Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen in Thailand - Forum Wereldfietser

fietsen in Thailand

Wie heeft er ervaring met de fietsroute door Noord Thailand van Udon Thani naar het Zuiden naar Chantaburi
Ik vermoed heel veel mensen op deze site. Naar welke informatie ben je precies op zoek?
wij fietsen in januari 2019 van Udon Thani naar Chantaburi. We zoeken fietsers die op dat traject slaapadresjes en weg informatie kunnen geven. We dachten te fietsen via Khon Kaen en Nakhon Ratchasima.

Dit traject is een onderdeel van onze totale reis van Bangkok via Kanchanaburi, Sukhotai, Nong Khai en Udon Thani dan via Chantaburi naar het eiland Ko chang en daarna weer terug naar Bangkok (totaal 2400 km).

Wij hebben meerdere malen door Azië gefietst met AWOL maar op dit gedeelte (Udon Thani naar Chantaburi) hebben zij geen ervaring. AWOL adviseerde mij via dit forum informatie te vergaren.
Wij zijn vorig jaar, op eigen houtje, vanuit Bangkok, via Ayuttaya, Saraburi, Muak Lek, Pak Chong (Khao Yai national park), Sikhio naar Surin gefietst. Dus richting het Oosten. Vanuit Surin via Chong Chom zijn wij Cambodja ingegaan. En via Anlong Veng, Siem Riep, Battambang, Pailin in Chanthaburi beland.
Wij keken meestal de avond van te voren op internet naar hotels, guesthouses en noteerden er daar een paar van die ons wat leken. En dan was het ter plekke kijken of hetgeen we op internet hadden gevonden ook daadwerkelijk iets was. Verder naar het oosten werd het Engels een stuk minder. En op sommige plaatsen was het vinden van een hotel wat lastiger. Wij kwamen er achter dat er bij veel appartementencomplexen ook vaak kamers voor 1 nacht worden verhuurd. In Muak Lek en Sikhio hebben we daar gebruik van gemaakt, de hotels op Googlemap bleken onvindbaar. De medewerkers van de 7-eleven spreken over het algemeen redelijk Engels en zij hebben ons op het appartementencomplex in Sikhio gewezen. Wat ons betreft prima te fietsen, redelijk rustige wegen, vriendelijke mensen en voor herhaling vatbaar.
Goeie tips van Rosalie en Sebastiaan. Als je wat langer tijd hebt is de Mekong afzakken mooi. daar zijn ook veel guesthouses en hotelletjes. vanaf Ubon Ratchathani kun je dan mooi langs de grens met Cambodja en van de Khmertempels genieten. En dan inderdaad bij Khao Yai nog ff olifanten spotten.

Afgelopen winter fietsten wij nog binnendoor van Bangkok naar Chantaburi, lekker puzzelen op googlemaps en altijd weer een verrassing wat er te vinden is. Wij zijn daar de grens over gegaan naar Cambodja en via de Cardamom bergen en Siem Reap terug naar thailand gefietst en weer door naar Bangkok. De etappes kun je op Strava vinden op mijn naam.

Groet, Bert Vinken

of voor meer gedetailleerde info op de Wereldfietsbeurs op 27 januari
20181127_115646.jpg
Zie bijlage. Wij zoeken info op het traject Udon Thani naar het zuiden(Chantaburi)
Wat Ko Chang betreft: je gaat er helemaal kapot met je fiets op de belachelijke hellingen, gooi je fiets lekker in een laadbak daar op weg naar je hotel. Het eiland viel me overigens nogal tegen: matige accommodatie voor hoge prijzen en veel drukte en lawaai van het moderne backpacktoerisme. Van Chantaburi naar Bangkok is zeker wel leuk fietsen langs de kust, deels zelfs een echt fietspad, eventueel heb ik de tracks voor je. Vanaf Pattaya naar Bangkok zou ik een taxi nemen.
Beste Peter (de Rijk)
Dank voor je reactie.
Graag de tracks naar Pattaya. Vanaf Pattaya hebben we een busje geregeld
Ik heb je een PBtje gestuurd
Dirk
Beste Dirk
Ik heb (nog) geen PB aangetroffen
Jan Piet schreef:
di 27 nov, 2018 17:36
Beste Dirk
Ik heb (nog) geen PB aangetroffen
Nogmaals verstuurd
Dirk
dik5 schreef:
di 27 nov, 2018 21:08
Jan Piet schreef:
di 27 nov, 2018 17:36
Beste Dirk
Ik heb (nog) geen PB aangetroffen
Nogmaals verstuurd
Dirk
Dirk
Dank voor je leuke bericht
Jan Piet
Fiets zelf altijd door azie door middel van een tent (die vrijheid is heerlijk en het is een sport een top plek te vinden) en warmshowers.org (gratis bij licals slapen, voor en door fietsers) dit werkt voor mij top! (Af en toe een motelletje om wat te sleutele wassen tv kijken en dag niks doen)

