Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lange fietsreis en het thuisfront - Forum Wereldfietser

Lange fietsreis en het thuisfront

Hallo iedereen,

Over 9 maanden zijn we eindelijk klaar met onze studie en kunnen we onze droom gaan vervullen (lange fietsreis). Na een aantal tochten van 1 tot 2 maanden willen we nu 6-9 maanden weg.

Mijn vaders gezondheid is behoorlijk slecht en daarom vraag ik me af wat voor soort afspraken jullie maken met het thuisfront?
Wat te doen bij ziekte/overlijden/etc van een familielid?
Hoe contact houden?

Ik vind dit toch een lastig aspect van de voorbereiding.

Gigantus,

Ik denk dat dit een klusje is voor de fietsvakantie winkel is die heebben speciale reisverzekeringen voor situatie's als deze.

Via een hotmail adres kan je vanaf elke willekeurige PC die je onderweg tegenkomt je e-maail bekijken en berichten versturen.

Ik had de afspraak met het thuisfront dat mijn GSM tussen 17.00 uur een 22.00 iedere dag aan stond en de rest van de dag niet. Om het niet te vergeten; activeer je je wekker van je GSM. Om 17.00 uur werd ik er aan herinnert dat ik dat ding aan moest zetten. Om 22. 00 weer uit en weer instellen op 17.00 uur, werkte goed.
Ik weet niet waar je naar toe wilt gaan en of je dan overal GSM berijk zult hebben, dan zul je nog iets anders moeten verzinnen.
En in principe was het bij ons altijd, geen bericht: Goed bericht.

Wij hebben om een onverwachte snelle terugkeer naar huis veilig te stellen ook de reisverzekering bij de Fietsvakantiewinkel afgesloten. Prima verzekering die wordt afgesloten bij de Goudse. De terugtocht wordt voor de Goudse geregeld door de ANWB alarmcentrale. Dit jaar hebben we gebruik gemaakt van de annuleringsverzekering die er ook bij zit, omdat ons geplande vervoer naar Andalusie wegens ziekte niet kon doorgaan. Prima service, binnen en paar weken hadden we ons geld terug. En als je fiets kapot gaat kan je ook fietsonderdelen op laten sturen als hij niet binnen redelijke termijn gerepareerd kan worden. Een aanrader

Groetjes Ronald

Hallo,

Bedankt voor de antwoorden tot nu toe!

Zijn er toevallig mensen op het forum die met een soortgelijke situatie (dus met ouders/naasten met een slechte gezondheid) reisplannen hebben gemaakt en op reis zijn gegaan (of juist niet?)?

Wat zijn jullie overwegingen geweest om wel of niet te gaan? Hebben jullie erover gesproken met familie? Wat waren jullie gevoelens/gedachten bij het idee zo'n lange tijd ver weg te zijn?

De praktische kanten van de zaak (verzekeringen etc.) hebben we al onderzocht, daarvan zijn we dus op zich wel op de hoogte (hoewel tips natuurlijk altijd welkom zijn :wink: )

Alvast bedankt

Hallo Gigantus,
Tis nogal persoonlijk, ik heb je een pb gestuurd.

Hoi Giantus,
Wij hebben gekozen om heel duidelijk te zijn. De keuze daarvoor hebben we gemaakt om ervoor te zorgen dat de lastige kwesties werden besproken voordat we lang weg gingen inplaats van op het moment zelf.
Dat zorgt voor erg veel helderheid en meer begrip voor elkaars keuzes. We hebben toen ook gevraagd wat mensen van ons verwachten en hebben elkaar de vraag gesteld wat we van ons zelf verwachten.
Mocht je willen weten welke keuzes we hebben gemaakt (en achteraf nodig hebben gehad) kan je me altijd bellen. Gegevens staan op mijn website.
Groet,
Marco

Hoi,

Dank voor jullie reacties. Het is altijd fijn om te zien dat ook andere mensen daarmee bezig zijn. Ik ga inderdaad ook maar eens goed praten met de betrokken mensen.

ps. Ik heb geen PB ontvangen.