Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zwanger op de fiets? - Forum Wereldfietser

Zwanger op de fiets?

Hallo!

Mijn vriendin en ik hadden voor deze zomer een fietstocht door Toscane/Umbrië en Noord-Griekenland gepland. We hebben echter zonet het fantastische nieuws gekregen dat Els in verwachting is van ons eerste kindje!
De fietstocht door Griekenland hebben we al laten vallen, wegens veel te bergachtig. Maar we weten niet goed wat we moeten doen met die door Italië... Het landschap is daar heuvelachtig, het is niet overdreven warm in de zomer... op het eerste zicht lijkt het nog doenbaar. Maar we kunnen ons moeilijk voorstellen wat het gaat geven bij 5 maanden zwangerschap! Kan het misschien als we niet te grote afstanden afleggen, als Els voldoende drinkt en eet, en voldoende uitrust? Of is het fysiek gewoon niet haalbaar voor een vrouw in die toestand? Zijn er gevaren aan verbonden voor de baby?
Een hele hoop dingen die we ons afvragen dus. Zijn er mensen die hierover nuttige tips kunnen geven? Of die hier ervaring met hebben? We zijn echt benieuwd!

Wouter en Els

Hi Wouter en Els,

Als eerste GEFELICITEERD!!!

Zelfs heb ik geen ervaring met zwanger zijn en fietsen, maar ik raad je aan om je oproep ook bij de website van fietsen met kinderen te plaatsen, http://www.fietsenmetkinderen.info/

Ouders en mensen met ervaring moeten je hierover kunnen vertellen!

Succes!
Groet, Rena :wink:

Uiteraard ook van harte gefeliciteerd!

Vraag het eens aan Sandra, stuur een pb naar baartmns, zij heeft hier veel ervaring mee.

Succes!

En mochten jullie gaan en het blijkt niet te lukken, dan kun je altijd stoppen!

Hallo Wouter en Els,

Wat een mooi nieuws voor jullie, gefeliciteerd!
Ik denk dat er niet echt een eenduidig antwoord te geven is, het is nogal verschillend hoe je je kan voelen tijdens je zwangerschap.
Voel je je goed, dan kun je vrijwel alles doen wat je anders ook al deed. Zwangerschap is geen ziekte. Zolang je buik (en je beschikbare energie) je niet belemmert, is er geen reden om sportieve activiteiten achterwege te laten.

Met vijf maanden (en je eerste zwangerschap) zal het met die buik waarschijnlijk wel meevallen. Ik deed met vijf maanden zwangerschap in ieder geval alles wat ik anders ook deed (nu was er de eerste keer bij mij ook nog helemaal niets te zien rond die tijd - ik wist toen zelfs nog niet eens dat ik zwanger was, maar da's een ander verhaal...).
De tweede zwangerschap viel ondermeer in de zomermaanden, dus toen hadden we ook het dilemma rondom de fietsvakantie. Ik zal toen een maand een zeven zwanger zijn geweest (met behoorlijke buik). We hebben wel gefietst, maar rustig aan, gewoon in Nederland. Het probleem zat hem voor mij toen echter niet in het fietsen, maar in het slapen op een matje. Dat ging mij niet meer zo lekker af.

Zoals Rena al zei: zet je vraag ook eens op het forum van www.fietsenmetkinderen.info, daar tref je allemaal vakantiefietsende ouders. En doe je tevens een heleboel inspiratie op over fietsvakanties met kindertjes!

Heb je nog meer vragen, stel ze gerust.

Groeten!
Sandra

Bedankt voor de enthousiaste reacties allemaal!
Het is bemoedigend om jullie ervaringen le lezen. En die tip over de 'fietsen met kinderen' site, dat gaan we zeker doen!!

Groetjes,
Wouter en Els

Ondertussen zijn we alweer een paar maanden thuis van een zeer geslaagde en plezante fietsvakantie, die zonder noemenswaardige problemen (toch niet gerelateerd met de zwangerschap) of nadelige gevolgen is verlopen! Voor meer informatie kan je terecht op onze website: http://home.scarlet.be/zwangerfietsennaarrome/

Groetjes,
Wouter