En dan heb je soms ook nog de RailPlus korting - aan de andere kant ... in Duitsland heb je ook Quer-durchs-Land tickets.keesswart schreef: ↑di 11 dec, 2018 12:22Herkenbaar. Zo heeft het ons vorig jaar drie kwartier gekost om bij een kiosk in een klein Duits station (waar geen echte loketten meer zijn) twee treinkaartjes plus fietskaartjes plus reserveringen (voor het gedeelte tussen Hannover en Amsterdam) te kopen bij een dame die overigens wel heel erg haar best voor ons deed, maar duidelijk meer ervaring had met het verkopen van koffie. De dalurenkorting voor het Nederlandse gedeelte hebben we toen maar laten zitten.Bridgestone SM schreef: ↑di 11 dec, 2018 11:34Tja, soms moet je een heel coachings-traject doorlopen met de man/vrouw achter het loket.
Bijv. van Saarbrücken naar Nederland scheelde zo'n kaartje ons ruim geld, geen reserveringsplicht en kostte het heel weinig extra tijd. Dat we hierop uitkwamen was overigens dik toeval, waren we 10 minuten eerder geweest had ik gehaast de vorige trein willen halen en dan de volle mep betaald.
Één voordeel van de nieuwe onkunde (het gevolg van de nieuwe managers):
Ook de controleurs kennen de kaartjes niet of nauwelijks, ja wel de gewone alledaagse, maar zodra het iets ingewikkelder is kennen ze meestal niet alle details.
Vroeger kregen ze (in ieder geval in Nederland) een lange vooropleiding en ook nog een dik handboek om het allemaal na te kunnen zoeken. Nu mag je blij zijn als ze gewoon de topografie en de overstappen kennen.
BSM