door
wim49 » di 13 nov, 2018 15:29
Waarom neem je een CEE stekker + gewone stekker + x meter 3x0,75 kabel mee? Een telefoon lader is tegenwoordig zo mooi klein en licht!
Tja, wij hebben nog geen tentje met ingebouwde 230 V stekker
. Dus die kabel met stekkers is voorlopig op campings nog wel nodig, als je 230V wilt.
44 gram voor een ultrafijn verlengkabeltje van 5 meter. Ik neem er steeds 2 mee voor smartphones, camera, etc ... op te laden. UIteraard niet om koelkasten aan te sluiten.
Is toch fijn om zo electriciteit tot in de tent te trekken.
Zo'n snoertje als jij noemt is goed voor binnenshuis, maar toch zeker niet voor buiten de tent op een camping. Als er iets mis gaat (snoer raakt beschadigd en iemand komt per ongeluk aan de 230V heb jij wel een probleem, lijkt me.
Voor een e-bike is een kabel waar 100 w doorheen mag niet voldoende.
Dus voor wie niet wil knutselen, zoiets*? 5 meter en mag 2,5 A doorheen. Is genoeg voor het opladen van e-bike en (daarna) de overige spullen.
Door mijn kabel van 3x0,75mm2 mag 2,5 Ampere, oftewel 500W. Dat is wel voldoende lijkt me. Het gaat er overigens om wat de lader aan stroom trekt. Wat de capaciteit van de accu is, is in dit geval niet belangrijk.
Zie
Code: Selecteer alles
https://www.allekabels.nl/netsnoer/4510/1191983/netsnoer-3-aderig.html
En hou het snoer 3-aderig. 2-aderig snoer aansluiten aan een CEE stekker is niet toegestaan. De aarddraad is noodzakelijk. Mijn 15m lang snoer weegt met stekkers 900 gr, en tja dat moet je er wel voor over hebben. Ik heb het er voor over.
Edit: excuus voor de layout, sommige handigheidjes op dit forum moet ik nog even leren!