Santos bestellen via de website??????
Je moet toch via een dealer. En die heeft alle kleuren hangen. :?
Er zijn vast ook nog wel andere fietsbouwers in Nederland die een frame in bijna elke kleur kunnen laten spuiten.
Bijvoorbeeld M-gineering in Kiel-Windeweer/Groningen.
Wil niet vervelend doen, maar een wachttijd van een jaar?
joukon schreef:
di 25 dec, 2018 18:57
Misschien een idee om een afspraak te maken bij Santos?
Santos Bikes
Schillingweg 41
2153 PL Nieuw-Vennep
Elke vrijdag zou je gewoon langs kunnen komen. Men heeft er meer dan 100 testfietsen om een rondje mee te rijden. Kan je gelijk de door jou fel begeerde kleurcombi's kijken? Afspraak maken is ook mogelijk.

Er zijn vast ook nog wel andere fietsbouwers in Nederland die een frame in bijna elke kleur kunnen laten spuiten.
Bijvoorbeeld M-gineering in Kiel-Windeweer/Groningen.

Het is niet echt bij de deur voor mij :) (België) En mijn dealer heeft ze niet hangen...
charcoal'- of de 'foggy night

Hoi Douwko,

Charcoal is mat donkergrijs toch en foggy night mat donkerblauw of niet?

Weet je al wel welke kleur belettering je wil?

En welk model wordt het?

Ben wel benieuwd naar je samenstelling!
Winterswijk schreef:
di 25 dec, 2018 20:36
charcoal'- of de 'foggy night

Hoi Douwko,

Charcoal is mat donkergrijs toch en foggy night mat donkerblauw of niet?

Weet je al wel welke kleur belettering je wil?

En welk model wordt het?

Ben wel benieuwd naar je samenstelling!
Het zal een travelmaster 3+ worden. Ik wil hem graag 'zo neutraal mogelijk', dus dacht ook aan een grijze/zwarte belettering...
Maar op een fiets ziet het er toch altijd wat anders uit, vandaar de vraag of hier iemand al zo'n exemplaar had :)
Charcoal lijkt op de website van Santos een matzwarte kleur en foggy night een mat donkerblauwe kleur.

Matzwart lijkt me niet zo moeilijk voor te stellen. Daar zijn wellicht wel afbeeldingen van te vinden.
Mat donkerblauw is misschien iets moeilijker voor te stellen.

De kleur van een Rohloff naaf en evt. andere accessoires zoals een Son dynamo, Edelux koplamp, kleur van de letters op het frame zijn ook heel bepalend voor het totaalplaatje van de fiets.

Ik zou zeggen, probeer er iets moois van te maken. Succes!
(Een TM3+ is een prima keuze, mij bevalt-ie uitstekend)
Als je kan wachten tot begin februari, ga dan naar de http://www.fietsenwandelbeurs.be/index.php/nl/ in Gent. Veel kans dat er daar een Santos stand is waar je alle kleurstalen kan zien.
Foggy night is echt wel heel gaaf. En origineel. Ik rijd zelf op een mat zwarte TM met grijze letters. Prima, maar als ik het over mocht doen zou ik er iets meer kleur aan geven. Verder qua belettering en naven redelijk neutraal houden.
douwko schreef: Het is niet echt bij de deur voor mij :) (België) En mijn dealer heeft ze niet hangen...
Tja, dat verandert de zaak. Lastig, maar voor zo'n investering zou ik toch een ritje naar de dichtsbijzijnde dealer maken die de kleuren wel op voorraad heeft. Of inderdaad wachten op de beurs in Gent. Maar wellicht is een Nederlandse dealer dichterbij dan Gent. :)
Kopen zou ik altijd bij een dealer doen zo dicht mogelijk bij je in de buurt.

Succes.

Peter
Nou weet ik helemaal niet waar je in België woont maar op 1 uur en drie kwartier van de grens is Nieuw Vennep nou ook niet bepaald een wereldreis. Helemaal afgezet tegen het (voor eenvoudige loonslaven als ik) zeer forse bedrag dat je op het punt staat uit te gaan geven lijkt me dat een reële investering.

Helemaal wanneer je bedenkt dat je bij Rotterdam nog praktisch bij bike4travel door de straat komt. Om maar eens een andere interessante pleisterplaats en tevens Santos dealer te noemen.
Ik merk dat ik de kleur alleen goed zie als de fiets weinig toeters en bellen er op heeft. Alleen een felle lichte kleur valt mij snel op. Dus ook de felle afwijkende kleuren van de naaidynamo, Rohloff en koplamp. Wat mij ook direct opvalt is als fiets en accessoires allemaal zwart zijn.

