De eerste weken fiets ik nu rond op mijn zwarte t-400 rohloff en ik ben er erg content mee.
Hij voelt en fietst zwaarder dan mijn te opvallende en reeds verkochte koga randonneur, maar ik merk nu ook dat in de stad 26-inch best leuk is! Lekker langs de boompjes (ik woon in Rotterdam) vlak langs de waterkant fietsen ipv op het gladde maar drukke fietspad, geen last van zanderige stukken in het Kralings Bos, etc. Wellicht is mountainbike voor mij toch wel wat...
Het maakt allemaal een hele degelijke indruk. Belangrijk, want de fiets is voor mij het werkpaard: ik heb bewust geen auto en vervoer er mijn kind mee, maak er lange dagtochten mee, en fiets er het hele jaar door mee naar mijn werk.
En omdat de prijs je houd je nog een beetje geld over voor het pimpen van mijn fiets:
- voorzien van gesloten kettingkast en ander crankstel en licheter overbrenging, nu 38:16. Bouwdetails opvraagbaar (ik kan nog steeds geen foto's plaatsen op deze website, maar wil dat wel).
- verende zadelpen suntour
- pitlock voor remmen, zadelpen en voorwiel
- tape om dat schreeuwerige rohloff-logo af te dekken
- andere verbouwingen om de fiets onderhoudsvriendelijker te maken
- krakeling stuur
- geen brooks maar een weersbestendige terry
- etc.
- overweeg nu ook DIWA-verlichting. Heeft er nog iemand belangstelling voor mijn SON-koplamp en de goede achterverlichting?
Het is gewoon erg leuk om deze fiets te pimpen!
Verder: rijgedrag: comfortabel en rustig, wel een beetje log, ondanks de sportieve zit. En de Naaf werkt nog beter dan verwacht! Hij is heel erg stil! Voor meer info: mail me gerust (
ahcdekruif@cs.com)