30 km ten noorden van khon kaen heb je een plaatsje "Ban Muang Wan" daar zit het mindfulness project zeker de moeite waard om daar ff 10 daagjes of langer je zen te vinden.

In khon kaen zit die tempel (Wat Thung Setthi) waar je door de hel loopt als het waren waar frank van rijn ook leuk over schreef.

Khon kaen is ook leuke plek voor het songkran festival half april, amper touristen.

Als je dan toch naar Chantaburi pak ff een bus naar trat en ga dan door naar kho . (iets duurder eiland) en kijk naar cozy house dat is soort van betaalbaar prima ontbijt gratis kajaks en mooie huisjes en schitterend eiland wat nog best redelijk op een budget te doen is.
En absoluut heerlijke afsluiter van een fiets trip

Verder is treinen ook een prima optie in thailand, vaste prijs voor je fiets en scheeld saaie stukke snelweg.

Qua weg informatie alle hoofdwegen saai druk maar nooit onveilig gevoelt op paar flyovers na bij problemen werkt liften top iedereen heeft pickup en is aardig

Als je maps.me hebt zoek naar "Wang Nam Khiao Rural Road Subdistrict Office" hier is een gratis camping vd gemeente ik kreeg er zelfs fruit koffie koekjes water en al. Ligt aan een meer super mooie lokatie. Stukje oostelijk vanaf daar heb je Suan Hom dat is in een national park wat normaal zo rond de 200 voor touristen kost. Toen ik hier was waren er nul mensen echt uitgestorven en stonden de slagbomen open en dus een gratis camping.

Verder staat al je informatie op maps.me
Jan Piet schreef:
di 27 nov, 2018 13:00
Beste Peter (de Rijk)
Dank voor je reactie.
Graag de tracks naar Pattaya. Vanaf Pattaya hebben we een busje geregeld
Zou je de bedoelde gpx tracks naar mijn Gmail kunnen sturen?
Jan Piet,
Bij de grotere 7/11, vooral die langs de snelweg, kun je wegenkaarten kopen van het merk Thinknet.
Wij gaan in januari door de Isaan zigzaggen met de Bilingual map Northeastern Thailand van Thinknet,
hierop staan heel veel hotels en resorts vermeld ook in de kleine plaatsen. Met deze kaart, googlemaps en maps.me hebben we een route uitgestippeld met leuke fietsbare afstanden, over hopelijk kleine wegen.
Onze route Van Nong Khai naar het zuiden zal iets oostelijker liggen dan van jullie, om de grote wegen zo veel mogelijk te vermijden.
Veel fietsplezier, misschien kruisen onze wegen zich ergens,
groeten José
Jan Piet,


Misschien heb je nog iets aan mijn verslagje alweer enkele jaren oud & uit mijn jonge tijd :D
https://bike-a-way.com/__trashed-10/

Nakhon Ratchasima is een grote stad en m.i. ook niet bijster interessant. Als je er niet echt moet zijn, zou ik ze vermijden.
Zelf maak ik me nooit teveel zorgen over accommodatie. De meeste plaatsen van enige omvang hebben wel iets. Het kan meevallen, het kan tegenvallen.
Veel plezier !

Koen
Neem ook contact op met ons aller Bert Sitters, hij is een zeer ervaren Thailand-fietser.