In alle overige situaties zie ik een boel buizen, rekjes, kabels.

Volgens mij komen subtiele verschillen alleen mooi uit je de fiets clean houdt (weinig accessoires en weinig modderspetters).
AndreM schreef:
wo 26 dec, 2018 15:17
Nou weet ik helemaal niet waar je in België woont maar op 1 uur en drie kwartier van de grens is Nieuw Vennep nou ook niet bepaald een wereldreis. Helemaal afgezet tegen het (voor eenvoudige loonslaven als ik) zeer forse bedrag dat je op het punt staat uit te gaan geven lijkt me dat een reële investering.

Helemaal wanneer je bedenkt dat je bij Rotterdam nog praktisch bij bike4travel door de straat komt. Om maar eens een andere interessante pleisterplaats en tevens Santos dealer te noemen.
+1
Al zou ik er gewoon op vertrouwen dat de kleur die je bestelt okay is. Ik bedoel: de wereld vergaat niet (en je fietsplezier wordt er niet minder om) als de kleurstelling niet perfect is. Dat geldt voor meer dingen in het leven. As long as it does the job.
groverr schreef:
wo 26 dec, 2018 15:41

Volgens mij komen subtiele verschillen alleen mooi uit je de fiets clean houdt (weinig accessoires en weinig modderspetters).
Maar het mooiste is ' ie dan weer met modder :-)
douwko schreef:
di 25 dec, 2018 22:45

Het zal een travelmaster 3+ worden. Ik wil hem graag 'zo neutraal mogelijk', dus dacht ook aan een grijze/zwarte belettering...
Ik zou de blauwe variant nemen, grijszwart zijn er al zoveel. Bij een zwarte zou je ook nog een idworx Rohler BLT kunnen overwegen ;)
Jurr schreef:
wo 26 dec, 2018 17:23
groverr schreef:
wo 26 dec, 2018 15:41

Volgens mij komen subtiele verschillen alleen mooi uit je de fiets clean houdt (weinig accessoires en weinig modderspetters).
Maar het mooiste is ' ie dan weer met modder :-)
Mijn overbodige remnokken komen zodoende toch nog flink tot hun recht! Ik vind het stiekem ook wel leuk om met mijn wit uitgeslagen blubberfiets, inclusief dennennaalden, op mijn werk in de gang te parkeren. Een ingereden lederen zadel maakt het dan helemaal af.
Gewoon bestellen in de kleur die je wilt. Na verloop van tijd blijkt het gewoon een werkpaard te zijn met lak beschadigingen, roest, ducktape en ty-rips.
Ik zou verwachten van een merk als Santos dat je in België bij één van de Santos verkooppunten binnenstapt, de verkoper contact opneemt met Santos en dat deze ervoor zorgen dat jij een aantal dagen daarna beide kleurstellingen op frame kan zien bij deze verkoper ... ze vragen immers genoeg voor hun velokes.
Als ik binnen een straal van 100 km ga zoeken vanuit Brussel krijg ik een heel lijstje:
https://www.santosbikes.com/dealers
Ik ben nog nergens een Santosdealer ingelopen zonder dat de kleurstalen aanwezig waren. Je lijkt wat dat betreft pech te hebben. Ik kon zelfs de oude buizen (van toen er nog geen mat beschikbaar was) mee naar huis nemen om rustig nog even na te denken. Uiteindelijk ben ik wel blijven hangen bij mijn eerste ingeving en ga ik nu als een 'fluoriserende streep' (avacado is de matte lime) door het verkeer.

Ik persoonlijk heb niet stilgestaan bij de kleuren waar jij aan denkt. Ik vond dat te eenheidsworst. Gelukkig verschillen smaken enorm. Succes met kiezen!
Ik ben nu bij een dealer. Heb wat foto's gemaakt van de buizen. Zal ze in de loop van vandaag even zien te posten.
flexodder schreef:
vr 28 dec, 2018 09:48
Ik ben nu bij een dealer. Heb wat foto's gemaakt van de buizen. Zal ze in de loop van vandaag even zien te posten.
Er is op de foto's misschien niet zo gek veel verschil te zien maar ik heb toch een poging gewaagd.
Eerst de charcoal (staal met de rode S).
Dit is een echte zwarte kleur.

Bijlagen