Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 264 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33963 berichten
_Peter_ schreef:
vr 21 dec, 2018 23:02
Na wat zoeken op dierentuinen kom ik op https://www.google.com/maps/place/23+Mo ... 73.8788165

Als je dan ook nog terug in de tijd gaat (2017) zie je de aanhanger van Milo hier staan.

Het is dus 54-98 111th St in Queens New York vlak bij de Queens Zoo.
Had h'm ook net gevonden. Peter was me voor.
Leuke opdracht CorneK!

-Jan
_Peter_ schreef:
vr 21 dec, 2018 23:18
Hopelijk niet te makkelijk, er waren wel wat luidruchtige buren overigens.
Tsja, lastig. Eerst het land maar, Polen?

-Jan
JanH schreef:
vr 21 dec, 2018 23:50
Tsja, lastig. Eerst het land maar, Polen?
Tja, mijn eerste - onberedeneerde - inval was Thüringen, of Tsjechië (dus zeg maar Bohemen).
Waarom ... ik weet het ook niet (die overkeurige dakpannen doen "iets", ze liggen te netjes, ze wringen).

BSM
De lege tuin zegt me - gok - dat ze niet weten wat ze met het pand moeten doen nadat ze voor een kapitaal het dak hebben opgeknapt. Dan komt spontaan het woord subsidie in me op en denk ik net als Marc aam het oosten van Duitsland.
Ik denk zuidelijker, Slovenië of Kroatië.
Ik gok ergens in Roemenië
Leon schreef:
za 22 dec, 2018 10:36
De lege tuin zegt me - gok - dat ze niet weten wat ze met het pand moeten doen nadat ze voor een kapitaal het dak hebben opgeknapt. Dan komt spontaan het woord subsidie in me op en denk ik net als Marc aam het oosten van Duitsland.
Precies.
Duitsland is in mijn ogen een groot Bommelstein: Sinds de huidige bewoner(s) het betrokken is het zo goed gerestaureerd dat de monumentenstatus is komen te vervallen (en dat laatste is dan het enige verval dat resteert) :oops:

Doe mijn maar Frankrijk, het is er vaak een rommeltje, maar je komt daardoor ook allerlei onontdekte "monumentjes" tegen.
Of het een goede vergelijking is weet ik niet - het zigeuner-jongetje met traan is immers de meest gewaardeerde muurdecoratie - maar ik denk dat het een teken aan de wand is dat je heel wat schilderijen van meer of minder vervallen boeren schuren, en eigenlijk nooit van een VINEX-wijk, ziet.   zien jullie hoe mooi ik hier de als-dan-questie omzeil?

Groeten BSM
Carl is in de juiste richting aan het denken, daar wil het voor nu even bij laten.
Wij hebben soortelijke huizen uit eiken balken met de hoeken in zwaluwstaartverband gezien in Lonjsko Polje in Kroatië, maar de meeste waren nog heel wat ouder en pitoresker met houten daken, bv. https://goo.gl/maps/RuBWdreNA2m
BDR zat dichtbij, ReneL heeft het goed, dit keer eens net niet via streetview te vinden. De lawaaierige buren zijn ooievaars die hier in het reservaat leven, op de meeste huizen staat minstens 1 nest. Het huis in kwestie heeft naast een B&B ook een kampeerterrein. Daarnaast is helemaal op de oude manier nieuw gebouwd. volledig van hout. Er zijn ook oudere exemplaren te vinden in de buurt.
Grote nadeel hier is wel de grote hoeveelheid muggen die vooral 's avonds aanwezig en actief zijn.
voor meer info kun je hier een kijkje nemen, je moet wel een beetje Kroatisch kunnen.
http://www.tradicije-cigoc.hr/index.html
In welke plaats staat dit beeld?
kbeeld.jpg
plaatje gerenamed..
Pamukkale?
Je zou denken Cappadocië, Göreme of zo, maar dat levert niet veel op.

Afbeelding

Deze Kemal komt in ieder geval uit de zelfde euh mal. Nog voor de Bosporus, in Yenibedir.
Leuk beeldje maar op de verkeerde plaats. Het land is al goed!
Ook in Egirdir staat zo'n coole Kemal met zijn handen in zijn zakken. Ik heb er nu ongeveer 500 gezien en idioot veel zin in raki...
_Peter_ schreef:
za 22 dec, 2018 16:01
BDR zat dichtbij, ReneL heeft het goed, dit keer eens net niet via streetview te vinden. De lawaaierige buren zijn ooievaars die hier in het reservaat leven, op de meeste huizen staat minstens 1 nest. ...http://www.tradicije-cigoc.hr/index.html
Cigoc, natuurlijk, wij zijn er geweest, maar alle ooievaars waren al vertrokken. Wij hebben een dag in het natuurreservaat gewandeld met de meeste onduidelijke kaart ooit, en wij waren de enige brave mensen die het verplichte inkomticket hadden aangeschaft. Het dorp is ook letterlijk naar de ooievaars genoemd, cicog == cicogne == ooievaar.
renel schreef:
za 22 dec, 2018 16:45
In welke plaats staat dit beeld?
Tsja, veel gegooled maar niet kunnen vinden. De omringde beelden (mushrooms?) duiden op Cappadocië.
Maar kom niet veel verder.

-Jan
Zelf ook even gegoogled en dan kom je idd snel uit in Cappadocië, daar is het dus niet.
Zoek het niet in het midden van Turkije.
"Niet in Cappadocië" is een tip die het moeilijker maakt, niet makkelijker.