Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voor de IJslandliefhebbers - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Voor de IJslandliefhebbers

van Blaaten schreef:Ik zei relatief. Wat ik dus bedoel is dat er wel ergere dingen zijn in de wereld om je druk over te maken. Dingen die niet in de krant stonden omdat die plaats moesten maken wegens ophef over negen walvissen.
Klopt helemaal, als ik vanavond een krop sla heb gegeten, heb ik niet ook nog plaats voor een krop Andijvie.
Weet je hoe dat begint met een sneeuwlawine? Begint met een klein sneeuwballetje wat je in je hand kan houden. Dat balletje legt wel beneden aan de helling een heel dorp in puin, maar ja dat kon ik toen nog niet weten, t'was toch maar een klein sneeuwballetje? Moeten we daar nou zoveel ophef over maken?

JA dat is namelijk even belangrijk als al die mensen die in Africa AIDS hebben of nog gaan krijgen. Als jij denkt dat je op basis van nummerieke hoeveelheden kan bepalen wanner iets erg is, of wanneer we bij dat en dat getal er pas ophef over moeten gaan maken, kom je tamelijk naief op me over.

van Blaaten schreef:Dus de (media)ophef is terecht als de hele wereld zich er daarna druk over maakt. Ik denk eerder dat de media aandacht ervoor heeft gezorgd dat de hele/halve wereld zich er druk over maakt. Dat is het smerige van media. Als de media aandacht was uitgegaan naar bijvoorbeeld de weerloos afgeschoten tibetanen dan had de hele wereld zich dáár druk over gemaakt.
Ach ja, laten we de media maar de schuld geven dat ze daar in IJsland een internationale afspraak aan de laars lappen.

Idealistische mensen zoals jij komen op mij altijd enigzins hypocriet over. Die opmerkingen over de "ijzeren wet van vraag en aanbod": zo werkt het niet in de wereld markt.

Zelfs al gaan alle walvissen dood door het apocalyptische effect dat is getriggert door IJsland, dan vind ik dat altijd nog veel minder erg dan het AIDS probleem in Afrika. Maar goed, daarvan kun je van mening verschillen. Ook denk ik, in al mijn naïviteit en in tegenstelling tot jouw mening, dat deze negen walvissen niet het uitsterven van de soort betekend.

Michael W schreef:
van Blaaten schreef:Dus de (media)ophef is terecht als de hele wereld zich er daarna druk over maakt. Ik denk eerder dat de media aandacht ervoor heeft gezorgd dat de hele/halve wereld zich er druk over maakt. Dat is het smerige van media. Als de media aandacht was uitgegaan naar bijvoorbeeld de weerloos afgeschoten tibetanen dan had de hele wereld zich dáár druk over gemaakt.
Ach ja, laten we de media maar de schuld geven dat ze daar in IJsland een internationale afspraak aan de laars lappen.
:roll: Ach ja, nu geef ik de media de schuld. Heb je mijn bericht gelezen voordat je deze opmerking plaatste?

Ik ga pitten, zou jij ook moeten doen.

van Blaaten schreef:Dus de (media)ophef is terecht als de hele wereld zich er daarna druk over maakt. Ik denk eerder dat de media aandacht ervoor heeft gezorgd dat de hele/halve wereld zich er druk over maakt. Dat is het smerige van media. Als de media aandacht was uitgegaan naar bijvoorbeeld de weerloos afgeschoten tibetanen dan had de hele wereld zich dáár druk over gemaakt.
Ja ja geef de schuld maar weer aan die smerige media, (niet dat ik beweer dat ze alles goed doen) maar vooral niet naar je zelf kijken. Vooral geen eigen initiatief tonen. Die media heb ik namelijk niet nodig om te weten te komen wat er daar gebeurt.

International Campain for Tibet
Vijzelstraat 77
1017 HG Amsterdam
E-mail: icteurope@savetibet.org
http://www.savetibet.org
K.v.K 34119094

van Blaaten schreef: Heb je mijn bericht gelezen voordat je deze opmerking plaatste?
Ik reageer altijd zonder iets te lezen ;-)

Maar zowel de Tibetanen als de aids-patiënten in Afrika gaan mij ook zeer aan het hart.

"Van Blaaten" of hoe je in werkelijkheid ook mag heten, je moet geen appels met peren vergelijken: iedere mistoestand is een mistoestand op zich en die mag je afzonderlijk aan de kaak stellen. Maar doe het niet af, door het te vergelijken met een overgelijkbare andere mistoestand. Nogal simpel goedkoop, net als je verschuilen achter de naam "van Blaaten".

Ik constateer dat de forumdiscussie is gestart met de mededeling dat je goedkoper naar IJsland kunt vliegen. Inmiddels zijn we heel wat dode walvissen, zielig fokvee, Afrikaanse aidsdoden en Tibettaanse minderheden verder. Het is nog wachten op onthoofdingen in Irak, de Canadese zeehondenjacht, het kapsel van Geert Wilders, Noord-Korea, wantoestanden in Johannesburg, onderdrukking in Wit-Rusland, mediacensuur in Rusland, verveling in Almere, werkloosheid in Appelscha, etc etc. Allemaal heel erg (en dat meen ik), maar het heeft niks te maken met fietsen. Met andere woorden: kan deze discussie, die eigenlijk geen link meer heeft met fietsen, via een andere forum verder gaan? Als iedereen het met mij oneens is respecteer ik dit en zal ik bij de forumbeheerder vragen om een aparte rubriek 'Wantoestanden in den wereld' en samen met geinteresseerden een actie 'Fietsen voor de IJslandse walvis' opstarten.

**mod**

Oke, en nu is het weer genoeg.
Deze discussie is gestart met een mededeling over vliegtarieven, nu loopt het wederom uit de hand en gaan de beschuldigingen over en weer.

Graag on-topic blijven en ouwehoeren doe je maar in het kletspraat topic.

Elke volgende off-topic melding verwijder ik gewoon zonder pardon.

**mod**

Hoera! Einde aan de zinloze (lees: niet hier horende) discussie! Van mij mag de Administrator (Fietsjunks dus) veel eerder optreden.

Maar goed, terugkomend op mijn opmerking over goedkope tarieven. Naar mijn idee blijft het een feit dat veel low budgetmaatschappijen erg handig zijn in het bedenken van extra inkomsten. M.n. Ryan Air is hier een ster in. Ze vragen niet voor niets een paar euro voor een tas/koffer die in het ruim moet, recentelijk zijn ze geld gaan vragen voor met voorrang instappen (online inchecken). Bij de meeste maatschappijen is dit gratis. Ik heb er geen problemen mee, het is alleen extra opletten voordat je een ticket boekt naar bijvoorbeeld IJsland. Een op het oog goedkoop ticket kan uiteindelijk met alle toeslagen duurder uitvallen dan een ticket bij een "reguliere maatschappij".

Zo bleek ons goedkope ticket naar Panama een paar jaar terug met Continental uiteindelijk erg te duur worden door de fietsen. Toentertijd vroegen ze 80 dollar per fiets per sector. M.a.w. een retourtje Panama kwam op 360 dollar per fiets! Uiteindelijk zijn we zonder fiets naar Panama vertrokken :cry: . Schitterend (fiets)land, maar dat is een ander onderwerp ...... :wink: