Additionally, paste this code immediately after the opening tag: (sluik)reclame aandeel windmolen - Forum Wereldfietser

(sluik)reclame aandeel windmolen

145 berichten
Iemand werd hier aangesproken op sluikreclame voor de aankoop van een stukje windmolen. Kan degene zich misschien even melden? Ik heb iemand die wellicht interesse heeft. Ik niet, mijn dak ligt al vol.
Bedankt, maar ik ga het toch maar niet doorsturen:

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... oplichting
Pyramidespel
Als dat zo is moet een mod of het bestuur ingrijpen en betreffende persoon vriendelijk vragen zijn onderschrift aan te passen...
Nergens voor nodig, iedereen is tegenwoordig prima in staat dit soort dingen te checken. En het is nog steeds zo: iets wat te mooi klinkt stinkt.
Bert van Sprang schreef:
di 30 okt, 2018 12:00
Nergens voor nodig, iedereen is tegenwoordig prima in staat dit soort dingen te checken.
Maar het bombardement van reclame, waarvan het grootste deel onzin is, is daarbij nog nooit zo groot geweest. Ik heb ondertussen gewoon besloten om NIETS meer te kopen naar aanleiding van aanbiedingen aan de deur, via de telefoon en via de mail. Ook als bedrijven die ik ken - zoals mijn telecomprovider of ziektekostenverzekeraar - me een e-mail sturen zal ik daar niet op klikken maar hoogstends de mail weggooien en zonodig zelf op zoek gaan dmv. bellen, websitebezoek etc.
Mijn verzekeraar (woning etc.) heb ik inmiddels aangegeven dat ik zaken als rekeningen niet meer via de mail afhandel maar via de post wil omdat de kans te groot is dat ik de mail mis.
Je moet alles bij elkaar wel behoorlijk alert zijn om niet een keer ergens de mist in te gaan. Dat is echt niet iedereen gegeven.
Het bombardement aan reclame is inderdaad nog nooit zo groot geweest, maar het is ook nog nooit zo makkelijk geweest de prijs te checken of commentaar op de aangeboden producten te vinden.
En als je eens een weekje elke aanbieder stelselmatig uitsluit door je uit te schrijven van hun nieuwsbrief, hou je vanzelf nog de dingen over die wel belangrijk zijn. Dat werkt verrassend goed.
Het is natuurlijk een beetje dom om een abonnement op iets te nemen naar aanleiding van een reclametekst. Ook is het niet verstandig om in windenergie te investeren als je daar alleen maar geld mee wilt verdienen. Daar worden windturbines immers niet voor gebouwd.
Ook wij hebben sinds enkele jaren aandelen in een windmolenparkje in de buurt van Burgervlotbrug. We zijn er wel eens langsgefietst en toen stonden ze te draaien. Het enige dat ons tegenviel, is dat we 'onze' molen niet konden herkennen: ze hebben alle zes een naam, maar die namen staan niet op de molens.
In dit draadje (even naar beneden scrollen) probeert Harm Reitsma, de oprichter van de Windcentrale, uit te leggen dat de Windcentrale een versnelling van de energietransitie nastreefd. Ook wij hebben om die reden winddelen gekocht: niet om geld te verdienen, maar om ons stroomverbruik duurzamer te maken. Op ons dak mogen geen zonnepanelen aangebracht worden, omdat ons huis een gemeentelijk monument in een beschermd stadsgezicht is (zelfs dubbel glas dat speciaal voor monumentale gebouwen is aangepast, mochten we niet aan de voorkant van ons huis gebruiken, omdat de ambtenaar die dat goed moest keuren, zeurde dat je altijd iets van de ventielen blijft zien...). In plaats daarvan hebben we dus maar aandelen in een windturbine gekocht. Corrie kijkt regelmatig op de app of onze molen draait. Of onze energierekening lager of hoger is geworden, weet ik niet eens; het gaat erom dat hij groener wordt.

Je kunt het ook zien als een beetje tegengas tegen de hetze die in sommige kringen tegen windenergie gevoerd wordt. Niet alleen online, maar ook in een opinieblad als Elsevier en door sommige politici. Bullshitbingo, zoals Rosanne Hertzberger het laatst noemde in haar column in NRC-Handelsblad, waarin ze vloer aanveegt met het Elseviersentiment. Herzberger is niet bepaald een traditionele milieu-activist: ze heeft jaren lang VVD gestemd, net als vele Elsevierlezers. Nu schrijft ze: 'Ik google die klimaatsceptici in Elsevier, mannen van bijna 80 en bijna 90 jaar oud. Ooit succesvolle academici, nu in de vergetelheid zijn geraakt. Ik vertrouw ze voor geen cent. Zij zijn straks hartstikke dood, terwijl mijn jongens het einde van deze eeuw gaan meemaken. Ik zou liegen als ik dat niet toegeef: ik kijk hiernaar met de ogen van een moeder. Ik kijk naar mijn huis, mijn gang waar half oktober een oververhitte postbode gulzig een glas water leegdrinkt omdat het kwik de 26 graden aantikt. Ik hoor de hoorn van het cruiseschip dat hier midden in de milieuzone zijn zware stookolie verbrandt. Ik hoor de mensen alweer zeggen: misschien is dit dan echt het laatste mooie weekend? Het probleem is dat media als Elsevier, én andere prominente twijfelzaaiers, er wel degelijk toe doen. Ze hebben invloed. Als het debat over de kosten verder losbarst en het pijn begint te doen, blijft het nepnieuws dat zij verspreiden rondzingen bij beleidsmakers, CEO’s, consumenten.'
Dat het groen is, is belangrijk, maar het meest gave aspect aan die 660 euro die ik er tegenaan smijt, is dat als ik wind tegen heb op de fiets, ik nu de kick heb dat mijn molentje z'n best staat te doen om de energie, die ik, in die moeilijke momenten, spendeer, in KwH terug te leveren. En je kan het bewijs in realtime aflezen op je telefoon ook nog.
Wat denk je dat dat met de kracht van de spreekwoordelijke eenzame fietser doet? Wonderen!
Wonderen der natuur!

Plus: hij staat bij Staphorst. Bij die gereformeerde boeren voor de deur 126 meter hoog z'n rondjes te woeswoeswoezen. Hoeveel mooier kan je het krijgen?

Die paar centen die het kost of opbrengt zijn in mijn beleving totaal oninteressant.
Bert van Sprang schreef:
ma 29 okt, 2018 22:05
Iemand werd hier aangesproken op sluikreclame voor de aankoop van een stukje windmolen. Kan degene zich misschien even melden? Ik heb iemand die wellicht interesse heeft. Ik niet, mijn dak ligt al vol.
Bert, ik denk alleen dat je zonnepanelen bedoelt en geen stukjes windmolen, Martin zou daar niet gelukkig van worden denk ik. :wink:

Er zijn jammer genoeg alleen nog hele volksstammen die wel in te mooie praatjes trappen, en niet alleen de lager opgeleiden onder ons. Dus waarschuwen als je dat nodig acht blijft wat mij betreft nodig.
Piet Pelle schreef:
di 30 okt, 2018 20:50
Plus: hij staat bij Staphorst. Bij die gereformeerde boeren voor de deur 126 meter hoog z'n rondjes te woeswoeswoezen. Hoeveel mooier kan je het krijgen?
En hoe zou je het vinden als er zo'n molen voor jouw deur wordt gebouwd?
Fedor schreef:
wo 31 okt, 2018 12:44
En hoe zou je het vinden als er zo'n molen voor jouw deur wordt gebouwd?
Gewaagd (maar jammer van de Aldi).
Piet Pelle schreef:
di 30 okt, 2018 20:50
Dat het groen is, is belangrijk, maar het meest gave aspect aan die 660 euro die ik er tegenaan smijt, is dat als ik wind tegen heb op de fiets, ik nu de kick heb dat mijn molentje z'n best staat te doen om de energie, die ik, in die moeilijke momenten, spendeer, in KwH terug te leveren. En je kan het bewijs in realtime aflezen op je telefoon ook nog.
Wat denk je dat dat met de kracht van de spreekwoordelijke eenzame fietser doet? Wonderen!
Wonderen der natuur!

Plus: hij staat bij Staphorst. Bij die gereformeerde boeren voor de deur 126 meter hoog z'n rondjes te woeswoeswoezen. Hoeveel mooier kan je het krijgen?

Die paar centen die het kost of opbrengt zijn in mijn beleving totaal oninteressant.
Teleurstellend einde van wat begon als een leuke post.
Wij hebben hier best veel van die boeren (en van andere geloven) en zolang die mensen meewerken aan ook jou eten zou ik daar iets respectvoller over praten.
Er is niets mis met investeren in windmolens om het gebruik van alternatieve energie te stimuleren. Wel om onrealistische rendementen voor te spiegelen. En de meeste boeren kunnen heel goed rekenen. Als we snel van het gas af willen (wat ik een overhaast besluit vind) zullen er nog veel windmolens ed gebouwd moeten worden.
Die gastransitie is waanzin en een beslissing genomen puur op sentiment en opinie. Schoner dan dat kun je bijna niet verwarmen en heel je infrastructuur is plots waardeloos.
Ook opvallend dat de Duitsers juist bezig zijn om over te gaan op gas (huizen hebben nu nog vaak olietanks). Dus waarom Nederland daar nu ineens zo snel van af wil stappen...
Sentiment voor de groningers, ze hebben die mensen jarenlang genegeerd en de bodem leeg gehaald, nu moet er schade verhaald worden en gaan we versneld van het gas af, hoe stom kun je zijn? Ons elektriciteitsnet kan 20% extra niet aan, laat staan een verdubbeling.