Jongens,
Trapas eruit gehaald - schoon gemaakt - opnieuw gemonteerd met tape om de schoefdraad heen - 120km zwaar off-road gedaan (www.mh2d.nl)......
GEEN GEKRAAK!!!!!
Ik ben erg blij!
Thanks
James
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ja dat ken ik wel, het is ook sanitair goedgekeurd, dus in de brouwerij hadden we ook veel koppelingen met teflon tape in getapet, zeker bij de leidingen waar koud water maar daarna (of omgekeerd) weer hete stoom doorheen werd gejaagd. Dat in en uitzetten gaf altijd ruimte tussen de schroefdraad.Froggy schreef:Zelfde tape als je gebruikt om water of gas buizen goed dicht te krijgen.
Teflon tape is het - wit, dun en niet plakkerig.
Draai de tape goed strak er omheen, zodat je de schroefdraad door de tape heen nog kan zien. Dat is al vaak genoeg, en het risico dat je dan er een moer scheef opdraait, gering. Draai je zoveel tape op de draad dat deze niet meer zichtbaar/voelbaar is, dan gebruik je teveel tape, en loop je inderdaad de kans dat je de boel er "scheef" op draait.Wendy1 schreef:Hoeveel slagen tape heb je er omheen gedraait dan?
ik heb het 1 keer geprobeerd en toen heb ik mijn bracket gemold...
beetje blond van mezelf maar door de tape ging hij scheef en dat
merkte ik pas op toen het te laat was...
Toevallig zat ik vanmiddag o.a. te snuffelen op de site van Sram. In hun manual (http://www.sram.com/_media/techdocs/200 ... m-e-r2.pdf) wordt heel uitdrukkelijk gewaarschuwd dat de conische trapas (square taper interface) niet mag worden ingevet. Dit in tegenstelling tot andere aansluitingsvarianten.Que Sera schreef:raadde hij me aan om op de conische delen van de trapas, waar de cranks op worden geklemd, eerst nogal wat vet te doen.
Misschien wel, maar ik zou niet weten hoe je teflon tape op een fatsoenlijke wijze tussen crank en as kan krijgen. Als je de tape om de as draait en daarna de crank erop wilt schuiven; stroopt de tape op, en gaat er niet tussen zittenQue Sera schreef:
Heb ik gedaan.
De eerste tests geven enkel stilte ! Misschien dat die teflon tape ipv vet ook zou kunnen natuurlijk.
Bij mij kraakt m'n stuur ook (idd in het trapritme). Wat heb je nu precies gedaan? Ik snap ff niet je uitlegLeen Verkerk schreef:Mij ook overkomen.
Trapas vervangen, pedalen vervangen. Nog steeds kr kr
Als laatste actie de "handelbar"in het oog van de stuurpen gesmeerd en goed vastgezet en dat was het einde van het probleem.
Het gemene is je beweegt je stuur ook in het ritme van het trappen.
Handelbar=stuurFedor schreef: Bij mij kraakt m'n stuur ook (idd in het trapritme). Wat heb je nu precies gedaan? Ik snap ff niet je uitleg
Bij smeren lijkt me dat de kans op beweging nogal groot wordt...
Que Sera schreef:Ondertussen is dat getik er weer.