Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zuid Amerika voorjaar 2019 (Colombia, Ecuador, Peru, Bolivia, Chili, Argentinie) - Forum Wereldfietser

Zuid Amerika voorjaar 2019 (Colombia, Ecuador, Peru, Bolivia, Chili, Argentinie)

In mei dit jaar (2018) ben ik gestart in Anchorage (Alaska) op weg naar Ushuaia (Argentinie). De reis, de ervaring, de natuur, de mensen zijn geweldig. In San Diego heb ik het besluit genomen om Midden Amerika niet alleen te willen fietsen, dat voelde niet goed.
Plan is nu om mijn reis vanuit Colombia of Ecuador te hervatten. Ook Zuid Amerika zou ik heel graag met iemand of een groepje willen doen, gewoon omdat het fantastisch is om zo'n reis met elkaar te beleven en je er voor elkaar kunt zijn in alle omstandigheden.
Wie o wie gaat er met me mee op dit geweldige avontuur.

Achtergrond: Ik ben 51 jaar (v), fiets tussen de 60-100 km per dag maar kan ook meer of minder zijn. Wees vrij om alle andere achtergrond vragen bij me neer te leggen.
Ik ben te volgen via Facebook: https://www.facebook.com/NOORthtoSouth/ of Instagram: noor_holsboer
Hallo Noor,

Mijn naam is Gé en ik ben 63 jaar (m). Ik heb verschillenden trektochten op de fiets in het buitenland gemaakt echter altijd van beperkte duur.
Vorig jaar december en dit jaar januari en februari heb ik gefietst (alleen) in Colombia en Ecuador. Dat was een prachtig avontuur en een geweldige ervaring.
Mijn plan is om in 2019 de route richting Ushuaioa weer op te pakken en weer 3 maanden te fietsen door Peru, Bolivia en eventueel een stuk in Argentinië. Alhoewel het alleen fietsen me goed beviel wil ik in de dun bevolkte stukken van Peru en Bolivia graag met iemand samen of in een klein groepje fietsen.
Ik ben benieuwd hoe je reisschema eruit ziet en of een gedeelte samen fietsen misschien mogelijk is.
Maar ik moet wel zeggen mijn plan staat nog niet vast maar kijk momenteel naar de mogelijkheden.
Een verslag van mijn reis in Colombia en Ecuador kun je vinden op gesmets.reislogger.nl en gps tracks heb ik ook.
Ik zal je mijn email adres sturen mocht je vragen hebben en de mogelijkheid om een stuk samen te fietsen verder willen onderzoeken.
Hi Gé,
Wat leuk dat je reageert. Ben op het moment bezig om de planning een beetje op papier te zetten. Het lijkt. Er nu op dat ik rond begin juni in Quito zal zijn.
Ik ga zeker je blog bekijken! Misschien wel leuk om een keertje te sparren over ieders plannen.
Gr Noor
Hoi Loekkie,

Wat een prachtige reis maak je...ik zit eraan te denken om dezelfde reis te maken....of misschien een stuk. In dat geval zouden we een stuk samen kunnen reizen. Ik ben reisbegeleider bij Djoser en zit momenteel in Nieuw Zeeland. De komende week heb ik geen internet ivm een bezoek aan Roratonga, op de Cook eilanden.

We houden contact

Groetjes Peter Reitsema
55 jaar
Alleen reizen of met meerderen?
Ik reis altijd alleen en dat bevalt me heel erg goed.
Nadeel van met anderen fietsen is dat je nooit weet of het wel goed bevalt (vooral als je iemand niet zo goed kent), de een fiets harder dan de ander, je moet elkaar liggen, de een wil in een hotel overnachten, de ander alleen wild kamperen, wanneer rechts of links af ? etc etc. Altijd maar overleggen en je aanpassen. Daar word ik doodziek van. En wat doe je als het niet klikt? Ga je dan alleen verder?

Op mijn vele reizen die ik alleen gemaakt heb ben ik altijd wel andere individuele fietsers tegen gekomen. Dan kun je altijd zelf bepalen of je met iemand een poosje op wilt fietsen. Soms fietste ik er een paar uur mee samen, soms dagen en eenmaal ben ik een paar maanden samen met iemand opgefietst die ik soms een paar dagen zag en dan weer dagen, soms een week, niet zag. Via de telefoon kun je kijken of iemand die je kent in de buurt fietst en eventueel weer opzoeken.

Wat betreft de veiligheid: alleen is net zo veilig of onveilig als met meerdere in mijn ogen. Er komt altijd wel iemand langs die je hulp kan verlenen in geval van nood. En iemand alleen zal veel sneller hulp krijgen van een voorbijkomende automobilist is mijn ervaring. En als je alleen fietst wordt je veel sneller uitgenodigd door locals.

Als vrouw alleen door Z-Amerika reizen: dat is de beste beslissing die je kunt nemen tijdens je reis. Absoluut veilig, de Z-Amerikaanse mannen zijn over het algemeen bijzonder vriendelijk en behulpzaam. Ik (man) ben veel vrouwen tegen gekomen op mijn reizen die alleen reisden en al die vrouwen beviel het heel erg goed. En dan heb ik het over ervaringen van vrouwen die reisden in het pre-mobiel tijdperk waar je eens in de week een ansichtkaart naar huis stuurde om te laten weten waar je zat. Als ze van mij een maand lang niets hoorden dachten mijn ouders alleen maar dat de ansichtkaarten gestolen waren. Tegenwoordig moeten ze elke dag een compleet verslag naar paps en mams sturen. Dat is surrogaat veiligheid.

En ja ik heb ook (reizende) kinderen en nee ik maak me helemaal niet ongerust als ik een week (soms een maand) niets van ze hoor: geen bericht = goed bericht denk ik altijd. Ik wil liever ook niet weten in wat voor nesten ze zich nu weer gewerkt hebben. Dat vertelde ik vroeger ook niet aan mijn ouders.
En nee, mijn familie heeft geen van allen FB.
Hi Loekkie,

Ben je inmiddels in Colombia geweest? Wat heb je gereden en hoe was dat veiligheid (en verkeer)? Ik zie namelijk een hoop rood op het reisadvies kaartje van het ministerie van buitenlandse zaken NL, overige landen zoals GB zijn gelukkig enuanceerder. Wellicht heb jij meer gedetailleerde info naar aanleiding van gesprekken met mensen onderweg. Kan je hier een update geven of in de landeninfo?

Bedankt alvast!
In april/mei 1976 4 weken door Colombia gereisd met bussen en collectieve taxi's. Plaatsen bezocht: Barranquilia, Cartagena, Bogotha, Neiba, San Augustine, San Andres Pissambala, Cali, Popayan, Pasto, Ipiales, Medalin etc. Nooit een onveilig gevoel gehad, sliepen voor $ 1,50 per nacht, eten $ 0,75 (altijd commida (dag-menu) nemen. Bagage niet uit het oog verliezen, (film)-camera afgeven aan "receptie" als je hem niet meeneemt. "Slechte"buurten vermijden, zeker 's-avonds (Bogotha, Cali, Bonaventura). Niets kwijtgeraakt, 1 x ziek van slecht eten in duur hotel.
Bevolking was zeer behulpzaam, o.a. met zoeken alternatief vervoer vanwege aardverschuiving.
Pigion